◄ سود سرشار ایرلاین ها / زیان شرکت های هواپیمایی فقط یک شوخی است
شرکت های مذکور بلیط پروازهای داخلی را برای همین هواپیماهای کهنه خریداری شده از گورستان های هواپیما، به قیمت جهانی می فروشند و فقط در مدت دو ماه اول پرواز در مسیر تهران به مشهد کل هزینه ای را که صرف کرده اند، به دست می آوررند.

یک کارشناس هوانوردی مدعی شد برخی شرکت های هواپیمایی، هواپیمای ۳۰۰ میلیون دلاری را از گورستان های هواپیما به قیمت یک میلیون دلار خریده و با اورهال آنها را وارد چرخه حمل و نقل هوایی ایران کرده و به سودآوری رسیده اند.
به گزارش تین نیوز ، این کارشناس تاکید کرد: خرید هواپیما از گورستان هواپیما در کشورهای خارجی و توسعه یافته به قیمت بسیار ارزان در حالی توسط برخی ایرلاین ها صورت گرفته که این شرکت ها با حداکثر یک میلیون دلار هزینه اورهال، هواپیماهای کهنه را وارد ناوگان هوایی کشور کرده اند.
وی گفت: در عین حال شرکت های مذکور بلیط پروازهای داخلی را برای همین هواپیماهای کهنه خریداری شده از گورستان های هواپیما، به قیمت جهانی می فروشند و فقط در مدت دو ماه اول پرواز در مسیر تهران به مشهد کل هزینه ای را که صرف کرده اند، به دست می آوررند.
این کارشناس ادامه داد: بدین ترتیب، می توان گفت شرکت های هواپیمایی فقط بعد از چند ماه، به سود دهی رسیده و پس از آن فقط سود و سود و سود است که روی هم تلنبار می شود،
این کارشناس افزود: از نظر دستمزد هم، معمولا یک دهم عرف جهانی و حتی کمتر از آن به پرسنل شرکت های هواپیمایی پرداخت می شود.
وی تاکید کرد: علت راه اندازی این همه ایرلاین مختلف آن هم فقط با دو یا چند تا پرنده که بیشتر از کل تعداد ایرلاین های اروپاست، نیز همین موضوع است.
به گفته وی، این دسته از شرکت های هواپیمایی اکنون فقط نگران سود بادآورده ای هستند که دیگر نیست، وگرنه موضوع زیان و ضرر آنها، با این قیمت سوخت و سطح دستمزد، شوخی ای بیش نیست.
این کارشناس هوایی افزود: در واقع می توان گفت این گونه شرکت های هواپیمایی، سود تحقق نیافته خود را زیان برآورد کرده اند.