| کد خبر: 210564 |

◄ درخواست از مسئولان صنفی: افزایش منطقی کرایه‌ حمل فراورده‌های نفتی به مرزها

یک راننده کامیون بر ضرورت توجه مسئولان و فعالان صنفی به مشکلات به وجود آمده در جریان تغییر حامل تانکرهای حامل سوخت به مرزهای کردستان عراق تاکید کرد.

تین نیوز

یک راننده کامیون بر ضرورت توجه مسئولان و فعالان صنفی به مشکلات به وجود آمده در مورد تغییر حامل تانکرهای حامل سوخت به مرزهای کردستان عراق تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز، محمدرضا حاتمی این مطلب را در شبکه‌های اجتماعی بیان کرد و افزود: با فراگیری بیماری کووید 19 و بسته شدن مرزهای کردستان عراق که یکی از شاهراه‌های صادرات فراورده‌های نفت خام مثل بنزین، نفت گاز و انواع هیدروکربن‌ها بود با توجه به ضرورت صادرات و ارزآوری برای کشور و همچنین نیاز کردستان عراق به فراورده‌های نفتی، مقرر شد در هر شرایطی کار صادرات صورت گیرد.

وی عنوان کرد: پس از مذاکره مسئولان 2 کشور، ترانشیپ یا همان تغییر حامل در ورودی گمرک‌های کردستان مورد توافق قرار گرفت که این موضوع خبر خوبی برای رانندگان فعال در خط عراق نبود.

  این راننده افزود: اما در شرایط سخت اقتصادی حاکم چاره‌ای هم برای رانندگان وجود نداشت، در این میان کردستان عراق با کشاندن بازارچه‌های مرزی به داخل مرزهای خود و تغییر حامل برای رانندگان و اهالی اشتغال‌زایی خوبی کرده بود اما در این میان شاهد کارشکنی‌های زیادی از سوی رانندگان عراقی، مسئولان گمرکی و حتی تجار و صاحبان بار کردستان بودیم.

حاتمی گفت: در تازه‌ترین ترفند وقتی راننده ایرانی وارد گمرک باشماق عراق می‌شود و بعد از باسکول چه پر و چه خالی اقدام به تحویل بار به طرف عراقی می‌کند، شاهدیم که صاحب بار باسکول گمرک عراق را قبول نمی‌کند و باید راننده عراقی به سمت سلیمانیه حرکت و در آنجا بدون حضور راننده ایرانی اقدام به تحویل بار کند و کسری باری که در این میان به راننده ایرانی تحمیل می‌شود حتی بالاتر از کرایه حملی است که از مبدا برایش پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: به کرات شاهد این اتفاق بوده و هستیم و حتی ادامه فعالیت در چنین وضعیتی با کاهش روز افزون کرایه‌های حمل از طرف شرکت‌های حمل بین‌المللی و ضرر و زیان حاصل از کسری بار و به نوعی دستبرد صاحب بارهای عراقی، کار را به جایی رسانده که راننده چاره‌ای جز توقف فعالیت نخواهد داشت.

حاتمی گفت: در شرایط سخت کشور به لحاظ تحریم‌های جهانی و ضرورت صادرات فراورده‌های نفتی و ارز‌آوری از یک سو و همچنین مشکلات فراوان رانندگان حامل سوخت از طرف دیگر، تقاضا می‌شود با حل و فصل مشکلات از جمله افزایش منطقی کرایه‌ها و مشکلات تغییر حامل ادامه کار برای رانندگان میسر شود تا هم عزت و شرافت راننده ایرانی حفظ شده و هم صادرات به قوت خود باقی بماند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.