| کد خبر: 232749 |

◄ تناقض در اظهارات مسئولان؛ چه کسی واقعیت را پنهان می کند؟

به دلیل اینکه مسئولان تجربه عملی در مورد ناوگان حمل و نقل عمومی ندارند بهتر است از رانندگان پیشکسوت و با تجربه در تحلیل حوادث کمک بگیرند.

تین نیوز

 روز گذشته پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا نتیجه کمیسیون عالی تصادفات در مورد حادثه اتوبوس  خبرنگاران را منتشر و راننده را مقصر حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز،  در اطلاعیه ناجا  علت تامه حادثه اتوبوس در استان آذربایجان غربی؛ بی احتیاطی راننده اتوبوس به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه در پیچ و شیب (نقص ماده 129 و 130 آیین نامه راهور ) و بی مبالاتی و قصور مسئولان هماهنگی سفر به علت عدم تامین وسیله نقلیه مناسب و آشنا نبودن راننده با شرایط راه و جغرافیای منطقه بدون هماهنگی با ادارات مرتبط با ایمنی ترافیک اعلام شده است.

به گزارش تین نیوز، وزیر راه و شهرسازی نیز شب گذشته با بیان اینکه اتوبوس خبرنگاران نقص فنی نداشته، گفت: این اتوبوس صورت وضعیت نداشته و فقط مختص جابه‌جایی کارکنان کارخانه سیمان بوده و نباید برای تردد برون شهری از آن استفاده می‌شد و علت وقوع سانحه ناتوانی راننده در کنترل اتوبوس بوده است.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که چند روز پیش رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، در گفتگو با امتداد در مورد حادثه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران گفت: راننده اتوبوس خیلی ماهر بود که در این اتفاق، توانسته بود حدود ۱۲، ۱۳ کیلومتر را در آن پیچ و خم‌ها بیاید.

بیشتر بخوانید: 

وی همچنین در ادامه در واکنش به این موضوع که این وسیله، تحت پوشش هیچ شرکت حمل و نقل مجوزدار بین‌جاده‌ای نبوده، بیان داشت: نخیر! متعلق به شرکت اروم سیر و در اجاره کارخانه سیمان بوده است.

همچنین شرکت سیمان ارومیه نیز همزمان با این رخداد با انتشار بیانیه ای اعلام کرده بود اتوبوس خبرنگاران که واژگون شد، متعلق به این شرکت نبوده است. در این بیانیه  آمده بود:

۱. کارخانه سیمان ارومیه هیچ گونه اتوبوسی در مالکیت خود ندارد

۲. اتوبوسی که حامل خبرنگاران عزیزمان بود و دچار آن سانحه دلخراش شد متعلق به کارخانه سیمان ارومیه نیست

۳. اتوبوس متعلق به شرکت اروم سیر آذربایجان بوده و این شرکت پیمانکار ایاب و ذهاب است

۴. شرکت اروم سیر آذربایجان متعلق به بخش خصوصی است و شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین و سیمان ارومیه هیچ گونه ارتباط مالکیتی و مدیریتی با این شرکت ندارد.

به گزارش تین نیوز، با توجه به اظهارات ضدو نقیض مسئولان، خبرنگار ما نظر یکی از رانندگان را جویا شد.

حسین فرجی راننده و مالک اتوبوس گفت: در شغل رانندگی تجربه حاکم است و حتی 10 فرد تحصیل کرده نیز وقتی تجربه عملی نداشته باشند نمی توانند در مورد یک حادثه قضاوت کنند که واقعا مقصر چه کسی بوده است؟

وی افزود: زمانی یک فرد می تواند قضاوت کند که در شرایط راننده قرار گرفته باشد، در مورد این حادثه نظر پلیس با نظر محیط زیست فرق می‌کند، پلیس می گوید، بی احتیاطی راننده دلیل حادثه بوده و به علت ناتوانی کنترل اتوبوس و تخطی از سرعت مطمئنه وعدم آشنایی راننده با شرایط جغرافیای منطقه، حادثه رخ داده است.

او عنوان کرد: مسئولان محیط زیست می گویند راننده کاملا  به جاده آشنایی داشته و با سرعت خیلی کمتر حرکت می‌کرد و۱۰ و۱۲ کیلومتر اتوبوس را با این شرایط کنترل کرده، در ضمن تاریخ اعتبار معاینه فنی اتوبوس نیز علیرغم اظهار نظرهای مطرح شده، تا مرداد ماه بوده است.

فرجی تاکید کرد: به دلیل اینکه مسئولان تجربه عملی در مورد ناوگان حمل و نقل عمومی ندارند بهتر است از رانندگان پیشکسوت و با تجربه در تحلیل حوادث کمک بگیرند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • غلام عباس نیک طبع 0 0

    با سلام در حمل ونقل در ایران همیشه مقصر راننده در برون شهری ودر هواپیما خلبان ودر کشتی ناخدا می باشد هیچکس نمیگه این بنده خدا با چه امکانات و چه وسیله نقلیه پرواز ویا رانندگی می کند تکنولوژی‌ این وسایل مال چه قرنی می باشد یا جاده های کشور چه از نظر زیر ساخت چگونه می باشد وچرا کسی نمی گوید کوتاهی مسُولین در کجا قرار دارد به امید آنروز که چشم خانواده این رانندگان به در خانه خشک نشود