| کد خبر: 243718 |

◄ بهره مندی از شرکت های دانش بنیان برای جلوگیری از سرقت در جاده ها

یکی از روش های جلوگیری از سرقت بار کامیون ها، می تواند تولید پوشش های ضد سرقت برای پوشاندن بار کامیون ها توسط شرکت های دانش بنیان باشد.

تین نیوز

افزایش سرقت از کامیون ها در جاده ها به یکی از مشکلات این روزهای فعالان بخش حمل و نقل جاده ای کالا تبدیل شده است.

به گزارش تین نیوز، یکی از راه های مقابله با این گونه جرایم، استقرار نیروهای انتظامی در تمام جاده ها و راه اندازی گشت انتظامی در تمام مسیرهای جاده ای است. اما انجام این کار در کشوری به وسعت ایران کار بسیار دشواری و نیازمند امکانات بسیار زیادی است که به نظر می رسد با شرایط فعلی تحریم ها و وضعیت اقتصادی موجود، امکان پذیر نیست.

در عین حال برخی کارشناسان در این زمینه راهکارهای دیگری پیشنهاد می دهند؛ به گفته آنان با کمک شرکت های دانش بنیان می توان اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از سرقت بار کامیون ها انجام داد.

بیشتر بخوانید:

یکی از این روش ها می تواند تولید پوشش های ضد سرقت برای پوشاندن بار کامیون ها توسط شرکت های دانش بنیان باشد.

به گفته این کارشناسان، همچنین می توان سیستم های امنیتی را حتی روی ناوگان قدیمی تعریف کرد که در خودرو از بیرون باز نشود و  کرکره های مشبک مشابه خاصیت فلز تولید شود که بیرون اتاق و روی شیشه های راننده و شاگرد نصب گردد و وقتی رانندگان از جاده ای تردد می کنند که احتمالا ناامن است از این دو کرکره مشبک استفاده کنند.

راهکار دیگر می تواند نصب دوربین در طرفین خودرو باشد. حتی می شود سیستم های مثل شوکرهای برقی روی خودروها نصب کرد که وقتی دزدان چه در کامیون حین حرکت و چه ایستاده، بالای قسمت بار می روند با شوک الکتریکی مواجه گردند.

به اعتقاد کارشناسان تمام این کارها در حد توانمندی  شرکت های دانش بنیان داخلی هست و وزارت راه و شهرسازی می تواند از طریق همکاری با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه های برتر به این مهم دست یابد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ظفرعظیمی مهر 0 0

    دانش بنیان اگر شوکر به پشت و طرفین کامیون اعمال شود خیلی خوب میشود دیگر تمام مسیر لرستان وخوزستان را با شوکرفعال عبور میکنیم