| کد خبر: 244730 |

◄ ادامه روند کسر کمیسیون از کرایه رانندگان/ بخشنامه ای که به محاق رفت

یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا از ادامه روند کسر کمیسیون از کرایه رانندگان توسط شرکت های حمل و نقل و بی توجهی آنان به دستورالعمل صادر شده از سوی دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خبر داد.

تین نیوز

یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا از ادامه روند کسر کمیسیون از کرایه رانندگان توسط شرکت های حمل و نقل و بی توجهی آنان به دستورالعمل صادر شده از سوی دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خبر داد.

به گزارش تین نیوز، نوید خیرمند راننده کامیوندار این مطلب را در کانال تلگرامی خود بیان کرد و افزود: با وجود این که بخشنامه ذکر شده حجت را برای شرکت های حمل و نقل تمام کرده، آنها طی ۲ سال اخیر، نسبت به کسر کمیسیون از محل حق رانندگان  اقدام نموده اند که مصداق بارز تحصیل مال نامشروع بوده و به موجب ماده ۳۰۳ قانون مدنی موجب ضمان است.

خیرمند در بخش دیگری از مطلب خود، با اشاره به فرا رسیدن دومین سالگرد صدور بخشنامه شماره ۴۳۳۳۵/۷۴/۱ مورخ ۹۹.۰۴.۱۴  از سوی دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری، گفت: این بخشنامه‌ با هدف جلوگیری از تضییع حقوق کامیونداران و رانندگان و در جهت رفع ابهام از مصوبه ۲۰۹ شورای عالی ترابری (پس از حدود ۲۱ ماه از تصویب این مصوبه توسط مدیرکل وقت دفتر حمل و نقل کالای سازمان) به مدیران کل استان ها ابلاغ شده بود.

وی با تاکید بر این که بخشنامه مذکور با ترک فعل اکثریت مدیران کل در استان ها و مقاومت شرکت های حمل و نقل، طی دو سال گذشته بر زمین مانده است، خاطر نشان کرد: این بخشنامه نه تنها به سبب ماهیت تن کیلومتر (که صرفا نرخ حمل را بر حسب هزینه‌ های تمام شده منطبق بر پارامترها مشخص تعیین نموده و حق العمل کاری «کمیسیون» شرکت در آن دیده نشده) بلکه به استناد موادی از قانون تجارت و قانون مدنی (از جمله مواد: «۳۷۸،۳۶۸،۳۵۸ ق.ت» و «۶۷۵ ق.م») لازم الاجرا است و عدم اجرای آن مصداق بارز حق الناس و استیفاء بلاجهت از عمل غیر بوده و موجب مسئولیت مدنی مسببان آن خواهد بود.

خیرمند در بخش دیگری از این مطلب، اظهار امیدواری کرد با تحقیق و بررسی از صحت موارد یاد شده، از تضرر بیشتر رانندگان جلوگیری به عمل آید.

WhatsApp Image 2022-07-05 at 1.33.08 PM

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • جواد طاهری مقدم 0 0

    با بخشنامه و حلوا حلوا دهن شیرین نمیشه ۱۰۰۰ سال دیگه هم نمیتونن جلوی کمیسیون زوری باربری ها رو بگیرن مگر اینکه بخوان