| کد خبر: 237303 |

150 هزار ناوگان باری در سن فرسودگی

14 هزاردستگاه اتوبوس در کشور موجود است که باید 3 هزار ناوگان را نوسازی کنیم تا سن آنها به زیر 12 سال برسد که سن مطلوب است.

تین نیوز
طبق ظرفیت بند 3 ماده 30 قانون احکام دائمی، در راستای ورود ناوگان زیر سه سال برای بخش کالا 6400 دستگاه ثبت سفارش شده که در این راستا نزدیک به 1700دستگاه، ترخیص و 600 دستگاه شماره گذاری شده و فرآیندها در حال انجام بوده و سرعت گرفته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، داریوش امانی معاون وزیر و رئیس این سازمان در نشست با خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: قرار بود که 10 درصد از نوسازی باری ناوگان را از این طریق اجرایی کنیم و بخشی را از محل ناوگان داخلی نوسازی کنیم که به دنبال تامین منابع مالی هستیم.

امانی با اشاره به اینکه در حال رایزنی برای نوسازی ناوگان مسافربری هستیم، افزود: اولویت ما اول نوسازی ناوگان اتوبوس، بعد مینی بوس و سواری کرایه است که در بخش سواری کرایه 3 هزار دستگاه با ایران خودرو قرارداد داریم که 500 دستگاه تحویل شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به بحث کمبود اعتبارات و سایر مشکلات در بخش نوسازی ناوگان به دنبال این هستیم که مجوز واردات ناوگان در کنار استفاده از ظرفیت تولید داخل صادر شود.

150 هزار ناوگان باری در سن فرسودگی است

وی با اعلام اینکه در بخش ناوگان باری 150 هزار ناوگان در سن فرسودگی است، ادامه داد: 14 هزاردستگاه اتوبوس در کشور موجود است که باید 3 هزار ناوگان را نوسازی کنیم تا سن آنها به زیر 12 سال برسد که سن مطلوب است. نرخ اتوبوس نزدیک به 6 میلیارد تومان است که یک شرکت داخلی آن را به نرخ 2 میلیارد 500 ملیون تومان عرضه می کند و80 درصد آن در قالب تسهیلات پرداخت می شود. تلاش خوبی در بحث خودروسازی داخلی در حال انجام است و تمام تلاش ما استفاده از ظرفیت های داخلی در بخش تامین خودروها، دوربین ها و... است.

تسریع در ترخیص کامیون های وارداتی

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین درخصوص وضعیت کامیون های وارداتی عنوان کرد: در بسیاری از موارد با پیگیری های سازمان راهداری، امور و فرآیندها بسیار سریعتر و بهتر انجام می شود تا زمان کمتری برای ترخیص کامیون های وارداتی صرف شود که ما اسقاط را به بعد از ترخیص موکول کردیم. اگرچه اصلاح فرایندها زمانبر شد، اما اکنون بهتر از گذشته است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همچنین در خصوص وضعیت تصادفات اتوبوس تصریح کرد:سالانه نزدیک به 50میلیون نفر جابه جایی مسافر انجام می گیرد که سهم تصادفات اتوبوس در این میان بسیار ناچیز و در حد 3 درصد است، اما برای همین میزان هم باید چاره اندیشی شود.

وی ادامه داد: در بخش ناوگان حمل و نقل علاه بر اینکه راننده باید صلاحیت داشته باشد، باید از کارت هوشمند و کارت صحت و سلامت برخوردار باشد که برای این منظور باید آموزش هایی را طی کند. در عین حال با راننده و شرکت متخلف برخوردقانونی می کنیم. در تصادفاتی هم که تلفات جانی ندارند، تیم ایمنی دلیل تصادف را بررسی می کنند که مشخص شود اشکال از جانب راننده یا وسیله نقلیه یا نقص جاده بوده است.

ضرر 3 هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در کرونا

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره وضعیت قیمت کرایه ها بعد از رفع محدودیت های کرونایی در آذرماه توضیح داد: ما در ایام کرونا قیمت کرایه ها را زیاد افزایش ندادیم و بخش خصوصی نزدیک به 3 هزار میلیارد تومان ضرر و زیان متحمل شد. چرا که در اوایل شیوع کرونا، سفرها تعطیل شد و بعد از اینکه مجددا از سر گرفته شد، حمل مسافر صرفه اقتصادی نداشت. لذا قیمت کرایه اتوبوس ها برنمی گردد، چون هزینه ها بالاتر از دخل و خرج اتوبوس ها است.

مشکل کمبود قیر برای اجرای پروژه های عمرانی

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه از ابتدای سال یکی از معضلات اساسی شرکت ها قیر است و اگر مسئله قیر حل شود بسیاری از پروژه های ما اجرایی نخواهد شد؛ ادامه داد: در شش ماهه دوم با توجه به فصل سرما به جز چند استان محدود امکان عملیات اجرایی وجود ندارد.

وضعیت استخدام راهداران و بیمه تکمیلی راننده ها

وی همچنین با اعلام اینکه برنامه ریزی می کنیم تا یک سوم از طلب پیمانکاران را پرداخت کنیم، درخصوص وضعیت قرارداد استخدام راهداران گفت: استخدام در دستگاه های دولتی یک معضل سازمانی است ،با این حال به شدت به دنبال تبدیل وضعیت استخدام آنها هستیم.

رییس سازمان راهداری ادامه داد: بخشی از همکاران ما از محل طرح های تملک و دارای حقوق می گیرند که متاسفانه تخصیص ها به درستی انجام نمی شود و به مدت سه الی چهار ماه همکاران ما حقوق نمی گیرند که خوشبختانه نیروهای ما به قدری تعلق دارند که با فداکاری به شغل خود ادامه می دهند.

امانی درباره وضعیت بیمه تکمیلی راننده ها نیز گفت: بیمه تکمیلی رانندگان بخش بار هر ساله از طرف شرکت های حمل و نقل انجام می شود و دنبال این هستیم که از ظرفیت توسعه ناوگان عمومی اعتبارات مشخصی برای این بخش تخصیص یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین درخصوص تامین مسکن راهداران و رانندگان بخش حمل و نقل گفت: برای این منظور تفاهم نامه چند جانبه در دوره وزیر قبلی امضا شد که تامین مسکن این افراد در اولویت قرار گیرد.

شناسایی1582 نقطه پرحادثه

رئیس سازمان راهداری همچنین با اشاره به شناسایی 1582 نقاط پرحادثه خیزدر کشور گفت: از این تعداد نقاط شناسایی شده 200 نقطه اصلاح شده است. پلیس راه 251 نقطه را نقاط اولویت دار دانسته که 231 نقطه از این 251 نقطه اصلاح شده و هر سال با توجه به اعتباراتی که داریم، در صدد اصلاح آنها بر می آییم.

نیاز به 72 هزار میلیارد تومان اعتبار برای نگهداری مطلوب راه ها

وی همچنین با اعلام اینکه سازمان راهداری به 72 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که بتواند راه ها را به صورت مطلوب نگهداری کند و سرویس خوب به کاربران جاده ارائه کند؛ افزود: در حالت بدبینانه ما به 28 هزار میلیارد تومان اعتبار برای این منظور و حفظ راه های کشور نیاز داریم.

امانی در پایان خاطرنشان کرد: وقتی کشور دچار مشکل تحریم ها و کمبود ها می شود، متولی بخش حمل و نقل نمی تواند بی تفاوت نسبت به مسائل بخش خود باشد و باید درصدد رفع مشکلات بربیاید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 0 0

    هنوز که نتوانسته ای مشکل سختی کاروسنوات 72تا80راننده گان راحل نمایید دومشکل که عمر راننده دارد تلف می شود وحتی شما اشاره هم نداری سه سال از وعده ها رد شده وکاری انجام نشده حتی یک جلسه باوزیر کاربرگزار ننمودید وباگرفتن چهاردرصد سختی کاررادرست نمایید راننده واحد شهری بیست ساله بازنشته شده راننده جاده سی سال شما که پیگیر مشکلات راننده گان هستید