| کد خبر: 245743 |

◄ روایت رانندگان از سرقت های جاده ای+ عکس

اگر وضعیت اقتصادی مردم بهتر بود، سرقت ها کمتر می شد و اغلب این سرقت ها به دلیل مشکلات اقتصادی است.

تین نیوز

هفته گذشته خبری مبنی بر سرقت یک دستگاه کشنده همراه با راننده اش در مسیر خاش زاهدان - ایرانشهر در شبکه های اجتماعی منتشر و به فاصله زمانی کوتاهی اعلام شد هم راننده و هم خودرو از دست سارقان نجات یافته اند.

به گزارش تین نیوز، آن طور که در شبکه های اجتماعی روایت شده، کشنده مورد نظر یک دستگاه خودروی اسکانیا بود که اگرچه همراه راننده اش سرقت شد اما خوشبختانه هنگام خروج از مرز سارقان شناسایی و راننده و خودرو جان سالم به در بردند.

بیشتر بخوانید:

سرقت کشنده اسکانیا با دو سرنشین آن

اطلاعیه
پیام مربوط به سرقت کامیون که در شبکه های اجتماعی منتشر شد

با توجه به ختم به خیر شده ماجرای این سرقت، از جزئیات ماجرا اطلاعات بیشتری در شبکه های اجتماعی منتشر نشده اما رانندگان برای آگاهی یکدیگر از شرایط امنیت جاده ها به بیان دیدگاه های خود در این زمینه پرداخته اند.

کشف کامیون سرقتی
کشف کامیون سرقتی

یکی از رانندگان در این زمینه معتقد است اگر وضعیت اقتصادی  مردم بهتر بود، سرقت ها کمتر می شد و اغلب این سرقت ها به دلیل مشکلات اقتصادی است.

یکی دیگر از رانندگان برگزاری کلاس های آموزشی برای یادگیری چگونگی مواجهه با این شرایط را ضروری دانست و عدم تردد شبانه در جاده های ناامن،  هم سرویس شدن چند کامیون و تریلر با یکدیگر و راه اندازی گشت نیروی انتظامی دائم در جاده ها را، از دیگر راهکارهایی ذکر کرد که می توان برای رفع مشکل سرقت کامیون ها به کارگرفت.

اما راننده دیگری برقراری امنیت را از وظایف حاکمیت ذکر کرد که لازم است از طریق ارگان های نظامی و انتظامی صورت گیرد و نمی توان رانندگان را در این زمینه مسئول دانست.

او به تجربه کشور ترکیه در مناطق ناامن در چند سال گذشته اشاره کرد و گفت: نیروی نظامی ترکیه هر ۱۰ خودرو را با یک وانت در ابتدا و یک وانت در انتهای صف اسکورت می کردند و خودروهای اسکورت انتهایی مسلح به مسلسل سنگین دوشکا بودند.

یکی دیگر از رانندگان عنوان کرد: ناامنی حتی در اطراف پایتخت وجود دارد به طوری که از گردنه نعلبندان تا حسن آباد تهران به خصوص برای کامیون هایی که آهن آلات و  ورق های استیل، روغنی، مس حمل می کنند، نا امن شده و لازم است نیروی انتظامی در خروجی و ورودی تهران ناوگان بار را متوقف و مدارک راننده را کنترل و سارقان احتمالی را شناسایی کند زیرا شرایط به گونه ای شده که رانندگان کامیون جرات ندارند تهران برای استراحت شبانه توقف کنند.

وی پیشنهاد داد ورودی های تهران گشت نیروی انتظامی و پارکینگ مخصوص استراحت کامیون راه اندازی شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احمد 0 0

    جالبه میگه با کسی که فیلم سرقت انتشار بده برخورد قانونی به اشد مجازات ولی با دزد کاری ندارن .می‌خوان وانمود کنن مملکت گل و بلبله