| کد خبر: 191347 |

◄ 3 درخواست مهم برای نجات «تن-‌کیلومتر»

طرح تن کیلومتر عملاً با شکست مواجه شد، چون دیدیم که این طرح نیست که نرخ کرایه را برای کامیوندار رقم می‌زند؛ این عرضه و تقاضا و رشد تورم است که برای کامیوندار نرخ کرایه تعیین می‌کند.

تین نیوز

رئیس انجمن رانندگان بخش کالای دهگلان متنی را در قالب انتقاد و پیشنهاد در کانال تلگرامی این انجمن منتشر و اظهار امیدواری کرد مورد توجه مسئولان قرار گیرد و راهگشای حل مشکلات رانندگان بخش حمل جاده‌ای کالا باشد.

به گزارش تین نیوز، محمد جعفر امیری در بخشی از متن منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی با بیان این‌که بدون توجه به واقعیت‌های موجود مشکلات حل شدنی نیست، نوشـت: بعد از اعتراضات صنفی کامیونداران در خرداد ۹۷، صدها قول و قرار وحرف و حدیث از جانب عزیزان مسئول شنیده شد، ده‌ها جلسه حتی در سطح وزیر با نمایندگان کامیونداران برگزار گردید؛ روزها و شب‌ها وقت صرف و طرح‌های جدیدی برای برون رفت از مشکلات ارایه شد، از جمله طرح تن کیلومتر که ساعت‌ها جلسه برای آن انجام شد، نتیجه چه شد؟

وی در این نامه مدعی شد: طرح تن کیلومتر عملاً با شکست مواجه شد، چون دیدیم که این طرح نیست که نرخ کرایه را برای کامیوندار رقم می‌زند؛ این عرضه و تقاضا و رشد تورم است که برای کامیوندار نرخ کرایه تعیین می‌کند؛ این طرح تنها و تنها برای شرکت‌های حمل‌ونقل سود آور شد و آنها به خواسته‌های خود رسیدند.

این فعال صنفی در بخش دیگری از متن منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی به بیان برخی دیگر از مشکلات رانندگان پرداخت و تاکید کرد:  بحث زیان‌آور بودن شغل رانندگی همچنان به‌حال خود رها شده است، حق بیمه تکمیلی رانندگان که قرار بود از سهم دریافتی شرکت‌ها از صادر کردن بارنامه پرداخت شود، عملاً از جیب راننده پرداخت می‌شود و امروز شرکت‌ها در این مورد عملاً شانه خالی کرده و کسی حاضر به پاسخگویی نیست.

او اضافه کرد: در طول یکسال گذشته هر کامیوندار تنها توانسته 2 جفت لاستیک در موارد کمی سه جفت لاستیک دریافت کند و این درحالی است که قیمت‌ها سرسام آور بالا رفته و واقعاً توان خرید نیست. قیمت روغن چند برابر شده، اقلام دیگر هم، هر کدام رشد خیلی بالا و در بعضی موارد ۳۰۰ درصدی داشته است.

 وی با تاکید بر این‌که حمل‌ونقل جاده‌ای در حال زمین‌گیر شدن است، بیان کرد: با همه این مشکلات و ناتوانی‌ها در رفع آنها، مسئله سوخت هم  به معضلی لاینحل تبدیل شده است.

این فعال صنفی در بخش دیگری از متن منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: در تمام زمینه‌ها می‌توان اقتصاد مقاومتی را معنی و ترسیم کرد اما اگر کامیون سوخت نداشته باشد حرکت نمی‌کند.

رئیس انجمن رانندگان دهگلان در ادامه این متن پیشنهادات زیر را به مسئولان مرتبط ارایه و اظهار امیدواری کرد مورد توجه دولتمردان قرار گیرد:

  1.  به‌طور کلی سهمیه‌بندی سوخت را بردارید تا راننده با خیال راحت بدون دغدغه فکری در جادها تردد کند.  مشغول بودن فکر راننده می‌تواند خسارت‌های جبران ناپذیری به جامعه وارد کند.
  2. در مهریز یزد راننده مسنی را دیدم از جایگاه درخواست گازوئیل آزاد می‌کرد، کامیونش با بار و امانت مردم، خاموش شده بود، این آبروریزی نیست؟ با همه مشکلات می‌شود ساخت اما با کمبود سوخت خیر.
  3. به‌جای بخشنامه و سخنان سختگیرانه علیه این قشر، به فکر دلجویی از آنان باشید.

وی دلایلی که لازم است مسئولان به جهت بروز آنها از رانندگان دلجویی کنند را به شرح زیر برشمرد:

  •  گرانی افسار گسیختە اقلام مورد نیاز کامیون
  •  چپاول رانندگان توسط برخی شرکت‌های حمل‌و‌نقل
  • عدم اجرای صحیح و به معنایی شکست طرح تن کیلومتر و نا امیدی کامیونداران از این طرح
  • عدم دفاع از طرح سخت و زیان‌آور بودن شغل رانندگی
  • عدم دفاع از رانندگانی که بیمه آنها در طول سال‌های ۷۳ تا ۸۳  توسط شرکت‌های حمل‌و‌نقل خورده شد و به‌حساب بیمه وارد نگردید و راننده مجبور شد ۱۰ سال دیگر با تمام سختی‌ها و مشقت‌ها به شغلش ادامه دهد.
  • آوارگی و ماندن در جاده‌ها به‌خاطر نبود سوخت کافی و ایجاد بازار سیاه سوخت توسط سودجویان و دلالان سوخت.
  • تورم شدید و گرانی بیش از حد لوازم یدکی و لاستیک و روغن
  • ندادن پس‌کرایە کامیونداران توسط شرکت‌های خلیج فارس و آبادان و عدم دفاع سازمان از حقوق رانندگان -و صدها مشکل دیگر که می‌طلبد از راننده دلجویی شود.

امیری در ادامه از مسئولان دولتی خواست با همکاری گرفتن از انجمن‌های رانندگان به‌عنوان تشکل‌های مردم نهاد و خصوصی که می‌توانند در خیلی موارد کمک حال دولت برای برون رفت از مشکلات باشند به حل مشکلات رانندگان بپردازند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کامران 0 0

    سلام سختی کار و بیمه خورده شده واقعا برا راننده سنگین است در ضمن بیمه بارنامه ای بوده و درصدی شاید برجی یک میلیون حق بیمه پرداخت شده شما حساب کنید در ان سالها تریلی ۴سرویس تهران و برگشت بندر میرفته خودتون حق بیمه را حساب کنید مبلغ ماهانه خیلی بیشتراز امروز بوده با تشکر

  • مهدی سامغانی 0 0

    سلام
    خدمت ریاست انجمن دهگلان عرض کنم که تمام‌ موارد فرمودید درست وعالی واما اشاره دقیق نکردید که تن کیلومتر در واقع توسط چه کسانی با چه ضرایب ونرخی به انحراف رفت
    نفرمودید اصل تن کیلومتر ونرخ آن چیست واکنون با چه ضریبی در سیستم توسط چه کسانی اعمال شده است
    نفرمودید که سازمان زمانی ضریب 1033 را در نرخ حمل اعلام می‌کند چرا باز ضریب زیر این مبلغ را در اکثر نقاط اعمال کردند واین دایه های مهربان تر از مادر چه کسانی بودند

    در مورد سوخت گفتید واما نگفتید سوخت بایستی آزاد شود و یارانه سوخت امروز به نام راننده هست وبه کام صاحب کالا و شرکت ها

    در اصل یارانه سوخت را به مانند چماق بر سر کامیوندار نگه داشته اند وکرایه را در هر زمان کاهش می‌دهند به بهانه همین یارانه که اصلا به جیب راننده نمی‌رود
    در اصل یارانه تصویبی سوخت به نام راننده تصویب شده است وبه کام دیگری
    واین میان ضرر وزیان آن از راننده هست وکرایه مفت را بایستی ببرد

    اتفاقا بگویید یارانه سوخت را حذف کنید و نرخ حمل را واقعی در تن کیلومتر درج کنید
    آنزمان راننده به حق خود رسیده وخواهد رسید
    ممنون از شما مدافع صنف که شجاعانه بازگو کردید مشکلات صنف را
    مهدی سامغانی راننده خود مالک

  • ناشناس 1 0


    طرح تن کیلومتر در 2 بخش ارائه شد.

    1-پرداخت کرایه بر اساس تن کیلومتر
    2-قطع رابطه مالی بین راننده و شرکت حمل و نقل
    به نحوی که شرکتهای حمل و نقل کمیسون دریافتی خود را از صاحبان کالا دریافت کنند.
    اسناد این مصاحبه در سایت ایران صدا برنامه به پیک بامدادی قابل دسترس است.

    اما وقتی دوستان در سرمستی دیده شدن به کلیت طرح اعتنا نمیکردنند شکست طرح تن کیلومتر دور از ذهن نبود.

    در گزارشی تین نیوز به واکنش رانندگان و کامیونداران اشاره کرد.
    کد خبر:170947
    تاریخ:97/05/12
    در این گزارش بنده هشدار به شکست طرح دادم.


    ((اما یک راننده نیز بر این باور است که اجرای طرح تن-کیلومتر بدون حذف رابطه مالی بین شرکت‌های حمل‌ونقل و رانندگان دچار انحراف و شکست خواهد شد با اجرای طرح تن-کیلومتر به طور حتم باید رابطه مالی بین شرکت‌های حمل‌و‌نقل و رانندگان حذف شود و شرکت‌های حمل‌و‌نقل مبلغ کمیسیون خود را از صاحبان کالا دریافت کنند))

    دوستانی که الان گلایه از مصادره تن کیلومتر و حذف خود از طرف باروان را دارند خود نیز در مقاطع زمانی خاص اقدام به مصادره و حذف دیگران کردند.

    تن کیلومتر بدونه حذف رابطه مالی نمیتواند به حیات خود ادامه دهد.
    حذف رابطه مالی یعنی حذف دلالی گسترده در حمل و نقل .
    حذف رابطه مالی یعنی هر چیزی سر جای خود قرار گرفتن.
    حدف رابطه مالی یعنی حذف مافیای حمل و نقل