| کد خبر: 194143 |

◄ موج‌سواری دلالان در نبود توازن عرضه و تقاضای خدمات حمل‌و‌نقل

به‌طور کلی یارانه سوخت باید هدفمند شده و برخی کالاها از لیست دریافت یارانه سوخت حذف شود.

تین نیوز

یک فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای معتقد است در پروسه عرضه و تقاضای خدمات حمل‌و‌نقل در کشور ما عامل توازن، همان مدیریت حمل‌و‌نقل است که متاسفانه چنین رویکردی وجود ندارد.

به گزارش تین نیوز، محمدمهدی هراتی‌زاده این مطلب را در بخش نظرهای کاربران تین نیوز بیان کرد و گفت:  عدم توازن موجب بی‌ثباتی مدیریت بهره‌برداری و نهایتاً نرخ حمل خواهد شد که شرایط را برای موج سواری دلالان فراهم می‌کند.

وی افزود: وقتی فعالیت‌های تجاری و تولیدی به دلایلی همچون تحریم‌ها، تشدید یا تهدید می‌شود زمینه بی‌ثباتی با همه عوامل مخرب که می‌تواند توجیه اقتصادی و جاذبه‌های طبیعی فرآیند سرمایه‌گذاری و کارآفرینی را از بین ببرد؛ متوجه بازار کسب و کار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: حتماً باید در تقاضای بازار مصرف خدمات حمل‌و‌نقل اولویت‌بندی انجام شود و امکان تقاضای موارد غیر ضروری در مقطع دریافت کد رهگیری به زمان مناسب تقلیل یابد.

به گفته وی دولت باید براساس ظرفیت حمل‌و‌نقل جادهای نوعی اولویت‌بندی در مجوز حمل و تعدیل نرخ با توجه به تورم و هزینه‌ای جبرانی به‌عمل آورد.

او گفت: مثلاً برای دپوسازی یا واردات کالاهای غیر ضروری، باید طبقه‌بندی صورت گیرد تا کالاهای اساسی در اولویت حمل قرار گیرند.

این فعال حمل‌ونقلی تاکید کرد: در چنین شرایطی و در صورت اقدام به حمل کالاهای غیر ضروری از طرف صاحبان کالا و رانندگان در زمان نیاز به کالاهای اساسی، لازم است از آنان مابه‌التفاوت نرخ سوخت دریافت شود.

هراتی‌زاده گفت: همچنین به‌طور کلی یارانه سوخت باید هدفمند شده و برخی کالاها از لیست دریافت یارانه سوخت حذف شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    هر دم از باغ بری میرسد
    تازه تر از تازه تری میرسد

  • ناشناس 0 0

    اگر قیمت سوخت واقعی میشد.چنین طرحهایی ناکارآمدی به ذهن کسی خطور نمیکرد.

  • مالک نخعی 0 0

    از دهه ۵۰ شمسی نظام یارانه ای و اقتصاد کوپنی پا به عرصه گذاشت و سازمان های مثل تعزیرات و بازرگانی شکل گرفت، بعد ها سازمان هایی مثل هدفمتد سازی یارانه ها، بهینه سازی مصرف انرژی و ....
    توسعه حمایت سازمان یافته از مردم با یارانه ها به خودی خود توزیع رانت برای توزیع کنندگان و فساد ذاتی با خود به همراه داشت!

    امروزه ما نیازمند حذف قوانین دست و پا گیر هستیم و بایستی مدیزان ارشد نظام تعادل اقتصادی را از طریق بازار آزاد به کشور برگردانند، روش مدیریت یارانه ای، سمیه بندی و اولویت بندی مصرف سال هاست که در کشور های سوسیالیست و کمونیست هم کنار گذاشته شده است!

    بنابراین با ایمان به ناصحیح بودن اهم و فی الاهم کردن نیازمندی ها و یارانه بگیر ها و یاران دادن، بایستی راه اقتصاد آزاد را پیش گرفت.

    صد بار بدی کردی و دیدی ثمرش را
    نیکی چه بدی داشت که یکبار نکردی

    • وحید 0 0

      من واقعا با این کلمه اقتصاد آزاد مشکل دارم. برادر من کجای اقتصاد ایران آزاد است که این یکی باشد؟ یک روز اگر یارانه ها قطع بشه کسی تو این مملکت دوام میاره؟