| کد خبر: 231622 |

◄ جوابیه هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران؛ حضور آمبولانس برای گرمازدگی یکی از بازنشستگان بود

به دنبال درج خبری در تین نیوز، با عنوان «ضرب و شتم بازنشستگان همایی در تجمع اعتراضی؟» روابط عمومی هما جوابیه ای به این شبکه خبری ارسال کرد.

تین نیوز

به دنبال درج خبری در تین نیوز، با عنوان «ضرب و شتم بازنشستگان همایی در تجمع اعتراضی؟» روابط عمومی هما جوابیه ای به این شبکه خبری ارسال کرد.

به گزارش تین نیوز، در این جوابیه تاکید شده است که بازنشستگان در تجمع روز سوم خرداد خود مورد ضرب و شتم قرار نگرفته اند بلکه با توجه به گرمای هوا و تعداد افراد شرکت‌کننده، یکی از بازنشستگان دچار گرمازدگی شده که جهت رسیدگی به وضعیت ایشان، واحد سیار اورژانس تهران در محل حاضر شد و کمک‌های پزشکی لازم به این همکار محترم ارائه شد.

تین نیوز، ضمن پذیرش اشتباه خود و عذرخواهی از شرکت ایران ایر در انتشار فیلم مذکور، اعلام می کند که در بین تعداد زیادی فیلم و عکسی که از این تجمع اعتراضی منتشر شد،  یک فایل صوتی منتسب به یکی از بازنشستگان جانباز ایران ایر نیز بود که وی از ضرب و شتم خود خبر داده بود، اما فیلمی که خبرنگار ما انتخاب و در این شبکه خبری منتشر کرد، مربوط به تجمع سوم خرداد بازنشستگان ایران ایر نبوده است.

متن کامل جوابیه شرکت ایران ایر در ادامه می آید:

«مدیرمسئول محترم سایت تین‌نیوز

با سلام و احترام

بازگشت به درج خبری تحت عنوان«ضرب و شتم بازنشستگان همایی در تجمع اعتراضی» در روز ۵ خردادماه سال جاری، توصیحات ذیل ارسال می‌گردد. خواهشمند است براساس ماده ۲۳ قانون مطبوعات نسبت به درج آن اقدام نمائید.

متاسفانه در ماه‌های اخیر به سبب شرایط تحریم و تاثیر بیماری کرونا بر کسب و کارها، «هما» همچون بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند که این موضوع سبب بروز مشکلات عدیده‌ای شده است.

بر همین اساس بازنشستگان «هما» با توجه به برخی مشکلات صنفی، در روز سوم خردادماه سال جاری در مقابل ادارات مرکزی تجمع نمودند.

در روز یاد شده با توجه به گرمای هوا و تعداد افراد شرکت‌کننده، یکی از همکاران محترم بازنشسته دچار گرمازدگی شد که جهت رسیدگی به وضعیت ایشان، واحد سیار اورژانس تهران در محل حاضر شد و کمک‌های پزشکی لازم به این همکار محترم ارائه شد.

متاسفانه آن رسانه وزین بدون صحت‌سنجی، اقدام به انتشار خبری نموده است که به مخاطب این‌گونه القا می‌نماید که بازنشستگان حاضر در تجمع مورد ضرب و شتم نیروی انتظامی قرار گرفته‌اند و حضور اورژانس جهت مداوا این فرد بوده است.

لازم به ذکر است فیلم منتشر شده هیچ‌گونه ارتباطی با تجمع بازنشستگان «هما» نداشته و مربوط به شهر شیراز بوده که دقت در جزئیات مکان فیلمبرداری موید این موضوع می‌باشد و این فیلم نیز اولین بار از سوی رسانه‌های معاند منتشر شده است.

ذکر این نکته ضروری است در شرایطی که رسانه‌های معاند در تلاش هستند برای همراه کردن مخاطب خود و کسب اعتبار، از هر خبری برای ضربه زدن به نظام استفاده کنند، به صلاح نیست اخبار بدون صحت‌سنجی موضوع منتشر گردد چرا که این رسانه‌ها برای سندیت اخبار خود از رسانه‌های داخلی هزینه می‌کنند و چنین اقداماتی نه تنها به صلاح فضای کنونی کشور نیست، بلکه کمک بزرگی برای آن بنگاه خبری است که اعتبار خود در پناه کم‌اطلاعی برخی رسانه‌های داخل کشور افزایش می‌دهند.

انتظار می‌رود با توجه به شرایط موجود، صحت اخبار در تولید و انتشار خبر به عنوان یکی از شاخص‌های خبری در دستورکار آن رسانه قرار بگیرد و با توجه به اینکه انتشار این‌گونه اخبار لطمات بسیاری به حیثیت هواپیمایی حامل پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌نماید، حق شکایت و پیگیری قضایی از سوی «هما» محفوظ است.

حسین جهانی،  مدیرکل روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما»

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.