| کد خبر: 195392 |

یک راننده خود مالک مطرح کرد:

◄ چند ابهام بیمه تکمیلی رانندگان

همه برنامه شرکت‌های حمل و نقل این بود که به نحوی از زیر بار هزینه بیمه تکمیلی شانه خالی کنند که به خواسته خود رسیدند.

تین نیوز

یک فعال حمل و نقلی با انتقاد از نحوه پرداخت هزینه بیمه تکمیلی رانندگان، گفت: همه برنامه شرکت‌های حمل و نقل این بود که به نحوی از زیر بار هزینه بیمه تکمیلی  شانه خالی کنند که به خواسته خود رسیدند.

به گزارش تین نیوز، خدادداد بکرانی این مطلب را در شبکه‌های اجتماعی نوشت و افزود: شرکت‌ها با چند روز پرداخت نکردن مبلغ حق بیمه تکمیلی و نامه‌نگاری‌های مختلف از طرف کانون انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل، به این خواسته دست پیدا کردند و توانستند مبلغ بیمه تکمیلی را به «درصد»ی از کرایه تبدیل کنند.

وی افزود: توافقی که در زمینه بیمه تکمیلی صورت گرفت، مُهر تاییدی خواهد بود که شرکت‌های حمل و نقل  بتوانند خیلی راحت و بدون دغدغه به کار خود ادامه داده و باکوچکترین نوسان و به‌روزرسانی کرایه‌ها، اول نرخ کمیسیون و کارمزدشان را افزایش دهند.

این راننده خود مالک با طرح این پرسش که «آیا مسئولان صنفی که در این مورد توافق کردند این مشکلات را پیش‌بینی کرده‌اند»، بیان کرد: چه تضمینی وجود دارد که این مبلغ از جیب راننده هزینه نشود؟ منبع هزینه بیمه تکمیلی طبق مصوبه ۲۰۵ شورای عالی ترابری از درآمد شرکت‌های حمل و نقل است، چرا با این کار مبلغ بارنامه رانندگان بدون آن‌که سودی عاید راننده شود، افزایش یافت؟

به گزارش تین نیوز، وی گفت: چرا نیم درصد باید به کرایه پایه جهت منبع درآمدی شرکت‌های حمل و نقل اضافه شود، به نحوی که همین مبلغ وقتی به کرایه پایه اضافه شد، کمیسیون به آن تعلق خواهد گرفت؟

این فعال حملی و نقلی افزود: چه سقفی از کرایه‌ها برای هر کاربر ناوگان در نظر گرفته شده است؟ آیا کرایه یک کامیونت با یک تریلر و یا کشنده از لحاط نرخ کرایه بارنامه یکی است ؟ آیا این نیم درصد که از کرایه یک کشنده برداشته می‌شود و به کل کرایه اضافه می‌شود با نیم درصد که از کرایه یک کامیونت برداشته و به بارنامه اصافه می‌شود، یکی است؟ آیا عدالت برقرار و برای خدمات‌دهی به رانندگان حرفه‌ای از طرف بیمه تکمیلی تفکیک صورت گرفته است؟

بکرانی تاکید کرد: آیا به رانندگان کشنده‌ها بابت این‌که نیم درصد کرایه بیشتر از نیم درصد کرایه یک کامیونت است امتیازاتی داده شده یا فقط هدف برداشت دریافت حق هزینه بیمه تکمیلی از کرایه به عنوان شرکت و یا صاحب کالا از کرایه و سرپوش گذاشتن بر عدالت است؟

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن 0 0

    سلام بخداقسم بااین وضع گرونی لوازم ونبودبارخجالت زن وبچه هاموناداریم میکشیم،، این هم ازبیمه تکمیلی حالاهمه مسئولين ساکتندولی آگه خدایی نکرده رانندگان اعتراض کردندهزارویک انگ به راننده میزنند،،، خواهشنااین مسئله راحل کنید

  • raziyeh 1 0

    سلام مجدد
    آقا من که بیمه تکمیلی ندارم باید به کی و کجا بگم؟ کی جواب منو میده؟ پولشو که باربریا ازم یک ساله دارن میگیرن چرا من نباید از این امکانات کم و ناچیز گله نکنیم آخه این چه شغلیه که کسی براش ارزش قائل نمیشه تا کی میخواید ظلم کنید خدا حق مارو ازتون بگیره که ما جون خودمون میزاریم برای این شغل ولی این مسوولان بی کفایت بی ارزش ..اصلا به ما اهمیت نمیدن خسته شدیم ازتون بابا کی میخواد به داد ما قشر راننده برسه ای خدا

  • شهرام کشاورز 0 0

    سلام، من از بیمه و صنف پرسیدم چجوری ثبت نام بیمه تکمیلی بکنیم،همه اظهار بی اطلاعی میکنن، کجا باید رفت،من مشهد هستم

  • محسن متقین 0 0

    بیمه تکمیلی برای رانندگان بخش حمل کالای جاده ای ،فعلا هم فال است هم تماشا .

    پول بیمه النهایه میرود به جیب سازمان تامین اجتماعی (که البته همه راضی) این وسط نیم درصد به مبلغ کرایه حمل کشور افزوده میشود که خودش مبنای کسورات عوارض جاده ای وکمیسیون شرکت هاست.از یکطرف فاتحه طرح تن کیلومتر را چنان میخواند که همه رانندگان را از اجرای آن بیزار خواهد کرد .

    ضمنا سازمان راهداری استفاده تبلیغاتی خودش را میکند و هراز گاهی دررسانه میگوید رانندگان محترم از بیمه تکمیلی مجانی برخوردار شدندووقتی هم ایرادات طرح رامیگویی ،خواهند گفت در این امر ما دخالت نمی‌کنیم ،تشکلات صنفی مردم نهاد خودشان تصمیم میگیرند.

    وازهمه مهم تر عقد قرار داد یکپارچه برای رانندگان توسط یک تشکل با این حجم افراد تحت پوشش مزایایی دارد که از جمله (تا ببست درصد تخفیف در مبلغ قرارداد ) وقبلا هم عرض کردم تشکل صنفی هست ومجمع عمومی اش وبازرس اش ،ونحوه درآمد هزینه اش اصلا مورد حسابرسی قرار نخواهد گرفت .


    پس یک طرح با اینهمه برکت .

    علی برکت الله