| کد خبر: 231103 |

زمانی تناژ بار برای کشنده های پنج محور 38 تن بود و معمولا بارهای سنگین تر یا باید سبک سازی می شد.

تین نیوز

یک راننده کامیون از شرایط فعلی وضعیت تناژ مجاز حمل بار که موجب خسارت به جاده های کشور می شود انتقاد کرد.

به گزارش تین نیوز، سید فخرالدین شریعتی گفت: زمانی تناژ بار برای کشنده های پنج محور 38 تن بود و معمولا بارهای سنگین تر یا باید سبک سازی می شد.

وی افزود: برای مثال بارهای وارداتی که سنگین بود در بنادر به انبارها هدایت و سبک سازی و سپس به مقصد ارسال می شد و کارخانه های داخلی هم تولیدات خود را به گونه ای بسته بندی می کردند که بار با کامیون بیش از 38 تن نباشد.

بیشتر بخوانید:

او عنوان کرد: ولی پس از مدتی این تناژ از 38  تن به 40  تن و در حال حاضر به 44 تن تغییر داده شده است برای مثال در اصفهان با موافقت تشکل ها و کارخانه ذوب آهن، بسته بندی محصولات ذوب سنگین تر شده و از طرف دیگر در سالن های اعلام بار دولتی نیز بارهای سنگین و نامتعارف اعلام بار می شود.

شریعتی خاطرنشان کرد: بر این اساس، سالن های که باید بر پایه قانون وزیر ساخت جاده های کشور، اعلام بار می کرد خود به منشا بارهای سنگین و قاتل جاده های کشور تبدیل شد و اکنون می بینیم که در کشور یک جاده سالم وجود ندارد و روز به روز به خرابی و نابودی نزدیکتر می شود جاده های که نه تنها متعلق به نسل فعلی بلکه متعلق به نسل های آینده این آب و خاک نیز است.

این راندنه کامیون با ابراز امیدواری نسبت  یک مسئول دلسوخته قبل از نابودی شریان های حیاتی کشور برای این مشکل فکری بنماید، از رانندگان کامیوندرخواست کرد بار سنگین حمل نکنند تا جاده ها سالم تر و کشنده ها کم استهلاک تر و مخارج آن کمتر گردد.                  

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
helptinn

تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

از ما حمایت کنید