| کد خبر: 267748 |

فاصله متروی تهران تا شبکه تار عنکبوتی

متروی تهران به خاطر بیراهه ای که مدیرانش در این سال ها برای تامین مالی ساخت آن ترتیب دادند، عقب است.

تین نیوز

در پاریس، خطوط مترو بخاطر دو مزیتی که نسبت به سایر وسایل نقلیه دارند، نزد شهروندان محبوب شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از کانال تلگرامی اتحادیه مترو،  مزیت اول متروی پاریس، « هر محله، یک ایستگاه » است و مزیت دوم آن، « فاصله زیر ۴ دقیقه ایستگاه ها تا درب های منزل ».

 این دو ویژگی، یک شبکه تار عنکبوتی از خطوط مترو در پاریس ایجاد کرده و باعث شده بالای ۵۰ درصد از سفرهای روزانه ساکنان « پاریس و حومه » با مترو انجام شود.

متروی تهران اما به خاطر بیراهه ای که مدیرانش در این سال ها برای تامین مالی ساخت آن ترتیب دادند، از پاریس عقب است.

تهران به حداقل ۲۰۰ همت برای تکمیل ۷ خط فعلی و ساخت ۴ خط جدید نیاز دارد.

در برخی مناطق تهران اصلا مترویی وجود ندارد که در این صورت محله های محروم از ایستگاه مترو زیاد است.

 متروی پاریس از مدل مالیات های شهری برای تامین مالی بهره می برد. مدل دومی هم وجود دارد تحت عنوان متروی خودران در هنگ کنگ که به شکل باور نکردنی برای شرکت مترو، سودده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • دادخواه 0 1

    متروی تهران بر اساس عدالت حمل و نقل شهری طراحی و ساخته نشده است،دلیلش آن است که قبل از انقلاب مقرر بود این شبکه برای حداکثر شش میلیون نفر ساخته شود و شهر بگونه ای سرطانی نباید اینچنین گسترش می یافت، لذا با یازده میلیون جمعیت موجود و طرحی ناکافی و اشتباه و بزرگراه سازیهای غلط برای خودروها ، متروی تهران با جانمائی اشتباه ایستگاههایش هرگز نخواهد توانست پاسخگوی حمل و نقل انبوه بر شهری باشد ، حتی اگر تمامی ده خط هم ساخته شوند!

  • ناشناس 2 0

    البته باید توجه کرد که :
    ۱ . وسعت پاریس ، یک ششم وسعت تهران است
    ۲ . قدمت متروی پاریس حدودا ۱ قرن قدیمی تر از متروی تهران است و ۱۲۳ سال قدمت دارد درواقع وقتی شاهان قاجار و پهلوی ، حرمسرا و سرسره و کاخ های اشرافی بی شمار برای خودشان می ساختند آن ها در حال ساخت امثال مترو برای مردم شان بودند از آخرین روزهای پهلوی ، عکس و فیلم هایی هست که نشان می دهد حتی کنار برج آزادی ، حلبی آباد داریم و آن گودهای جنوب تهران و خیلی موارد دیگر ، با این حال ، امروز متروی تهران حدودا ۵۰ کیلومتر طویل تر از متروی پاریس است از امثال متروی استانبول با بیش از ۱۳۰ سال قدمت هم خیلی تکمیل تر و طویل تره و نهایتا متروی تهران خیلی زود حتی قدیمی تربن متروی جهان یعنی متروی لندن با ۱۶۱ سال قدمت را هم جا خواهد گذاشت روزی که شاید فقط ۲۵ سال داشته باشه ، ضمن اینکه ساخت مترو با ساخت یک آپارتمان ۴ طبقه فرق دارد ! ساخت مترو ، تعریف تمام کمال ابرپروژه است بلحاظ بودجه و فنی و چالش ها و پیچیدگی ها و سورپرایز های حین پروژه ، فقط تامین بودجه آن برای کشور تحت تحریم با هزار گرفتاری دیگر ، به خودی خود شاهکار است .
    اگر قصد مقایسه داریم بهتر است تمام موارد را در معادله لحاظ کنیم تا مقایسه منصفانه ایی داشته باشیم این مقایسه از اون دست مقایسه هاییه که کشور ایران را با شهرستان هایی مثل قطر و امارات مقایسه می کنند و تو مقایسه شان نه وسعت هست و نه جمعیت و نه تاریخ و نه شرایط آن مملکت و نه هیچ چیز دیگری ، فقط یکسری گویا می خوان یکجوری بچپونن که ما چقدر بدبخت هستیم و دائما بذر ناامیدی پخش کنند .