| کد خبر: 195391 |

◄ بیمه تکمیلی به نفع رانندگان است یا شرکت‌های ورشکسته بیمه؟

این چه قراردادی است که نه راننده از آن رضایت دارد و نه شرکت حمل و نقل.

تین نیوز

یک فعال حمل و نقل جاده‌ای با انتقاد از شرایطی که برای پرداخت هزینه بیمه تکمیلی رانندگان اعلام شده است، گفت: به اسم شرکت حمل و نقل و حالا صاحب کالا و بعد فقط از کرایه راننده، ماهی بالای 150 هزار تومان از رانندگان خواهند گرفت و بدون ارایه خدمات قابل توجهی، جیب بیمه‌های ورشکسته را پر می‌کنند.

به گزارش تین نیوز، محمد مهدی هراتی‌زاده با بیان این مطلب در شبکه‌های اجتماعی، همچنین تاکید کرد: مگر بیمه تکمیلی اجباری است؟ اگر رانندگان  بیمه تکمیلی می‌خواهند، می‌توانند از طریق انجمن‌های خود با شرکت بیمه قرارداد ببندند برای مثال انجمن یکی از شهرستان‌ها، سال‌ها خودش برای رانندگان قرارداد بست و برای اینکه هزینه‌ها کاهش یابد با گروه‌های کارگری همراه شد.

بیشتر بخوانید:

این راننده خود مالک با طرح این پرسش که چرا توقع است دیگران به‌طور مجانی رانندگان را بیمه کنند، اظهار کرد: هر آنچه گوشه قباله و حواله کرایه حمل رانندگان سنجاق کنند کرایه آنان است که از سهم باقیمانده کسر می‌شود، به‌جای این‌که با سهم خواهی‌های درصدی باربری، مالیات، کمیسون و ... مقابله و حواله پرداخت کرایه پاکسازی شود یکی دیگر هم سوار قطار سهم‌خواهی از کرایه کرده‌اند. 

هراتی‌زاده گفت: با این روش به تدریج تمام کرایه‌ رانندگان را صاحب می‌شوند و ردیف برداشت تعریف می‌کنند که به‌عنوان منبع مالی از آن تامین شود.

به گزارش تین نیوز، انتقادات رانندگان از شرایط بیمه تکمیلی در حالی مطرح می‌شود که شرکت‌های حمل و نقل هم از نحوه این قرارداد راضی نیستند.

بر اساس مطلبی که در کانال شرکت‌های حمل و نقل تهران منتشر شده،  این قرارداد معیوب بوده و  اشکال و نقد بسیاری بر آن وارد است و شرکت بیمه‌گر هم شرکتی گمنام بوده که نتوانسته در سال قبل رضایت رانندگان را جلب کند.

در این مطلب همچنین عنوان شده که اگر حق رانندگان داده می‌شود باید بدون کم‌کاری باشد و اگر شرکت‌های حمل و نقل مجبور به پرداخت مبلغ بیمه می‌شوند لااقل باید طبق قرارداد منطقی و مبلغ مشخص باشد نه به صورت درصد، که فساد‌آور است.

به گزارش تین نیوز، در بخش دیگری از این مطلب با تاکید بر این‌که، این چه قراردادی است که نه راننده از آن رضایت دارد و نه شرکت حمل و نقل، آمده است: شرکت‌های حمل و نقل با اصل خدمات‌دهی منطقی به رانندگان مشکلی ندارند بلکه عدم رضایت شرکت‌ها به اصل و نوع قرارداد و شرکت بیمه گمنام و بعضی بندهای ضغیف و نحوه پرداخت و...است.

در کانال شرکت‌های حمل و نقل تهران، همچنین از امضا و ارسال طوماری در مورد بیمه تکمیلی خبر داده شده و آمده است: طومار (پیوست) اعتراضی تهیه و با مهر و امضای شرکت‌های حمل ونقل مستقر در پایانه تهران جهت انتقاد به نواقص بیمه تکمیلی تحویل مسئولان انجمن تهران شده است.

photo_2019-08-31_12-07-59

photo_2019-08-31_12-08-03

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.