| کد خبر: 190723 |

◄ 2 پیشنهاد برای جبران اثر جهش نرخ دلار بر هزینه‌های کامیون‌داران

واقعیت بازار نرخ ارز 15 هزار تومانی است که باید یا این مابه تفاوت یا با یارانه جبران گردد و یا نرخ حمل مثل کالاهای با منشاء ارزی و مقصد صادراتی بازارچه‌های مرزی، اصلاح گردد.

تین نیوز

یک فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: حمل‌ونقل هم بهایی دارد که حداقل در کارشناسی قیمت تمام‌شده و سود منطقی ناشی از سرمایه‌گذاری و هزینه‌های مشتمل باید دارای جاذبه و توجیه اقتصادی باشد.

به گزارش تین نیوز، محمدمهدی هراتی‌زاده با بیان این مطلب در شبکه‌های اجتماعی افزود: البته در مکانیزم نرخ و مناسبات بازار در قانون برنامه چهارم با توصیف و شرح وظایف مدیریتی و نظارت، این یک اصل است که حاکمیت نباید به انحصار و تحمیل ضرر و زیان به‌دلیل رانت بینجامد.

او افزود: برخی مایل هستند، گزینه کنترل نرخ خدمات حمل‌ونقل را در ردیف هزینه‌های تولید و توزیع یا تجارت، در دست بگیرند و به اصطلاح با این مدیریت هدفمند از حمل‌ونقل بهره‌برداری دلخواه کنند.

 وی گفت: آیا می‌شود هزینه تعویض روغن اسکانیا با فیلتر اصلی یک میلیون و 250 هزار تومان باشد و بار 3 میلیون تومانی از بندر حمل کرد؟

هراتی‌زاده اظهار کرد: واقعیت بازار نرخ ارز 15 هزار تومانی است که باید این مابه‌التفاوت یا با یارانه جبران گردد و یا نرخ حمل مثل کالاهای با منشاء ارزی و مقصد صادراتی بازارچه‌های مرزی، اصلاح شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.