| کد خبر: 253141 |

◄ دلسردی رانندگان از حمل کالاهای اساسی/ پرداخت ۶۰ روزه کرایه نمی صرفد

رانندگان و کامیونداران فعال در بخش حمل و نقل جاده ای کالاهای اساسی از تاخیر طولانی مدت در پرداخت کرایه های حمل خبر دادند.

تین نیوز

رانندگان و کامیونداران فعال در بخش حمل و نقل جاده ای کالاهای اساسی از تاخیر طولانی مدت در پرداخت کرایه های حمل این کالاها خبر دادند.

به گزارش تین نیوز ، آنچنان که رانندگان و کامیونداران در شبکه های اجتماعی نوشته اند؛ وضعیت پرداخت کرایه های حمل کالاهای اساسی از ناحیه امور دام کشور آنقدر نامناسب است که گاهی تا ۶۰ روز  (دو ماه)  هم پرداخت نمی‌ شود. 

سعید علام راننده فعال در بخش حمل و نقل جاده ای کالا در این زمینه به خبرنگار تین نیوز گفت: این اقدام در حالی صورت می گیرد که در زمان بارگیری بارهای امور دام از قبیل جو، ذرت، سویا و غیره هزینه های چند میلیونی نقدی از جمله کمیسیون توسط رانندگان به طور نقدی پرداخت می شود.

وی افزود: با این حال اغلب حتی با گذشت ۶۰ روز از حمل کالای امور دام ، به خصوص در استان اصفهان، کرایه های حمل این کالاها پرداخت نمی شود. 

او عنوان کرد: این اقدام نه تنها رانندگان را با مشکلات جدی معیشتی مواجه کرده است بلکه واریز شدن کرایه بعد از دو ماه با این افزایش نرخ دلار و گرانی قطعات ناوگان، دیگر صرفه اقتصادی ندارد.

این راننده کامیون تاکید کرد: موضوع بسیار ناراحت کننده این است که کالاهای امور دام، مثلا جو که دو ماه پیش در انبارهای استان اصفهان تخلیه شده، به دامدار و مصرف کننده نقدا و به قیمت روز فروخته و بارگیری مجدد شده است.

علام گفت: با این وجود، کرایه باری که از بندر تا انبار توسط راننده حمل شده با بهانه اینکه بودجه ندارند پرداخت نمی‌ کنند.

او افزود: این در حالی است که رانندگان و کامیونداران فعال در بخش حمل و نقل جاده ای کالاهای اساسی، مشکلات ذکر شده را به متولیان صنفی خود از انجمن رانندگان تا کانون و سازمان راهداری و حتی از طریق مسئولان صنفی به نهادهای امنیتی اطلاع داده اند ولی باز هم خبری از پرداخت کرایه ها نیست.

علام عنوان کرد: کالاهای اساسی در زمره بارهای استراتژیک کشور است که با بد قولی های امور دام کشور در پرداخت کرایه و در صورت دلسردی و رویگردانی رانندگان از حمل آن، خسارات سنگینی به تولید کنندگان گوشت و مرغ کشور وارد می شود‌

وی گفت: از مسئولان تقاضای رسیدگی و جدی فوری به این معضل را داریم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ظفرعظیمی مهر 0 0

    درخصوص پرداخت کرایه حمل ونقل کالای اساسی که با معیشت مردم سرکاردارد هرگونه تعلل و کارشکنی در پرداخت کرایه و ایجاد نارضایتی رانندگان و به تبع آن ایجاد نارضایتی دامداران وفعالان تولید را به دنبال دارد که بایستی حمل ونقل را به پیمانکارانی سپرد که در مقابل معیشت مردم احساس مسولیت کنندو سعی در رضایتمندی رانندگان و دامداران وتولیدکنندگان را در کار خود لحاظ کنند.

  • سعیدعلام 0 0

    ممنون از شما
    انشالا که تا دیر نشده اقدامی صورت بگیرد