| کد خبر: 193591 |

یک فعال صنفی مطرح کرد:

◄ تخفیف‌های اینترنتی؛ تیر خلاص به حمل‌ونقل جاده‌ای مسافری

در طرح خط سیر و ایجاد شعبه، عملاً حمل‌ونقل مسافر از شرکتی به بازار هفتگی و حراجی تبدیل شد و در این جمعه بازار‌ها، تخفیف‌های اینترنتی، تیر خلاص به حمل‌ونقل جاده‌ای مسافری بود.

تین نیوز

یک فعال صنفی بخش مسافری جاده‌ای، اینترنتی شدن خرید بلیت اتوبوس در پایانه‌ها را نویدبخش وقوع یک انقلاب در بخش مسافری جاده‌ای دانست اما در عین حال تاکید کرد اگر قرار است خرید بلیت اتوبوس‌ها در سراسر کشور اینترنتی شود باید دست‌های ناپاک را از این بخش جمع‌آوری کرد.

به گزارش تین نیوز، عضو هیئت‌مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری کشور با بیان این مطلب، در شبکه‌های اجتماعی نوشت: برای اجرایی شدن این اقدام، تخفیف اینترنتی باید حذف شود، نظارت و برخورد بر نحوه کار وجود داشته باشد و به‌جای دروغ و تخفیف‌های ناحق، صداقت به مسافران هدیه شود، تنها در این صورت است که به آینده این صنف می‌توان امیدوار شد.

«مختار داوودی» با تاکید بر این‌که یکی از نیازهای حمل‌ونقل مسافری جاده‌ای استفاده از اینترنت برای دسترسی آسان به بلیت و پیشرفت در این زمینه نوعی رقابت با بخش ریلی و هوایی است و اگر این بخش بخواهد به روال سنتی ادامه دهد محکوم به فنا و شکست است، بیان کرد: اینترنت ابزاری برای بشریت است که می‌تواند عامل شر و یا خیر باشد اما واقعیت این است که در بخش مسافربری جاده‌ای، به‌علت نبود نظارت‌های لازم، فعلاً به ابزاری در دست فرصت‌طلبان تبدیل و این فضا در اصل مسموم شده است.

این راننده خود مالک با بیان این‌که شرکت‌های خاطی علناً با سند و مدرک دروغ می‌گویند و این در حالی است که دروغ‌های اینترنتی تیشه به ریشه این صنف و توهین به شعور مخاطب است، گفت: چرا هر دروغی را می‌نویسیم و تحویل مردم می‌دهیم و معارضی هم نداریم.

وی افزود: لازم است مسئولان مرتبط با این اشخاص و شرکت‌های خاطی برخورد کنند، تازمانی که برخورد صورت نگیرد وضعیت از این هم بدتر می‌شود و با دست خودمان مسافر را از ناوگان اتوبوس فراری داده و بعد معترض می‌شویم چرا مسافر از خودروی شخصی استفاده می‌کند.

به گزارش تین نیوز، داوودی بیان کرد: در طرح خط سیر و ایجاد شعبه، عملاً حمل‌ونقل مسافر از شرکتی به بازار هفتگی و حراجی تبدیل شد و در این جمعه بازار‌ها، تخفیف‌های اینترنتی، تیر خلاص به حمل‌ونقل جاده‌ای مسافری بود.

این فعال صنفی با بیان این‌که وقتی شرکت زیاد شد، رقابت غیر سالم هم شکل گرفت، اظهار کرد: در بازارهای هفتگی اگر یک جنس برند هم خریداری شود معمولاً چون در حراجی بازار بوده خریدار هیچ‌گاه ارزش برند بودن برای آن قائل نیست، سرنوشت ما هم در این حراجی بازار دلالان سنتی و اینترنتی، بهتر از این نیست.

عضو هیئت‌مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری کشور ادامه داد: بر این اساس اینترنتی شدن خرید بلیت اتوبوس در صورتی اقدام مناسبی است که انجام این کار در اختیار سازمان و شرکای اجتماعی و انجمن‌های شرکت‌ها و رانندگان بوده و بر فروش نظارت وجود داشته باشد، در غیر این صورت فساد آن به مراتب از دلالی و وضعیت کنونی بیشتر است.

به گزارش تین نیوز، اواسط تیرماه امسال «رسول عباسی» مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های پایانه‌های مسافربری شهرداری‌های کشور گفت: در تلاش هستیم تا پایان سال، هوشمندسازی پایانه‌ها در حوزه خدمات فروش بلیت تکمیل شود.

بر اساس آن‌چه خبرآنلاین 13 تیرماه امسال به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز منتشر کرد، وی در حاشیه نشست اعضای هیئت مدیره اتحادیه سازمان‌های پایانه‌های مسافربری شهرداری‌های کشور در تبریز افزوده است: اگر بلیت فروشی اتوبوس در پایانه‌های کشور اینترنتی شود از ناهنجاری‌های بسیاری مانند تبادل کالا، نقل و انتقال بدون بلیت مسافر و ناهنجاری‌های متعدد در داخل پایانه‌ها جلوگیری می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های پایانه‌های مسافربری شهرداری‌های کشور با اشاره به نابسامانی موجود در نقل‌ و انتقال بار خرد توسط ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی اظهار داشت: با اجرایی شدن این سامانه دیگر امکان حمل‌و‌نقل هر نوع بار توسط ناوگان حمل‌و‌نقل بین شهری وجود نخواهد داشت.

وی وظیفه سازمان پایانه‌ها را تامین امنیت و رفاه شهروندان دانست و خاطرنشان کرد: ما در پایانه‌ها موظف هستیم تمام امکانات را بر اساس استانداردهای موجود تامین کنیم و پس از خروج از شهر دیگر سازمان پایانه‌ها وظیفه ویژه‌ای بر عهده ندارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.