| کد خبر: 218409 |

◄ قانون در مورد حمل بار تجاری با اتوبوس چه می‌گوید؟

بیشترین سود حمل بار تجاری با اتوبوس به اتوماسیون‌های حمل بار می‌رسد و در این میان تنها کسانی که بیشترین ضرر را می‌کنند رانندگان و مالکان اتوبوس‌ها هستند.

تین نیوز

یک راننده مالک اتوبوس گفت: در ضوابط حمل و نقل مسافر به مواد ۲۴ و۳۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی اشاره و در ماده ۲۴ تبصره ۲ حداکثر وزن مجاز قابل حمل توسط اتوبوس ۱۶۰۰کیلوگرم می باشد و در ماده ۳۲به ممنوع بودن حمل بار تجاری اشاره شده است.

به گزارش تین نیوز، حسین فرجی در گفت و گو با خبرنگار ما در مورد  حمل بار تجاری با اتوبوس مسافربری عنوان کرد: بیشترین سود حمل بار تجاری با اتوبوس به اتوماسیون‌های حمل بار  می‌رسد و در این میان تنها کسانی که بیشترین ضرر را می‌کنند رانندگان و مالکان اتوبوس‌ها هستند.

 وی در مورد دلایل انجام این کار خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط حاکم در وضعیت کنونی به خاطر بیماری کرونا حمل و نقل مسافری  بین‌ شهری دچار مشکل شده است.

 فرجی افزود: از یک طرف توصیه برای مسافرت نکردن مردم برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا، از طرف دیگر بی‌نظمی و رقابت‌ ناسالم از سوی شرکت‌های مسافربری در پایانه‌ها و از طرف دیگر ایجاد اتوماسیون‌های بار در پایانه‌ها و همچنین افزایش سرسام‌آور قیمت لوازم یدکی شرایطی به‌وجود آورده است که تعدادی از مالکان و رانندگانی در حال حاضر مشغول به کار هستند به دلیل نبودن مسافر، بار تجاری جابه‌جا کنند.

بیشتر بخوانید:

وی با بیان این‌که در چنین شرایطی اولویت، اخذ بار است نه مسافر،  عنوان کرد که برای مثال در مسیری که خود او فعال است میانگین مسافر جابه‌جا شده از شروع بیماری کرونا تا به امروز  ۱۰ نفر رسیده است.

او افزود: وقتی هزینه اتوبوسی که در مسیر رفت و برگشت خود بدون آن‌که یک پیچ و مهره  و یا لامپ بخرد، بالای یک میلیون تومان می‌باشد، چه انتظاری است؟

فرجی با بیان این‌که در به شرایط کنونی، فقط آن دسته از مالکانی که بار حمل می‌کنند در میدان هستند و بیشتر اتوبوس‌ها یا متوقف بوده و یا در نمایشگاها برای فروش گذاشته شده‌اند، گفت: اغلب این اتوبوس‌ها به‌علت داشتن اقساط و گرفتن پول‌ بهره‌ای از نمایشگاه‌ها، مجبور به حمل بار هستند تا بتوانند جواب گوی هزینه‌های خود باشند.

وی افزود: در عین حال به دلیل عدم هماهنگی پایانه‌ها و شهرداری‌های حاضر در پایانه‌ها که متولی اصلی ایجاد اتوماسیون‌های بار در پایانه‌ها هستند و همچنین عدم هماهنگی با پلیس راه، اتوماسیون‌ها ۷۰ درصد کمیسیون حمل بار را دریافت می‌کنند و این در حالی است که کمترین جریمه بار برای حمل بار تجاری ۴۰هزار تومان است.

فرجی عنوان کرد: بنابراین بیشترین سود این کار به اتوماسیون‌ها می‌رسد و در این میان تنها کسانی که بیشترین ضرر را می‌کند رانندگان و مالکان هستند.

 وی افزود: در ضوابط حمل و نقل مسافر به مواد ۲۴ و۳۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی اشاره شده است در ماده ۲۴تبصره ۲ حداکثر وزن مجاز قابل حمل توسط اتوبوس ۱۶۰۰کیلوگرم می باشد و در ماده ۳۲به ممنوع بودن حمل بار تجاری اشاره شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.