| کد خبر: 189417 |

یک فعال حمل‌ونقلی:

◄ چرا راننده باید برای جبران نرخ حمل نازل، سوخت بفروشد؟

در مرز حاجی عمران، سوخت لیتری 10000ریال از راننده خریداری شده و به عراقی 20000 ریال فروخته می‌شود در پرویزخان 15000ریال و همین‌طور در مرزهای کوهک و میل و ....

تین نیوز

یک فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا معتقد است: منافع ملی و صنفی ایجاب می‌کند پیمایش‌های بالاتر از 500 کیلومتر برای حمل بار، به ناوگان کم مصرف با ظرفیت و بهره‌وری بیشتر اختصاص یابد.

به گزارش تین‌نیوز، محمدمهدی هراتی‌زاده در خصوص توزیع سوخت بر اساس پیمایش ناوگان عمومی نوشت: چون تنوع ناوگان و مقصدهای معتبر قابل شناسایی نرم‌افزار برخط و سوخت در هنگام لینک اطلاعات خیلی جامع نیست یعنی اطلاعات مسافت و محاسبات مصرف به‌عنوان داده‌های اصلی با توجه به برند و شناسه پمپ‌های انژکتور علمی کاربردی نیستند پس نتیجه محاسبه مصرف میانگین در بالا و زیر خط متوسط موجب شده ناوگان پرمصرف که بیشتر قدیمی و فرسوده هستند، دچار مشکل شوند.

او با تاکید بر این‌که این موضوع در واقع عین عدالت است و حتماً باید کاربردی‌تر شود، بیان کرد: در توازن و دفاع از منافع ملی و عمومی باید موضوع عدالت که تفاوت‌ها از مصادیق آن است، لحاظ گردد وگرنه رقابت مفهوم خود را از دست خواهد داد.

این فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد: منافع ملی و صنفی ایجاب می‌کند، پیمایش‌های بالاتر از 500 کیلومتر به ناوگان کم مصرف با ظرفیت و بهره‌وری بیشتر اختصاص یابد و منافع صنف کامیون‌داران هم در گروه همین ملاحظات استانداردسازی رقابتی است.

وی افزود: باید سعی کرد مصرف سوخت به زیر خط مصرف میانگین برسد، این‌که مثلاً با کشنده جفت محور حتی مدرن اویکو با مصرف بیش از 50 و 60 لیتر کاربری تجاری کانتینری یا یخچال و کفی... انتخاب کنیم و در هرماه بیش از 15 هزار کیلومتر پیمایش داشته باشیم اشتباه راهبردی مدیریت حمل‌ونقل کشور است چون اصولاً این قبیل ابزارها برای شرایط کاری سخت معادن یا کشنده‌های فوق سنگین طراحی شده نه ترانزیت کالای داخلی و خارجی.

هراتی‌زاده با بیان این‌که معتقد به اسقاط فله‌ای ناوگان فرسوده نیست، گفت: ولی حتماً باید کاربری‌ها مهندسی و کانالیزه شود تا رقابت‌های ناسالم فعلی که هزینه‌های گزاف آن را خزانه ملی می‌پردازد و موجب نارضایتی و بی‌ثباتی شغلی رانندگان شده است، نظام‌مند گردد.

به گزارش تین‌نیوز، او افزود: باید سری به بازارچه‌های مرزی و شهرهای جنوبی زد تا متوجه شد چه خبر است، راننده شده وجه المصالحه دولت و تجارت و بازرگانی که برای جبران نرخ حمل نازل باید سوخت بفروشد!

به گفته وی در مرز حاجی عمران، سوخت لیتری هزار تومان از راننده خریداری شده و به عراقی‌ها 2 هزار تومان فروخته می‌شود، در مرز پرویزخان هزار و 500 تومان و در مرزهای کوهک و میل و ... نیز اوضاع به همین شکل است.

این فعال حمل‌ونقلی تاکید کرد: بنابراین عدالت در تفاوت‌ها است نه مساوات و حمایت بدون چشم داشت وجود ندارد، برای همین باید مجانی سرویس برویم تا هزینه‌هایمان پوشش داده شود و نه سود سرمایه‌گذاری و اجرت و دستمزد مناسب.

هراتی‌زاده اظهار کرد: وضعیت کامیون‌داران از ابتدای هدفمندی یارانه‌ها تاکنون، مثل افزایش حقوق کارمندان دولت در سال 98 شده است یعنی بیشتر جنبه جبران و تعدیل هزینه‌ها را دارد تا سود مناسب.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.