| کد خبر: 229408 |

◄ افزایش روند تخریب جاده ها/ جلوی اضافه تناژ کامیون ها گرفته شود

یک راننده کامیون و عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه ها با بیان این که خرابی جاده ها برای تردد ناوگان، دغدغه همیشگی رانندگان و کامیونداران است عنوان کرد که اگر بودجه و قصد رسیدگی به جاده ها وجود ندارد با جلوگیری از حمل بار اضافه توسط ناوگان باری، مانع از بدتر شدن وضعیت جاده ها شد.

تین نیوز

یک راننده کامیون و عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه ها با بیان این که خرابی جاده ها برای تردد ناوگان، دغدغه همیشگی رانندگان و کامیونداران است عنوان کرد که اگر بودجه و قصد رسیدگی به جاده ها  وجود ندارد با جلوگیری از حمل بار اضافه توسط ناوگان باری، مانع از بدتر شدن وضعیت جاده ها شد.

به گزارش تین نیوز، محمد اتحادی با بیان این مطلب به خبرنگار ما، گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور از مسئولان وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری انتظار نیست همه راه های مواصلاتی کشور را روکش، ترمیم و بازسازی کنند ولی درخواست رانندگان و کامیونداران این است که محورهایی که خرابی آنها زیاد است مورد رسیدگی و بازسازی قرار گیرد.

وی افزود: ضمن این که اگر بودجه و قصد رسیدگی به جاده ها  وجود ندارد می توان با جلوگیری از حمل بار اضافه توسط ناوگان باری، مانع از بدتر شدن وضعیت جاده ها شد.

جاده خراب 1

او با تاکید بر این که سال های قبل که جاده های کشور بهتر از امروز بود، ظرفیت  تریلر حداکثر 40 تن و کامیون ده چرخ  26تن بود، عنوان کرد: الان محدودیت و کنترلی وجود ندارد و کرایه بیشتر بارها بر اساس وزن محاسبه می شود یعنی راننده هر مقدار بار بیشتری بارگیری کند بیشتر کرایه می گیرد.

اتحادی کامیون بیان کرد: صاحبان کالا هم از این فرصت استفاده کرده و بهترین سود را نصیب خود می کنند به طوری که در بیشتر استان ها بارهای حمل شده حداقل 25تن و حداکثر 30تن می باشد در حالی که قبلا حداکثر بار تریلر 25تن بود.

این راننده کامیون گفت: حتی مشاهده می شود معدن دار سنگ برای اینکه در سیم برش خود صرفه جویی کند یک کوپ سنگ را   28 تا 30تن برش می دهد.

او افزود: همچنین خرابی جاده ها باعث می شود راننده کامیون برای اینکه چرخ های تریلر یا کامیون با این خرابی ها و دست اندازها تماس نداشته باشد، دائم به سمت راست یا چپ جاده منحرف شود این امر امکان حادثه با با دیگر خودروها را در پی دارد.

خرابی جاده

این عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه ها عنوان کرد: تا وقتی صاحب بار به فکر سود خود، راننده به فکر درآمد زیاد و شرکت حمل ونقل، سازمان راهداری و پلیس راه، نسبت به خسارت به ابنیه،  خرابی جاده، ناایمن شدن تردد و ... بی تفاوت هستند، نباید انتظار نداشته باشیم جاده ها سالم باشند.

اتحادی تاکید کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای می تواند برای جلوگیری و افزایش فرسودگی جاده ها،  راهکاری قابل اجرا لحاظ کند که یکی از راهکارها در نظر گرفتن حداکثر بار تریلر 25 تن برای کل ناوگان تریلر 18 چرخ و 12 چرخ پنج محور است.

بارگیری

بارگیری 4

بارگیری 3

بارگیری 2

بارگیری 1

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمود کیاست فر 0 0

    درود
    عزم و اراده برای بازسازی جاده ها وجود ندارد اگر هم هست در حد اندازه خرابی جاده ها نیست
    مشهد ب تهران یزد تهران بندر عباس به یزد و مابقی جاده‌ای آسفالت کشور رو به نابودی بعضی مسیرها که نابود شدن که تردد از کنارها صورت میگیرد

    من الله توفیق

  • محسن متقین 0 0

    باسلام
    دستورالعمل ابعاد و اوزان ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی در ۲۷اسفند ۹۶ وکه از هفتم فروردین ۹۷ رسما جهت اجراء به سازمان راهداری ابلاغ شده است تاکنون نه لغو شده ونه وزارت راه و شهرسازی پس از حضور مهندس اسلامی رسما این دستورالعمل را لغو نموده است ،
    به نظر می‌رسد تغییر در مدیریت ها مانع رسیدگی به ترک فعل مدیران چه اسبق وچه فعلی دراین خصوص نخواهد داشت، اجرای آن ،نگاه غیر سیاسی و صرف کارشناسانه واز سر دلسوزی را میطلبد

  • رسول 0 0

    کامیونهای کمپرس تهران چهل تن بار میزنن پلیس راهم هیچ کاری نمیکند تمام اسفالت وخیابانهای تهران را نابود کردن فکری کنید