| کد خبر: 239260 |

◄ چند ابهام طرح نوسازی ناوگان فرسوده باری برای رانندگان و کامیونداران

کدام نهاد و یا سازمان به شرکت های وارد کننده ناوگان زیر سه سال اروپایی که در این امر مبالغی را از فرسوده سواران اخذ کرده اند، مجوز فعالیت و ثبت نام داده است؟

تین نیوز

یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا با طرح این پرسش که چرا نوسازی ناوگان عمومی حمل و نقل جاده ای  هر بار در اجرا، با شکست مواجه می شود، گفت: چرا با وجود این همه قانون، مصوبه، دستورالعمل، امضای صورتجلسات مختلف با نهادها و دستگاه های ذیربط و درگیر با بحث نوسازی ناوگان جاده ای، قبل از آنکه بهره برداران واقعی از این طرح سود ببرند، سر رشته کار ختم به دلالان و منفعت طلبان صنف و حمل و نقل شده و  زمینه بی اعتمادی نسبت به کارگزاران، متولیان و مجریان واقعی طرح فراهم می شود !؟

به گزارش تین نیوز، خداداد بکرانی افزود:  بند ث ماده 30 احکام دائمی هیئت وزیران، سازمان راهداری را مکلف به تایید ناوگان مورد نیاز و استاندارد کافی حمل و نقل جاده ای کشور  با ناوگان زیر سه سال کارکرد اروپایی کرده است.

وی عنوان کرد: سازمان راهداری مکلف است ناوگانی را مورد تایید قرار دهد که در بحث خدمات پس از فروش و نمایندگی مجاز در سطح کشور، طبق همان مکانیزم تایید و فعالیتش را  شروع کند!

بیشتر بخوانید:

او ادامه داد: حال سوال این است، سازمان راهداری چه کسانی را به عنوان نماینده جهت وارد کردن ناوگان زیر سه سال اروپایی با استانداردهای کافی در کشور، مشخص کرده است!؟

بکرانی این مطلب را در شبکه های اجتماعی عنوان کرد و گفت: طبق اظهارات مشاور سازمان راهداری و صورتجلسه  وزارت صمت، کارخانجات تولید خودروی سنگین، واردکنندگان ناوگان خودرو سنگین، شرکت های حمل ونقل  توانمند و مالکان ناوگان فرسوده، مکلف به انجام این کار شده اند.

وی افزود: اما آیا وارد کنندگان و شرکت های وارد کننده ناوگان و یا شرکت های حمل و نقل توانمند، دارای ناوگان فرسوده هستند!؟ یا اینکه به عنوان کارگزار و واسطه بین سازمان و مالکان ناوگان فرسوده عملیات و فرایندهای تشریفاتی امور را اجرا می کنند!؟

این راننده ناوگان حمل و نقل کالا، تاکید کرد: آیا اجرای چنین طرحی به بهانه نوسازی ناوگان و اسقاط ناوگان فرسوده با حضور و واسطه گری شرکت ها و وارد کنندگان ناوگان زیر سه سال کارکرد اروپایی، خود نوعی دلالی و کسب درآمد نخواهد بود!؟ آیا در بحث قیمت ها و تشریفات گمرکی و هزینه های جانبی، ابهام ایجاد نخواهد کرد!؟

او بیان کرد: آیا وارد کنندگان ناوگان زیر سه سال کارکرد و شرکت های توانمند حمل و نقلی که به تایید سازمان راهداری رسیده اند نماینده مستقیم سازمان راهداری در امر نوسازی ناوگان نخواهند بود!؟ کدام نهاد و یا سازمان به شرکت های وارد کننده ناوگان زیر سه سال اروپایی که در این امر مبالغی را از فرسوده سواران اخذ کرده اند، مجوز فعالیت و ثبت نام داده است؟ چه نهادی مسئولیت نظارت و رسیدگی بر فعالیت چنین شرکت هایی را برعهده دارد!؟

بکرانی با بیان این که بر اساس اظهارات مسئولان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در رسانه ملی، 4600 ناوگان وارداتی به چرخه فعالیت و خدمت رسانی اضافه شده است، گفت: کدام نمایندگی و با تایید چه ارگان و با چه مبلغی  4600 دستگاه ناوگان را وارد کشور و عرصه حمل و نقل کرده و چند دستگاه ناوگان فرسوده عمومی اعم از کشنده و غیر کشنده بارگیر ثابت از چرخه حمل و نقل خارج شده است!؟

وی گفت: چه تعداد کارت هوشمند ناوگان در سال جاری برای ناوگان باری صادر و چه تعداد به جهت اسقاط باطل شده است!؟ حمل و نقل جاده ای به چه نوع مکانیزم با کدام کاربری جهت حمل و خدمت رسانی نیازمند خواهد بود!؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.