| کد خبر: 199387 |

◄ فرصتی که برای خرید هواپیما از دست رفت

نتیجه دعوای 2 گروه منتقد در مورد خرید هواپیماهای برجامی این بود که 2 فروند ۳۳۰ نو، یک فروند ۳۲۱ نو و 13 فروند ای تی آر نو خریداری شد.

تین نیوز

در حالی که به‌تازگی بحث چگونگی خرید هواپیماهای برجامی در شبکه‌های اجتماعی گرم شده است، یک کارشناس حمل و نقل با نقد دیدگاه‌های صفر و یکی که در زمان خرید هواپیماها وجود داشت و مانع از اتخاذ بهترین تصمیم شد، اقدام بهینه را ترکیبی از هر 2 حالت دانست.

به گزارش تین نیوز، شاهرخ ظهرابزاده در تحلیل این موضوع گفت: بعد از برجام 2 گروه غالب وجود داشت، گروهی که فقط به دنبال خرید هواپیمای نو بودند و گروهی که می‌گفتند فقط باید هواپیمای دست دوم خرید،  در نتیجه نه توانستیم هر آنچه هواپیمای نو خوب را بخریم و نه دست دومی خریداری شد.

بیشتر بخوانید: سالگرد ورود هواپیماهای نو به ایران: چه چیزی عایدمان شد؟

وی افزود: گروه اول دولت را در مورد سه فروند ارباس نو مسخره کردند و به ناحق انگ مرجوعی بودن را به آن سه ارباس زدند درحالی‌که این هواپیماها به هیج وجه مرجوعی نبودند و در نهایت، 2 فروند ارباس ۳۳۰ نو دیگر که می‌شد خریداری شود، خریداری نشدند.

این کارشناس خاطرنشان کرد: گروه دوم نیز نگذاشتند ۳۳۰ های اماراتی و نیز تعدادی ۳۴۰ برای ایران‌ایر خریداری شود(از آن ۳ فروند ۷۴۷.۸ هم بگذریم).

به گزارش تین نیوز، او خاطرنشان کرد: نتیجه این شد که 2 فروند ارباس ۳۳۰ دیگر خریداری نشد و در عوض ۱۳ فروند ای تی آر به هما تحویل داده شد و دست دوم‌ها هم نیامد.

ظهرابزاده گفت: اما اگر لج‌بازی نمی‌شد، ایران‌ایر از هواپیماهای زیر بهره‌مند بود: 

چهار فروند ۳۳۰ نو

۱۱ فروند ۳۳۰ دست دوم.

تعداد قابل توجهی ۳۴۰ دست دوم.

یک فروند ۳۲۱ نو.

وی افزود: اما نتیجه دعوای 2 گروه مذکور در مورد خرید هواپیما این بود که 2 فروند ۳۳۰ نو، یک فروند ۳۲۱ نو و 13 فروند ای تی آر نو خریداری شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.