| کد خبر: 214177 |

◄ توسعه تجارت؛ دستاورد بهبود خدمات لجستیکی

یک کارشناس لجستیک معتقد است بهبود فعالیت‌ها و خدمات لجستیکى و دارا بودن زیرساخت‌هاى توسعه یافته در این حوزه ضرورتى انکارناپذیر براى افزایش توان رقابت‌پذیرى و توسعه تجارت کشور ما است.

تین نیوز

یک کارشناس لجستیک معتقد است بهبود فعالیت‌ها و خدمات لجستیکى و دارا بودن زیرساخت‌هاى توسعه یافته در این حوزه ضرورتى انکارناپذیر براى افزایش توان رقابت‌پذیرى و توسعه تجارت کشور ما است.

به گزارش تین نیوز، محمد علی طباطبایی افزود: این در حالی است که بررسى جایگاه کشور در شاخص‌هاى مرتبط با لجستیک نشان مى‌دهد ایران از عملکرد مطلوبى در حوزه لجستیک برخوردار نیست و تاکنون برنامه‌ریزى و اقدام مناسبى براى توسعه لجستیک و زیرساخت‌هاى آن انجام نشده است.

وی گفت: لجستیک نقش کلیدى در تحقق رشد اقتصادى ایفا می‌کند و پایه و اساس تجارت داخلى و خارجى را تشکیل می‌دهد.

ضرورت نگاهی دوباره به لجستیک؛ از سخت‌افزار به نرم‌افزار

این کارشناس تاکید کرد: برخوردارى از خدمات و فعالیت‌هاى لجستیکى کارآمد به میزان قابل توجهى موجب کاهش هزینه و افزایش سرعت تحویل کالا به مشترى و در نتیجه گسترش بازار محصولات بنگاه‌ها در سطح ملى و بین‌المللى می‌شود.

این کارشناس عنوان کرد: اهتمام جدى به یهبود وضعیت لجستیک، علاوه بر افزایش توان رقابت پذیرى و تجارت؛ منجر به افزایش رفاه مصر ف کننده و تولیدکننده، شکوفایى اقتصادى، ایجاد منابع درآمدى براى کشورهاى داراى موقعیت جغرافیایى مناسب و افزایش اشتغال در آنها می‌گردد.

طباطبایی با تاکید بر این‌که در حال حاضر بهبود وضعیت کشورها در حوزه لجستیک به یکى از اهداف مهم توسعه اقتصادى تبدیل شده است، گفت: کشورها براى ماندگارى در عرصه «رقابت» اقدامات ویژه‌اى در جهت بهبود عملکرد لجستیک انجام داده‌اند که از مهمترین آنها استفاده از شیوه حمل ونقل جندوجهى و برون‌سپارى خدمات لجستیکى به ارائه کنندکان خدمات لجستیکى است.

به گزارش تین نیوز، وی افزود: کشور ما به لحاظ قرار گرفتن در یک موقعیت جغرافیایى استراتژیک و برخوردارى از مزیت‌هاى لجستیکى فراوان، به طور بالقوه به عنوان یک کشور تجارى-لجستیکى شناخته مى‌شود و بهبود فعالیت‌ها و خدمات لجستیکى و دارا بودن زیرساخت‌هاى توسعه یافته در این حوزه ضرورتى انکارناپذیر براى افزایش توان رقابت‌پذیرى و توسعه تجارت کشور محسوب می‌شود.

طباطبایی عنوان کرد: بررسى جایگاه کشور در شاخص‌هاى مرتبط با لجستیک نشان مى‌دهد ایران از عملکرد مطلوبى در حوزه لجستیک برخوردار نیست و تاکنون برنامه‌ریزى و اقدام مناسبى براى توسعه لجستیک و زیرساخت‌هاى آن انجام نشده است.

این کارشناس گفت: این در حالی است که برخى کشورهاى همسایه نظیر امارات و ترکیه؛ تنها با دارا بودن میزان کمى از مزیت‌هاى لجستیکى، گام‌هاى مؤثرى در جهت بهبود وضعیت خود در زمینه لجستیک برداشته‌اند و موفقیت‌هاى قابل توجهى کسب نموده‌اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.