| کد خبر: 232731 |

◄ واردات کامیون و سخنی با رئیس کمیسیون صنایع مجلس و دلسوزان رونق تولید ملی

اگر ناوگان سه سال کارکرده اروپایی که صدی 30 لیتر سوخت مصرف می کند صرفه اقتصادی ندارد، صرفه‌ اقتصادی ماک که ۲۰ بار اوورهال شده و صدی شصت لیتر مصرف دارد، کجاست؟ فرسوده‌هایی که برای ناوگان و راننده صرفه ندارد، پس برای چه کسی دارد که عزم جدی برای خروجشان از ناوگان نیست؟

تین نیوز

عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفته است «هر کس را که دست‌اندرکار واردات کامیون‌های دست دوم اروپایی است، چه رئیس جمهور باشد چه وزیر، به دستگاه قضایی معرفی می‌کنیم...حتی اگر هم ظرفیت تولید داخل نداریم، باید کامیون نو وارد می‌شد نه دست دوم؛ دستگاه‌های نو، خدمات پس از فروش دارد، رانندگان هم راحت تر هستند؛ آلودگی هم ندارد؛ بعد هم شرکت‌های خودروساز داخل را موظف کنیم که طی ۳ سال، ساخت داخل را ۱۰۰ درصد بومی سازی کنند»

اما نوسازی ناوگان از کجا باید قاطعانه بدون وقفه استارت بخورد؟ صاحب نظران می دانند عمر ناوگان  به ۶۰ سال رسیده است؟ آنها که دم از حمایت تولید ملی می زنند از خودروسازان سوال کرده‌اند در جهت تولید کشنده‌ ملی ایرانی کدام نخبه را به کار گرفتید و کدام قدم را برداشتید؟ آقایان مسئول به اسم حمایت تولید داخل از مونتاژ‌کاران چینی حمایت نکنید.. این ادامه‌ همان خیانتی است که از دولت  اصلاحات استارت خورد و آشغال های چینی را وبال رانندگان و ناوگان کرد. "ع" در پلاک کامیون یعنی عمومی.. یعنی مربوط به عموم جامعه.. مربوط به کل اقتصاد..

از همین نویسنده:

از ریاست کمیسیون صنایع مجلس خواستاریم باعث و بانی زیان انباشته‌های چند هزار میلیاردی در خودروسازی را مشخص و پاسخگو کنند. تولید داخل یعنی عملکرد دهه‌ ۸۰ ، یعنی عملکرد مدیران سایپادیزل از ۹۲ تا الان، یعنی همان بهانه‌ های  تحریمی (که قرارداد رانندگان واقعی را در سال ۹۵ کنار زدند که هنوز تا سال ۱۴۰۰ تعداد زیادی از آنها بلاتکلیف و اسیر راهروهای دادگاه‌ها هستند) و پشت پرده کشنده‌های ولوو را به صورت رانتی به خواص دادند. اگر حامی تولید داخل هستید اول از مدیران وقت بپرسید ۳۵۰۰ دستگاه کشنده  ولوو که به صورت سی کی دی در اسفند ۹۶ خریدید چه شد؟ بپرسید ۱۱۷ میلیون دلار ارز ۴۲۰۰ که درسال ۹۷ گرفتید کجا رفت؟ آقایان دلسوز؛ ناوگان حمل‌ و‌ نقل جاده‌ای در حال نابودی است. چرا باید فوتون و سیتراک و مابقی مونتاژی‌های چینی، خارج از طرح نوسازی پلاک شوند؟؟ ناوگان با توجه به طرح توسعه ششم و توسعه بخش ریلی در آینده با مشکل مواجه می شود. امروز به فکر باشید...

بیشتر بخوانید:

 اگر ناوگان سه سال کارکرده اروپایی که صدی 30 لیتر سوخت  مصرف می کند صرفه اقتصادی ندارد، صرفه‌ اقتصادی ماک که ۲۰ بار اوورهال شده و صدی شصت لیتر مصرف دارد، کجاست؟ فرسوده‌هایی که برای ناوگان و راننده صرفه ندارد، پس برای چه کسی دارد که عزم جدی برای خروجشان از ناوگان نیست؟

 ناوگان را درست نوسازی کنید. باج به مافیا ندهید و گول اشک تمساح‌ها را نخورید. ناوگان  با سه سال کارکرده‌ها به صورت درست نوسازی شود بهتر از این است که تعداد ناوگان را با مونتاژی‌های چینی بالا ببرید و ماشینی نوسازی نشود و همان راه دهه‌ ۸۰ را تداوم بخشید. هر تعداد ناوگانی که خارج از طرح نوسازی وارد ناوگان جاده‌ای شود خیانت به سفره‌ی رانندگان واقعی است.

چند شغله ها را شناسایی و از حمل‌و‌نقل خارج کنید...

نویسنده: داوود کریمی فعال  بخش حمل و نقل جاده ای

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 2 0

    باسلام ماراننده ها
    ماشینهای سنگین ۳سال کاراروپارابه ماشینهای چینی که درداخل کشورمنتاژمیشود ترجیح میدهیم بنده یک ماشین چینی ازسایپادیزل خریداری کردم و الان دنده برنجی گیربگسش توایران وجودنداردوبخاطرنبودقطعه بایدگیربگس ماشینی دیگه جایگزین کنم که متآسفانه هزینه خیلی زیادی بایدمتحمل شوم