| کد خبر: 236708 |

◄ خطر وقوع آتش سوزی در مرز باشماق/ لزوم حضور ناوگان آتشنشانی

با وجود حداقل 500 دستگاه کامیون آیا نباید یک ماشین آتشنشانی در پارکینگ باشد؟

تین نیوز

موضوع وقوع آتش سوزی در پارکینگ های گمرک و پایانه های بار، موضوع مهمی است که نباید نسبت آن بی توجه بود.

به گزارش تین نیوز، مهیب ترین این آتش سوزی ها در یک سال اخیر مربوط به آتش سوزی بهمن مال سال 1399 در پارکینگ گمرک اسلام قلعه افغانستان در مرزدوغارون بود که خسارت بسیار بالایی به کامیونداران و صاحبان کالا وارد ساخت.

پس از آن نیز در اسفند ماه سال گذشته آتش سوزی دیگری در گمرک ابونصر فراهی در مرز ماهیرود رخ داد که اگرچه در مقایسه با آتش سوزی اسلام قلعه بسیار کوچکتر بود اما هشدار دوباره ای بود به خطراتی که در پارکینگ ها و پایانه ها وجود دارد.

پس از آن و در بازه های زمانی مختلف، بارها آتش سوزی های دیگری در پایانه ها و پارکینگ ها اتفاق افتاد که خوشبختانه وسعت نداشت. برای نمونه می توان به آتش سوزی در پارکینک مرز باشماق  اشاره کرد که 27 مهر ماه رخ داد که علت وقوع این حادثه آتش گرفتن گاز پیک نیک کشنده سواری کش بود.

بیشتر بخوانید:

محمد جعفر امیری فعال صنفی در این مورد در کانال خود در شبکه های اجتماعی نوشته است: نکته حائز اهمیت نبود امکانات کافی در پارکینگ های مرز باشماق است که توجه را به خود جلب می کند و نمی توان به سادگی از کنار آن رد شد. قبلا هم در این باره بارها تذکر داده بودیم که هر آن مرز باشماق آبستن حوادث بوده و  هر آن احتمال وقوع آتش سوزی است؟ متاسفانه جدی گرفته نشد و با این روند هم نمی شود.

وی افزود: با وجود حداقل 500 دستگاه کامیون آیا نباید یک ماشین آتشنشانی در پارکینگ باشد؟ چه کسی  جوابگوی این تراژدی خطرناک است. در انجمن مریوان تلاش کردند اما کسی دغدغه هایشان را درک نکرد. کانون استان بارها به صورت رسانه ای اعتراض کرد اما کسی نشنید. درخواست اکید داریم امکانات لازم را فراهم کنید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.