| کد خبر: 224998 |

شرط موفقیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حمل و نقل جاده‌ای کالا؛

◄ تعریف رابطه حقوقی بین خود مالکان و صادرکنندگان اسناد حمل

شرکت های دانش بنیان اگر با اهمیت ترین موضوعات در بخش حمل و نقل کالای جاده ای که عبارت است از تعریف رابطه حقوقی میان حمل کننده کالا (رانندگان خودمالک) با صادر کننده سند حمل را مد نظر قرار ندهند، مسلما با طراحی یک اپلیکیشن نخواهند توانست تحولی در این بخش ایجاد نمایند.

تین نیوز

یک فعال صنفی بخش حمل و نقل جاده ای کالا در مورد ورود ۱۳شرکت دانش بنیان به حوزه حمل و نقل معتقد است اگرچه این شرکت ها قرار است در بخش حمل مسافری ورود کنند اما بی مناسبت نیست تا یک بار دیگر استفاده از آی تی و حمل و نقل کالای جاده ای مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش تین نیوز، محسن متقین رئیس هیئت مدیره انجمن کارگری رانندگان یخچالدار خراسان رضوی گفت: حمل و نقل کالای جاده ای، دچار چالش هایی است که این حوزه را برای استفاده از تکنولوژی های نوین و دنیای آی تی از بخش حمل و نقل مسافر در مسیرهای کوتاه شهری و یا حتی جاده ای متمایز می سازد.

وی افزود: شرکت های دانش بنیان اگر با اهمیت ترین موضوعات در بخش حمل و نقل کالای جاده ای که عبارت است از تعریف رابطه حقوقی میان حمل کننده کالا (رانندگان خودمالک) با صادر کننده سند حمل را مد نظر قرار ندهند، مسلما با طراحی یک اپلیکیشن نخواهند توانست تحولی در این بخش ایجاد نمایند زیرا حمل و نقل کالای جاده ای مانند هر صنعت دیگری دارای نقطه سر به سری و بهای تمام شده خدمات است.

بیشتر بخوانید: چند پرسش در مورد نحوه تشکیل شرکت های حمل و نقل خوداتکایی

این فعال صنفی در کانال تلگرامی خود با تاکید بر این که شاید این موضوع مهم ترین وجه تمایز میان حمل و نقل کالای جاده ای و حمل مسافر باشد، خاطرنشان کرد: لذا صرفه و صلاح اقتصادی در صنعت حمل و نقل کالا به معنی  نگاه  به این صنعت با اصل رجحان منفعت به هزینه خواهد بود  و رانندگی حرفه ای با کامیون در جاده ها با این نگاه که یک شغل پایدار واثر گذار است و با حمل مسافر با تاکسی های اینترنتی در شهر که قاعدتاً  به صورت تفننی، پاره وقت و گاهی برای پر کردن اوقات فراغت و به دست آوردن پول توجیبی انجام می پذیرد متفاوت است.

وی تاکید کرد: بنابراین شعار الگو برداری طرح تپ سی، اسنپ و امثال آن به عنوان یک الگوی موفق وتعمیم آن به بخش حمل و نقل کالای جاده ای ساده انگاری خواهد بود و  بدون برنامه ریزی برای قرار دادن این صنعت در منطقه حاشیه ایمنی (وحمایت از قیمت های مصوب حمل ونقل کالا) به عنوان استفاده کنندگان از بازارگاه های حمل کالا،  شانس موفقیت در گذار از سیستم سنتی به مدرن را  کاهش خواهد داد.

متقین عنوان کرد: اجرایی شدن طرح تأسیس شرکت های خوداتکایی که به نظر می‌رسد قرار است  حفره و خلاء موجود یعنی عدم وجود رابطه حقوقی بخش حمل کننده و صادر کننده سند حمل (بارنامه) را پر نماید و راننده خودمالک در قالب شخصیت حقوقی و به عنوان یک واحد کوچک اقتصادی خود سکاندار اجرای پروسه حمل کالا بشود در گرو مدنظر قرار دادن موضوعات ذیل است.

رئیس هیئت مدیره انجمن کارگری رانندگان یخچالدار خراسان رضوی افزود: اول آنکه مزایای سازمان یافتن رانندگان خودمالک در گروه های کوچک و شخصیت های حقوقی شناسنامه دار چه مزیتی برای این رانندگان دارد؟ دوم اینکه در کنار این واحد‌های کوچک اقتصادی امکان ایجاد واحد‌های بزرگ مقیاس حمل و نقل  کالا در قالب تعاونی های حمل و نقلی فراهم آید و سوم آنکه امتیازات متمایز کننده موجود در شیوه فعالیت سایر شرکت هاو موسسات  حمل و نقل کالا نسبت به این گونه شرکت ها آهسته و نرم کاهش یابد و برنامه زمان بندی برای تطبیق آنها با شرایط جدید ارائه گردد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.