| کد خبر: 194964 |

یک فعال حمل‌ونقلی :

◄ نرخ جدید حق توقف، رانندگان را تبدیل به نگهبان بار صاحبان کالا کرد

نرخ جدید توقف کامیون موجب می‌شود رانندگان کامیون در زمان توقف اجباری، به نگهبان بار صاحبان کالا تبدیل شوند.

تین نیوز

نرخ جدید توقف کامیون موجب می‌شود رانندگان کامیون در زمان توقف اجباری، به نگهبان بار صاحبان کالا تبدیل شوند.

به گزارش تین نیوز، یک فعال بخش حمل و نقل کالا با بیان این مطلب در شبکه‌های اجتماعی، مشکلاتی که تصویب نرخ جدید حق توقف کامیون‌ها برای رانندگان و کامیونداران به دنبال دارد، را برشمرد.

بیشتر بخوانید:

علیرضا سمنانی گفت: هزینه‌های نگهبانی انبار، از جمله حقوق و بیمه، شام و ناهار و بیمه یک نگهبان که در اینجا راننده است برعهده همان راننده و کامیوندار بوده و این سود پنهانی است که تصویب این نرخ‌نامه به جیب کارخانه‌دار روانه می‌کند.

وی افزود: در همان زمان، کامیون، یک انبار کالا محسوب می‌شود و هزینه‌های سرمایه‌گذاری جهت احداث سوله و سالن انبار از دوش کارخانه‌دار برداشته شده و کامیون به‌عنوان انبار متحرک به کارخانه‌دار سود می‌رساند.

این راننده خود مالک تاکید کرد: در چنین شرایطی هزینه‌های نگهداری و انبارداری کالا برعهده راننده و کامیوندار بوده و هرگونه کسری احتمالی کالا نیز برعهده راننده و کامیوندارخواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین هزینه‌های حمل کالا، از انبار تا محل تولید نیز از دوش کارخانه‌دار برداشته شده و این هزینه را راننده و کامیوندار به‌صورت رایگان متحمل می‌شود.

سمنانی گفت: همه موارد ذکر شده نیز دقیقاً در زمانی اتفاق می‌افتد که راننده پس از طی مسافت طولانی، خسته و بدون بهره‌مندی از امکانات رفاهی، عهده‌دار این مسئولیت‌های سنگین می‌شود.

این فعال بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا با ذکر نمونه‌هایی از این مشکلات عنوان کرد: هم اکنون موارد ذکر شده در محل تخلیه مجتمع فولاد مبارکه در حال انجام است به طوری‌که کامیون‌ها به‌صورت واگن‌های به‌هم چسبیده، بار را در بهترین و نزدیکترین نقطه ارسال به خط تولید تخلیه کرده و هر کامیون به‌طور متوسط 6 ساعت در صف تخلیه معطل می‌شود.

به گزارش تین نیوز، وی افزود: همچنین صف انتظار بارگیری ذوب آهن اصفهان نیز حداقل 24 ساعت و مدت زمان تخلیه چغندرقند کارخانه‌های قند و شکر در زمان برداشت محصول،  بعضا 2 روز  است.

سمنانی گفت: مدت زمان تخلیه گندم در سیلوهای کشور نیز گاهی به یک روز می‌رسد و زمان تخلیه میوه،  در میادین میوه و تره بار کشور نیز گاهی یک روز زمان می‌برد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.