| کد خبر: 164776 |

◄ نتایج نخستین جلسه کمیته حمل‌ونقل اتاق ایران در سال 97

مقرر شد انتظارات و نیازهای ارزی بخش حمل‌ونقل توسط انجمن‌ها ارزیابی و جهت جمع‌بندی و ارائه به مراجع ذی‌ربط به اتاق تهران اعلام شود.

تین نیوز

حمل‌ونقل، همچون پل رابطی است که بخش‌های مختلف جوامع با عبور از روی آن، به سمت توسعه پایدار حرکت می‌کنند.

به گزارش تین‌نیوز، در این راستا کمیسیون حمل‌ونقل، لجستیک و گمرک اتاق ایران بر مبنای رسالت خود که پایش محیط کسب‌وکار به‌منظور توسعه اقتصاد حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی و تبیین جایگاه لجستیک در ایران است، ضمن تاکید بر اهمیت تصمیم‌گیری‌های علمی در عرصه اقتصادی اهداف خود را دنبال می‌کند.

جلسه کمیته حمل‌ونقل اتاق بازرگانی ایران در سال 97 امروز با حضور انجمن‌های ریلی، جاده‌ای، دریایی و حمل‌ونقل بین‌المللی برگزار شد. موضوعات موردبحث در این جلسه مصوبات اخیر دولت پیرامون بازار ارز و مشکلات عدیده‌ای که فعالین بخش حمل‌ونقل در پی این تحولات با آن مواجه شده‌اند، بود.

در این جلسه، با توجه به اینکه حمل‌ونقل شریان اصلی اقتصاد کشور است و لازم است اقدامات جدی به‌منظور جلوگیری از رکود فعالیت‌های حمل‌ونقل و کسب‌وکارهای مربوطه صورت گیرد، مقرر شد انتظارات و نیازهای ارزی بخش حمل‌ونقل توسط انجمن‌ها ارزیابی و جهت جمع‌بندی و ارائه به مراجع ذی‌ربط به اتاق تهران اعلام شود.

همچنین مالیات بر ارزش‌افزوده در زیربخش‌های حوزه حمل‌ونقل موضوع مهم بعدی بود که پیرامون آن توضیحاتی از سوی اعضای کمیته ارائه شد. در این خصوص مسائل پیش‌آمده در خصوص اجرای ناقص بند (ب) ماده 52 قانون برنامه ششم توسعه مبنی‌بر محاسبه مالیات بر ارزش‌افزوده با نرخ صفر در حمل‌ونقل ریلی, توضیحاتی از سوی دبیر انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی ارائه شد که بر اساس آن در این خصوص مقرر شد در جلسات آتی موضوع مالیات بر ارزش‌افزوده بخش حمل‌ونقل به‌عنوان یکی از اولویت‌های اصلی اتاق تهران موردتوجه جدی قرار گیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.