| کد خبر: 233344 |

◄ درخواست لغو ممنوعیت تردد اتوبوس های بیش از 15 سال کارکرد

چنانچه این بخشنامه اجرایی شود زندگی و معیشت بخش زیادی از فعالان حوزه حمل و نقل مسافری در کشور مورد تهدید قرار گرفته و آنان در این بحران گرانی دچار یاس می شوند.

تین نیوز

یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای مسافری  با توجه به بروز مشکل برای مالکان اتوبوس در خصوص صدور بخشنامه‌ عدم صدور صورت وضعیت برای ناوگان  مسافری با عمر بالای ۱۵ سال، از وزیر راه و شهرسازی لغو این ممنوعیت را خواستار شد.

به گزارش تین نیوز، حسین فرجی که این درخواست را در شبکه های اجتماعی منتشر کرده، خطاب به محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی نوشته است: ضمن تشکر از شما بزرگوار خدمتگزار صدیق کشور و صنعت حمل و نقل که تلاش همت دلسوزانه تان برای حفظ امنیت و اعتلای آرامش مردم برکسی پوشیده نیست و همواره قدردان شما بوده و هستیم، و خواهیم بود، این نامه دل نوشته و شکواییه ای از شرایط بغرنجی است که برای اکثریت رانندگان زحمتکش ایران به وجود آمده است.

بیشتر بخوانید:

نگرانی از حذف 50 درصد اتوبوس ها از چرخه فعالیت با یک دستورالعمل

وی در بخش دیگری از این درخواست، عنوان کرده است: پرواضح است، تا عدالتی در کشور ایجاد نشود هیچگاه نخواهیم توانست به هدف و تحقق شعار امسال رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای مبنی بر جهش تولید و پشتیبانی و مانع زدائی دست یابیم.

او ادامه داد: به اطلاع می رساند با توجه به تصادفات اخیر، بخشنامه‌ای مبنی بر عدم صدور صورت وضعیت برای ناوگان با عمر بالای ۱۵ سال صادر شده است که با توجه شرایط اقتصادی رانندگان و مالکین و همچنین تزریق مدیریت نشده، اتوبوس به جاده های کشور و اجرای ضوابط حمل و نقل  مسافر به صورت سلیقه ای و تصمیم های غیر کارشناسی، لذا با توجه به اهمیت موضوع در شرایط کنونی کشور خواهشمند است، دستور لغو بخشنامه را صادر فرمائید.

در عین حال عباس صراف یکی دیگر از فعالان این بخش نیز در شبکه های اجتماعی نوشت: چنانچه این بخشنامه اجرایی شود زندگی و معیشت بخش زیادی از فعالان حوزه حمل و نقل مسافری در کشور مورد تهدید قرار گرفته و آنان در این بحران گرانی دچار یاس می شوند.

کامبیز تاتاری از دیگر فعالان حوزه حمل و نقل مسافری نیز نوشت: این بخشنامه از سال ۱۳۹۵ صادر شده و از همان سال  شرکت ها از ارایه سرویس با عمر بیش از 15 سال باز ماندند.

او افزود: در این پنج سال بیش از ۷۰ درصد شرکت های شهرستانی و مالکان اتوبوس با این بخشنامه از حمل و نقل متضرر شدند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    با توجه به اینکه در سالهای اخیر با یک افت عمومی در کیفیت اتوبوس های فعال در حمل و نقل بین شهری مواجه هستیم و نظارت موثری بر سلامت فنی و ایمنی و همچنین پاکیزگی اتوبوس های بین شهری وجود ندارد اجازه دادن به خدمت رسانی اتوبوس های سن بالا موجب نارضایتی بیشتر مردم خواهد شد