| کد خبر: 246094 |

پنج مشکل اساسی و اولویت دار سازمان بنادر و دریانوردی

تا زمانی که این ایرادات یا نواقص برطرف نشود جذب نیروی انسانی متخصص در این سازمان نه تنها نقشی در بهبود عملکرد آن نخواهد داشت بلکه اتلاف زمان و هزینه را در بر خواهد داشت.

تین نیوز

چرا سازمان بنادر و دریانوردی نیازمند جذب متخصصین بندری و دریایی است؟ آیا سیاست این سازمان دولتی در خصوص جذب و آموزش های در حین خدمت کارکنان پیشین و فعلی درست بوده؟ اگر پاسخ مسئولان این سازمان بر پرسش پیشین بلی است لطفا اعلام نمایند بر اساس چه شاخصه هایی به این نتیجه رسیده اند؟ اگر هم پاسخ شان خیر است شاخصه های ارزیابی شان را اعلام نمایند.

درخواست استخدام کارشناسان متخصص در راستای کدامین جهت راهبردی و به منظور دستیابی به کدامین اهداف است؟ میزان بهره وری در بخش نیروی انسانی سازمان بنادر و دریانوردی طی ۱۵ سال گذشته تا کنون چه میزان بوده؟ اگر رضایت بخش بوده یا نبوده بهتر است پاسخ بدهند که دلایل رضایت و عدم رضایت چه ها بوده؟ اینکه تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این نتیجه رسیده اند که باید از این درخواست سازمان بنادر حمایت کامل نمود به این معناست که ایشان پاسخ پرسش های ذکر شده در پارگراف های بالا را دریافت و راستی آزمایی نموده اند، پس انتظار می رود تا پاسخ ها توسط نمایندگان حامی این طرح انتشار عمومی یابد.

اگر هم نمایندگان حامی این اقدام سازمان بنادر، پاسخ پرسش های بالا را دریافت ننموده اند توصیه می شود تا در اقدامات حمایتی خود تامل بیشتری نمایند.

نگارنده معتقد است مشکلات اساسی و اولویت دار سازمان بنادر و دریانوردی شامل ۱- تداخل وظایف تنظیم گری و تصدی گری ۲- فقدان یک طرح راهبردی تمام عیار در بخش های بنادر و دریاها ۳- نبود یک رویه یا سیاست درست و اثربخش در بخش آموزش کارکنان در حین خدمت ۴- عدم توجه به شفافیت و پاسخگویی در برابر منتقدین عملکرد این سازمان ۵- تغییرات مداوم مدیران عامل این سازمان در بازه های زمانی ۳ الی ۴ ساله می باشد. پس تا زمانی که این ایرادات یا نواقص برطرف نشود جذب نیروی انسانی متخصص در این سازمان نه تنها نقشی در بهبود عملکرد آن نخواهد داشت بلکه اتلاف زمان و هزینه را در بر خواهد داشت. 

در پایان در همین جا از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تعدادی از ایشان که حامی درخواست سازمان بنادر و دریانوردی هستند (درخواست: صدور مجوز قانونی جهت استخدام نیروی متخصص) و نیز مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی دعوت می نمایم تا در قالب جلسه ای تخصصی به واکاوی دقیق اولویت های ذکر شده در پارگراف پیشین بپردازیم.

 امید که دعوت بنده را بپذیرند و در راستای شفافیت و مردمی بودن دولت سیزدهم این نشست با حضور اصحاب رسانه برگزار و قضاوت بر کم و کیف  نظرات را به مردم به ویژه تک تک اعضا جامعه دریایی و بندری ایران واگذار نماییم. 

* کارشناس دریایی

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: روزنامه اقتصاد سرآمد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.