◄ 2 پیشنهاد برای جبران اثر جهش نرخ دلار بر هزینههای کامیونداران
واقعیت بازار نرخ ارز 15 هزار تومانی است که باید یا این مابه تفاوت یا با یارانه جبران گردد و یا نرخ حمل مثل کالاهای با منشاء ارزی و مقصد صادراتی بازارچههای مرزی، اصلاح گردد.
یک فعال بخش حملونقل جادهای گفت: حملونقل هم بهایی دارد که حداقل در کارشناسی قیمت تمامشده و سود منطقی ناشی از سرمایهگذاری و هزینههای مشتمل باید دارای جاذبه و توجیه اقتصادی باشد.
به گزارش تین نیوز، محمدمهدی هراتیزاده با بیان این مطلب در شبکههای اجتماعی افزود: البته در مکانیزم نرخ و مناسبات بازار در قانون برنامه چهارم با توصیف و شرح وظایف مدیریتی و نظارت، این یک اصل است که حاکمیت نباید به انحصار و تحمیل ضرر و زیان بهدلیل رانت بینجامد.
او افزود: برخی مایل هستند، گزینه کنترل نرخ خدمات حملونقل را در ردیف هزینههای تولید و توزیع یا تجارت، در دست بگیرند و به اصطلاح با این مدیریت هدفمند از حملونقل بهرهبرداری دلخواه کنند.
وی گفت: آیا میشود هزینه تعویض روغن اسکانیا با فیلتر اصلی یک میلیون و 250 هزار تومان باشد و بار 3 میلیون تومانی از بندر حمل کرد؟
هراتیزاده اظهار کرد: واقعیت بازار نرخ ارز 15 هزار تومانی است که باید این مابهالتفاوت یا با یارانه جبران گردد و یا نرخ حمل مثل کالاهای با منشاء ارزی و مقصد صادراتی بازارچههای مرزی، اصلاح شود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.