| کد خبر: 162859 |

حمایت اعضای هیات‌نمایندگان اتاق ایران از عملکرد آخوندی

از جمله اقدامات قابل تقدیر وزیر راه‌وشهرسازی ، واگذاری واقعی امور به بخش خصوصی و به حیطه عمل درآوردن اندیشه‌هائی است که پیش از وزارت به آنها اعتقاد داشت و بر آنها پای می‌فشرد. عملیاتی کردن پروژه به محاق رفته توسعه بندر چابهار، اقدام بزرگی بود که اثرات مهمی در توسعه حمل‌ونقل چندوجهی و ترانزیت کالا و به تبع آن احیای اقتصادی و اجتماعی شرق کشور و سواحل مُکران دارد.

تین نیوز

جمعی از فعالان اقتصادی و اعضای هیات‌نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در حمایت از وزیر راه‌وشهرسازی بیانیه‌ای منتشر کردند.

در این بیانیه که ۲۲ نفر از کارشناسان اقتصادی کشورمان آن را امضا کرده‌اند از نمایندگان مجلس خواسته شده است، وزارتخانه راه‌وشهرسازی از نعمت حضور وزیری عمل‌گرا و اندیشمند محروم نسازند.

به گزارش تین‌نیوز، در بیانیه کارشناسان اقتصادی و اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس آمده است: احتراماً ما امضاءکنندگان این بیانیه، به عنوان جمعی از فعالان بخش خصوصی و اعضای هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی، با اشراف و اعتقاد کامل به دلسوزی جنابعالی و نمایندگان ملت و با تاکید بر حق شرعی و قانونی مجلس در نظارت همه جانبه بر اجزای مختلف دولت، وظیفه خود دانستیم، حال که با پیگیری جمعی از نمایندگان، استیضاح وزیر راه‌وشهرسازی عباس آخوندی در دستور کار هیات‌رئیسه مجلس قرار گرفته است، از باب وظیفه و دغدغه‌ای که نسبت به آینده کشور و مردم احساس می‌کنیم، مطالبی چند در این خصوص به حضورتان عرضه داریم:

به گزارش ایلنا، در ادامه این بیانیه آمده است، همان‌گونه که مستحضرید در سال ۱۳۹۲ عباس آخوندی در شرایطی وزارتخانه راه‌وشهرسازی را تحویل گرفت که کشور در شرایط سخت اقتصادی مُنبعث از تحریم های ظالمانه غرب علیه ملت ایران بود. ایشان در همان ابتدای راه، دست همکاری به سوی بخش خصوصی توانمند و مدیران متخصص برخاسته از بطن سازمان‌های تخصصی وزارت و راه‌وشهرسازی دراز کرد و با توانمندی مدیریتی خود، علیرغم کمبود شدید بودجه و فشارهای اقتصادی و گسترده بودن حوزه های تحت مدیریتش، توانست وزارتخانه راه‌وشهرسازی را با راهبردهای جدید، اندیشمندانه اداره کند.

این بیانیه یادآورشده است: از جمله اقدامات قابل تقدیر وزیر راه‌وشهرسازی ، واگذاری واقعی امور به بخش خصوصی و به حیطه عمل درآوردن اندیشه‌هائی است که پیش از وزارت به آنها اعتقاد داشت و بر آنها پای می‌فشرد. عملیاتی کردن پروژه به محاق رفته توسعه بندر چابهار، اقدام بزرگی بود که اثرات مهمی در توسعه حمل‌ونقل چندوجهی و ترانزیت کالا و به تبع آن احیای اقتصادی و اجتماعی شرق کشور و سواحل مُکران دارد.

در این نامه همچنین عنوان شده است: اقدامات مُجدّانه آخوندی در نوسازی ناوگان فرسوده و زمین‌گیر هوائی، زمینی و ریلی و بازسازی بافت‌های فرسوده ی شهری را نمی توان نادیده گرفت و از آن سخن نگفت. چگونه می‌توان چشم بر انتصابات تخصصی و غیر سیاسی او در سازمان‌های تخصصی وزارتخانه راه‌وشهرسازی بست؟ بدون تردید خروج ایشان از هیات دولت، خسرانی بزرگ برای کشور است. از جنابعالی که با اشراف عمیق به فعالیت‌های اجرایی کشور، همواره یاری‌گر دولت و پشتیبان بخش خصوصی بوده‌اید و همچنین از نمایندگان ملت در مجلس انتظار داریم که با رای قاطع خود به ماندن ایشان در ترکیب دولت، وزارتخانه راه‌وشهرسازی و کشور را از نعمت حضور وزیری عمل‌گرا و اندیشمند محروم نسازند.

اسامی امضاکنندگان این نامه خطاب به رییس مجلس به شرح زیر است: 

۱-اسدالله عسگراولادی رئیس اتاق مشترک ایران وچین

۲- مجیدرضا حریری نایب رئیس اتاق مشترک ایران و چین

۳-محسن حاجی بابا عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران

۴-سید حمید حسینی دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق

۵- فاطمه دانشور عضو هیات نمایندگان اتاق تهران

۶-محسن ضرابی رئیس اتاق مشترک ایران و عمان

۷-سید حسین معروف عضو هیات نمایندگان اتاق بوشهر و ایران

۸-هرویک یاری جانیان رئیس هیات مدیره اتاق مشترک ایران و ارمنستان

۹-خانم سونیا اندیش عضو هیات نمایندگان اتاق تبریز و ایران

۱۰-امید احمدی عضو هیات مدیره انجمن صنفی مسئولین فنی صنایع غذایی بهداشتی و آرایشی

۱۱-ابوالحسن خلیلی عضو هیات مدیره کنفدراسیون صنعت ایران و انجمن صنایع روغن نباتی کشور

۱۲- حسین وثوقی ایرانی عضو هیات نمایندگان اتاق اردیبل و ایران

۱۳-سعید منصور افشار موسس و رئیس هیات مدیره گروه صنعتی بازرگانی هوراند

۱۴-امید شهریاری عضو هیات نمایندگان اتاق بوشهر و ایران

۱۵-خانم مهین ابوالحسنی عضو هیات نمایندگان اتاق البرز و ایران

۱۶- امید منصوری عضو هیات مدیره اتحادیه کارگزاران گمرکی ایران

۱۷-علی اصغر پورفتح الله عضو هیات نمایندگان اتاق خراسان رضوی و ایران

۱۸-علی دیلمقانیان عضو هیات نمایندگان اتاق ارومیه و ایران

۱۹-سید حمدی هاشمی عضو هیات نمایندگان اتاق ایران بندرعباس و ایران

۲۰-ابراهیم پورحیدری عضو هیات نمایندگان اتاق بندرعباس و ایران

۲۱-ابوذر مشایخی تحلیلگر اقتصادی

۲۲-محمدرضا ملکیان تحلیلگر اقتصادی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.