| کد خبر: 214150 |

◄ بخشنامه‌ای که منجر به بیکاری شرکت‌های حمل‌ونقل بین المللی و رانندگان می‌شود

فدراسیون حمل و نقل و لجستیک اعلام کرد: بخشنامه ممنوعیت ترانزیت (عبور) سوخت از قلمرو جمهوری اسلامی ایران موجب بیکاری بیکاری شرکت‌های حمل ونقل بین المللی و رانندگان فعال در این حوزه شده است.

تین نیوز

فدراسیون حمل و نقل و لجستیک اعلام کرد: بخشنامه ممنوعیت ترانزیت (عبور) سوخت از قلمرو جمهوری اسلامی ایران موجب بیکاری بیکاری شرکت‌های حمل ونقل بین المللی و رانندگان فعال در این حوزه شده است.

به گزارش تین نیوز، رئیس هیات مدیره فدراسیون حمل و نقل و لجستیک در نامه‌ای به معاون اقتصاد و فناوری شورایعالی امنیت ملی کشور عنوان کرده است: «با توجه به موقعیت ویژه ایران در مسیرهای ترانزیتی و وجود کریدورهای رقیب، در هیات محترم دولت متأسفانه موارد قابل توجهی لحاظ نشده است.»

در این نامه آمده است: تأمین سوخت نخجوان از دولت مرکزی آذربایجان و ترانزیت روزانه آن از گمرک بیله‌سوار به جلفا، ترانزیت تفتا از اقلیم کردستان به بنادر جنوبی کشور و همچنین سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در اجاره مخازن و تخلیه فراورده های نفتی در بنادر جنوبی کشور به منظور ترانزیت به اقلیم که در حال حاضر به دلیل ممنوعیت دچار خسران و ضرر و زیان شده موجب بیکاری شرکت‌های حمل ونقل بین المللی و رانندگان فعال در این حوزه شده است.

چندی پیش نیز فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران در همین رابطه در نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور نسبت به  ممنوعیت ترانزیت (عبور) سوخت از قلمرو جمهوری اسلامی ایران اظهار نگرانی کرد.

در این نامه خطاب به معاون اول رئیس‌جمهور عنوان شده بود: ممنوعیت ترانزیت مشتقات از عملکرد کشور تا پایان سال 99 است که این بخشنامه منجر به  بیکار شرکت‌های حمل و نقل بین المللی، کاهش ترانزیت کشور، ضرر و زیان بسیاری برای فعالان در این حوزه و کمک به کشورهای رقیب است.

در ادامه این نامه آمده است: «با توجه به اینکه هیچ مهلت قانونی برای مواردی که از قبل در حال عملیات حمل و نقلی بوده است، لحاظ نشده، خواهشمند است این بخشنامه مورد بازبینی مجدد قرار بگیرد تا باعث کاهش آسیب و زیان‌های وارده شود.

89

96

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.