| کد خبر: 197567 |

◄ روایت یک راننده کامیون از آن‌چه بر تن-کیلومتر گذشت

وعده‌های به‌روزرسانی هنوز عقیم مانده است و رانندگان مانده‌اند و تن-کیلومتر سلیقه‌ای یا در اصل توافقی.

تین نیوز

یک فعال حمل و نقل جاده‌ای معتقد است تن-کیلومتر نه از ابتدا به درستی اجرا شد و نه در به‌روزرسانی.

به گزارش تین نیوز، خداداد بکرانی این مطلب را در شبکه‌های اجتماعی بیان کرد و با تاکید بر این‌که شرایط امروز اجرای تن-کیلومتر مصداق ضرب‌المثل «آفتابه لگن هفت دست! شام و نهار هیچی» شده است،  گفت: باید قبول کرد که بازنده اصلی در این میان رانندگان بودند و منافع این کار به باربری‌ها رسید.

این راننده اظهار کرد: تن-کیلومتر شبیه‌سازی ماجرای حکمیت بود به‌طوری‌که وعده‌های به‌روزرسانی هنوز عقیم مانده است و رانندگان مانده‌اند و تن-کیلومتر سلیقه‌ای یا در اصل توافقی.

وی حکایت تن-کیلومتر را حکایت چوب دو سر طلاست دانست و گفت: در حال حاضر از سوی برخی مسئولان صنفی می‌شنویم که «تن-کیلومتر تنها ناجی راننده نیست»، «عرضه و تقاضا» و «تطبیق و توافق» نیز در حمل ونقل مهم است.

به گزارش تین نیوز، او افزود: از سوی دیگر همین افراد مدعی هستند سایه ظلم ناشی از کرایه توافقی از سر صنف رخت بربسته است.

بکرانی با شرح آن‌چه بر تن-کیلومتر ازمرحله پیشنهاد تا ابلاغ رفت، تاکید کرد: برای مدتی همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها، کارشناسان فنی،خبرگزاری‌ها، سایت‌ها و ... مشغول تن-کیلومتر و اجرای آن در حمل و نقل شدند و سپس کارگروه تن-کیلومتر وعده عملی شدن تن-کیلومتر را ارایه کرد.

او خاطرنشان کرد: اما شرکت‌های حمل ونقل به یک باره پس از اجرا زیر قولشان زدند چرا که نرخی که از خروجی کرایه تن-کیلومتر استخراج می‌شد، صافی راننده بود.

این راننده بیان کرد: در ادامه این روند، تعهدات در خصوص تشکیل جلسات کارگروه که به امضا رسیده بود به بایگانی فرستاده شد و مالیات بر ارزش افزوده به گردن راننده افتاد .

وی گفت: سپس توافقات شتاب‌زده تشکل‌های صنفی رانندگان و کامیونداران با کانون انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل، یکی پس از دیگری منعقد شد. توافقاتی همچون بیمه تکمیلی، حق توقف ناوگان و ...

بکرانی تاکید کرد: در نهایت و در شرایط امروز رانندگان مانده‌اند و تن -کیلومتر و محدویت‌های مختلف از چپ و راست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • اصغر برونی 0 0

    تن بر کیلومتر رعایت میشه ولی باربری ها آنرا میخورن مثلا تعرفه اصفهان تهران کامیون ۱۰ خرخ ۱۴۵۰ هست ولی باربری ۴۵۰ میگیره

  • هوشنگ‌محمدی 0 0

    سلام‌تن‌کیلومتر‌هیچ‌نفعی‌برای‌ راننده‌ نداشت‌ که‌ هیچ‌ الان‌
    کرایه‌ حمل‌هم‌ از‌ توافقی‌که‌ قبلا‌بود‌هم‌کمتر‌شده‌‌. این‌روش‌فعلا‌ به‌ کام‌ دلالها‌ و شرکتهای‌حمل‌ونقل‌ هست‌ وطبق‌ معمول‌ باز‌ راننده‌ باید‌جیب‌ اقایون‌رو‌ پر‌ کند‌‌.
    در‌مورد‌ بیمه‌ تکمیلی‌ هم‌ یک‌وعده‌ الکی‌خوش‌به‌ راننده‌ دادن‌ که‌ هیچ‌گونه‌‌تعهدی‌ بیمه‌تکمیلی‌‌نسبت‌ به‌راننده‌ نداره‌ فقط‌در‌حد‌یک‌ سرما‌خوردگی‌به‌درد‌ میخوره‌ .
    باز‌ ما‌ ماندیم‌و سر‌ بی‌کلاه