| کد خبر: 238516 |

◄ لزوم رفع مشکلات حمل و نقل جاده ای کالا/ خیلی زود دیر می شود

کار رانندگان تعطیلی ندارد، چون آنان باور دارند بخشی از این جامعه هستند و باید برای آسایش و آرامش آن نهایت تلاش خود را به خرج دهند.

تین نیوز

خرسندم که در تاریخ و تقویم کشورمان روزی به نام حمل و نقل و راننده ثبت شده است تا ما هم به خود ببالیم و در این روز مثل همه اصناف دیگر مطالبات برحق خود را به گوش سمع و نظر مسئولان برسانیم.

چه ایرادی دارد اگر در این روز همچون روزهای دیگری که به اسم اقشار مختلف نامگذاری شده است و مسئولان محترم مملکت از رئیس جمهور گرفته تا رئیس مجلس و وزیران در بین  آنان حاضر می شوند و سخنرانی می کنند، انتقادها را می شنوند و دنبال راه چاره برای رفع مشکلات آنان هستند، در روز حمل و نقل و رانندگان هم در جمع بزرگ رانندگان حاضر شوند، درد دل های این صنف را از زبان خودشان بشنوند و دنبال راه چاره باشند.

بنده به عنوان یک فعال صنفی بر این باورم که خلق چنین ابتکاراتی میتواند حداقل مرهمی بر دردهای این عزیزان باشد. انتظار آن است که مسئولان امر این واقعیت مهم را درک کنند بار گران حمل ونقل کشور بر دوش‌ کسانی است که از مظلومترین اصناف کشور هستند. صنفی که نه منت می گذارد، نه خواسته های بی مورد دارد،   با این وجود نه امنیت شغلی دارد، نه بیمه تکمیلی دارد،  نه حقوق بازنشستگی درست حسابی دارد، نه از منابع دولتی استفاده می کند. صنفی که هر کسی راحت می تواند از دیوار کوتاهش بالا برود و هر آنچه می خواهد از این خانه ویران بردارد.

بیشتر بخوانید:

صنفی که پیش قراول کمک رسانی در زمان وقوع تمام اتفاقات جوی همچون  زلزله، سیل، طوفان، حتی ویروس کرونا، گرما  و سرما و حتی جنگ و این پیش قراولی را ثابت کرده و تاریخ گواه این مدعاست.

 صنفی که در طول دوران از تمام دستگاه ها نامهربانی دیده است، از مجلس به خاطر 2 بار رد موضوع سخت و زیان آور بودن شغل رانندگی، از دولت به خاطر بی اهمیت کردن این صنف، از قوه قضائیه به خاطر عدم پیگیری خواسته های برحق رانندگان و عدم شفاف سازی قانونی در موارد خیلی زیاد مانند قاچاق کالا، از متولیان امر مانند وزارت کار برای منسوخ بودن قانون های آن، از وزرات صمت به خاطر عدم کنترل  رشد تورم فزاینده و گرانی بیش از حد لوزام یدکی و لاستیک، از سازمان راهداری به خاطر عدم توجه به نیازها و خواسته های بخش حمل و نقل جاده ای.

همه اینها که عنوان شد مشت نمونه خروار است اگر بخواهم تمام مشکلات را بیان کنم دفتر هفتاد من می شود، اما با همه مشکلات رانندگان، افرادی خستگی ناپذیر، متعهد، کارآمد، قانع، تلاشگر هستند  که می توانند در سال میلیون ها تن کالا برای آسایش‌ شهروندان در جامعه و رفع نیازهای آنها جابجا کنند، می توانند چرخ های اقتصادی را روانتر کنند ، تولید را افزایش دهند، صنفی که بدون استفاده از منابع دولتی با سرمایه مادی و معنوی خود کار ایجاد می کند و در خدمت تمام آحاد جامعه است.

کار رانندگان تعطیلی ندارد، چون آنان باور دارند بخشی از این جامعه هستند و باید برای آسایش و آرامش آن نهایت تلاش خود را به خرج دهند.

حالا سوال اینجاست چرا رئیس محترم جمهور یا رئیس محترم مجلس یا هر کدام از وزیران آماده نیستند در جمع این عزیزان حاضر شوند و درد دل های آنان را بشنوند؟

امیدوارم مسئولان محترم با رویکردی نو تا دیر نشده به مصاف مشکلات بخش حمل و نقل جاده ای بروند و این مشکلات را بشنوند و باور کنند زیرا خیلی زود دیر می شود.

* رئیس انجمن کارگری رانندگان حمل کالای شهرستان دهگلان و دبیر کانون انجمن های رانندگان کردستان

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احمدوزیری 1 0

    باسلام‌ و عرض ادب ..میگن اقتصاد هر کشوری مبنی بر حمل ونقل اون کشوره .وقتی هیچ قانونی برای رفاه رانندگان حاکم نیست ..باید خودشون چندین بار نافرمانی مدنی داشته باشن تا به مطالبات خود دست پیداه کنند ..

  • راننده 0 0

    راست می گویند هشت سال سنوات 72تا70راکه باربریها بالا کشیدند درست نمایند چرادادستان کل دراین مورد ورود نمی کند وحق راننده گان رااز شرکت های حمل ونقل بستاند عدالت پس کجا وجوددارد

  • راننده 0 0

    سنوات سال72تا80درست است که الان بجای هشت سال هرکسی مراجعه می نمایید سه چهارسال موجود است وکامل نیست این حق قانونی است که باراهکاری هشت سال راکامل نمایند