| کد خبر: 189441 |

پیشنهاد یک فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا:

◄ پرداخت منابع صرفه‌جویی شده از مصرف سوخت به مالکان ناوگان کم‌ مصرف

در حال حاضر عرضه سوخت ارزان به کام تجار شده است چون مثلاً راننده خط سیستان و بلوچستان نرخ حمل را با مبلغ فروش سوخت تجمیع کرده و تاجر نیز کرایه حمل کمتری می‌پردازد.

تین نیوز

یک فعال حمل‌ونقل جاده‌ای کالا پیشنهاد داد در حساب کاربری مالکان ناوگان مدرن و کم‌ مصرف حمل کالا در صندوق توسعه حمل‌و‌نقل (که تاسیس آن مصوب شده است)، منابع صرفه‌جویی شده از مصرف بهینه سوخت، به‌عنوان یارانه ذخیره و در پایان خدمت به‌جای پاداش بیمه اجتماعی به مالکان این نوع ناوگان پرداخت شود.

به گزارش تین نیوز، محمدمهدی هراتی‌زاده با تاکید بر لزوم مدیریت عرضه و تقاضای بهینه خدمات حمل‌و‌نقل و تاثیر مثبت آن در مصرف سوخت، گفت: ضروری است برنامه توسعه حمل‌ونقل با توجه به توسعه همه جانبه دیگر بخش‌ها در ابعاد فرهنگ عمومی و اجتماعی دیده شود.

وی با بیان این مطلب در بخش نظرات کاربرات تین نیوز، اظهار کرد: در حال حاضر عرضه سوخت ارزان به کام تجار شده است چون مثلاً راننده خط سیستان و بلوچستان نرخ حمل را با مبلغ فروش سوخت تجمیع کرده و تاجر نیز کرایه حمل کم‌تری می‌پردازد.

او افزود: در چنین شرایطی اگر یک راننده،  سوخت مازاد حمل نکند در رقابت با راننده‌ای که این کار را انجام می‌دهد عقب می‌ماند و انحصار حمل با راننده قاچاقچی است.

هراتی‌زاده خاطرنشان کرد: این موضوع موجب شده، مالکان ناوگان مدرن و کم‌ مصرف، متضرر شوند چراکه تنها نقطه قوت آنان که در صرفه مصرف سوخت است نصیب دولت‌ها شده نه خود مالکان و در کنار آن، هزینه‌های کلان متوجه مالک کامیون شده است.

به گزارش تین نیوز، او گفت: در چنین شرایطی مالکان ناوگان مدرن و کم‌ مصرف هم تشویق می‌شوند آن مقدار از سهمیه سوخت خود را که صرفه‌جویی نموده‌اند، بفروشند!

این فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا برای حل این مشکل پیشنهاد داد: در حساب کاربری این کامیون‌داران در صندوق توسعه حمل‌ونقل،  منابع صرفه‌جویی شده از کاهش مصرف سوخت  به‌عنوان یارانه ذخیره و در پایان خدمت به‌جای پاداش بیمه اجتماعی به آنان پرداخت شود.

هراتی‌زاده گفت: هم‌چنین باید از مالکان ناوگان پرمصرف هم مابه تفاوت نرخ سوخت اخذ شده و برای حمایت مردم و عدم افزایش قیمت کالاهای اساسی استراتژی مدیریت و نظارت همه جانبه پایه‌ریزی شود تا بازار در کاربری ناوگان نسخه و دستور داشته باشد.

به گزارش تین نیوز، هیئت وزیران در جلسه 14 آذر سال 97  که به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد، اساسنامه صندوق توسعه حمل‌و‌نقل را تصویب کرد.

هدف دولت از ایجاد این صندوق، ایجاد ساز و کار تجهیز و تأمین منابع مالی پایدار برای توسعه زیرساخت ناوگان حمل‌و‌نقل کشور و ارتقای ایمنی و افزایش سطح خدمات حمل‌و‌نقل کالا و مسافر، است.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در زمان تصویب اساسنامه این صندوق، تشویق، حمایت و مشارکت در تأمین مالی و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در ساخت، توسعه، تجهیز، بهسازی، نوسازی، نگهداری، بهره‌برداری زیرساخت‌های شبکه ناوگان حمل‌و‌نقل کشور، اعطای تسهیلات به متقاضیان سرمایه‌گذاری در حوزه حمل‌و‌نقل از طریق بانک‌های عامل، حمایت و تشویق صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان مرتبط با حوزه حمل‌و‌نقل از جمله فعالیت‌های صندوق توسعه حمل‌و‌نقل ذکر کرد.

بیمه سرمایه‌گذاری در حوزه حمل‌و‌نقل و ارایه تضامین به متقاضیان، حمایت از تهیه و ارایه بسته‌های سرمایه‌گذاری، ارایه خدمات از طریق بانک‌های عامل به شرکت‌های لیزینگ جهت فروش اقساطی ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی به منظور نوسازی ناوگان و مشارکت در شرکت پروژه‌های زیرساختی حمل‌و‌نقل از دیگر فعالیت‌های صندوق توسعه حمل‌و‌نقل عنوان شده است.

به گزارش تین نیوز،  امیر امینی معاون برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی نیز 26 آذر ماه سال 97، در نشست خبری که در نمایشگاه حمل‌ونقل و صنایع وابسته برگزار شد، با تاکید براین‌که صندوق توسعه حمل‌ونقل برای تامین منابع مالی حمل‌ونقل به مرحله اجرایی نزدیک شده است، گفت: در اساسنامه صندوق توسعه حمل‌ونقل تامین منابع مالی این صنعت پیش‌بینی شده است.

وی اظهار کرد: این صندوق با هدف تامین ناوگان، بیمه و تضمین سرمایه‌گذاری و احداث زیرساخت‌های حمل‌ونقل تاسیس و اجازه‌های خاصی نیز در اساسنامه آن برای کمک به حمل‌ونقل پیش‌بینی شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.