| کد خبر: 245491 |

◄ پنج پیشنهاد برای برطرف کردن مشکلات اجرایی تن کیلومتر

یکی از فعالان حمل و نقل جاده ای کالا، پیشنهاداتی جهت رفع مشکلات اجرایی تن کیلومتر ارایه کرد.

تین نیوز

یکی از فعالان حمل و نقل جاده ای کالا، پیشنهاداتی جهت رفع مشکلات اجرایی تن کیلومتر ارایه کرد.

به گزارش تین نیوز،  پیشنهادات نوید خیرمند راننده کامیوندار که در شبکه های اجتماعی منتشر شده، به شرح زیر است:

۱. نرخنامه بر حسب مسافت از اوجب واجبات است، گرچه در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات هستیم ولی تجربه چهار سال گذشته نشان داده که برخی عوامل پشت سیستم یا دانش کافی کار با آن را ندارند یا بارگذاری نرخ کرایه ها را دست خوش سلایق خود می کنند، لذا برای راستی آزمایی هم که شده گرفتن نرخنامه امری ضروری است.

۲. مهمترین موضوع مغفول مانده بعد از نرخنامه، جداسازی کمیسیون از حق راننده یعنی اجرای بخشنامه ۹۹.۰۴.۱۴ است !

۳. ضرایب تطبیق هیچ پشتوانه علمی و منطقی ندارد (حداقل در کشور ما که همه به دنبال راه دور زدن قانون هستند) و صرفا ابزاری برای شکستن نرخ کرایه شده است.

بیشتر بخوانید:

 از طرفی تقریبا هیچ کجا از آن طرف سکه، یعنی ضرایب افزاینده استفاده نمی‌ شود و صرفا بخشی از آن که به نفع صاحبان کالاست (ضرایب کاهنده) عملیاتی شده است.

 بنابراین با اعمال ضریب یک و اجرای نرخ قانونی و مورد تایید سازمان حمایت، افزایش قیمت بالاتر از نرخ قانونی به عرضه و تقاضا سپرده شود.

۴. اصل مطالبه تن کیلومتر بر این اساس بود که نرخ توافقی (که بهانه شرکت ها در تعیین نرخ کرایه تحمیلی به رانندگان است) بر حسب محاسبات علمی و عقلی با نظارت سازمان توسط نمایندگان صنفی محاسبه و برای اجرا به سازمان ارائه شود، توافق پس از توافق مذکور یعنی کلاه گذاشتن سر راننده و سوء استفاده از آنها.

 متاسفانه شرکت ها از شرایط نامتوازن عرضه و تقاضا، سوء استفاده کرده و از آنجایی که خود صرفا چاپ بارنامه را به عهده دارند و هیچ درکی از استهلاک ناوگان نداشته و تمام هم و غمشان  دریافت ۱۰ درصد کمیسیون است، با هر قیمت اقدام به عقد قرارداد نموده و به اسم توافقی بودن کرایه، راننده را مجبور به حمل بار با قیمت مدنظر صاحبان کالا می کنند و متاسفانه برخی نمایندگان ما در انجمن‌ ها و بعضا مسئولان، به جای برخورد با شرکت های متخلف، می فرمایند نبرید تا قیمت درست شود!!

۵. اعمال ضرایب بارگیر، ضریب پر باری و کم باری، شرایط توپوگرافی مسیر و... گرچه بخش مهمی از پروژه تن کیلومتر است ولی مادامی که اصل آن به درستی اجرا نشده، پرداختن به آنها هدر دادن وقت و انرژی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.