◄ مطالبه فوری رانندگان کامیون و کامیونداران؛ پرداخت به موقع کرایه ها و توزیع عادلانه بار/ راهکار: راه اندازی سامانه پاک
نوید خیرمند دبیر انجمن صنفی رانندگان کامیون اصفهان معتقد است: دو مطالبه صریح و فوری رانندگان کامیون و کامیونداران، پرداخت به موقع کرایه ها و توزیع عادلانه بار است که نه هزینه مالی دارد و نه مانع قانونی.

رانندگان کامیون و کامیونداران در چند ماه اخیر، دو بار با راه اندازی کارزار اینترنتی، خواستار اجرای سامانه پاک در حمل و نقل جاده ای کالا شده اند که این امر بیانگر نارضایتی آنان از عدم پرداخت به موقع کرایه ها، است.
به گزارش تین نیوز، سامانه پاک، سامانه پرداخت آنلاین کرایه های حمل کالا است که به گفته رانندگان و کامیونداران با راه اندازی آن، بخش عمده ای از مشکلات آنان برطرف می شود.
خبرهای مهم:
مدارک لازم و نحوه ثبت نام بیمه تکمیلی درمان دی/اعلام شرط پذیرش فرزندان پسر بالای ۱۸ سال
عدم توزیع بار آهن آلات در پایانه امیرکبیر اصفهان/ معطلی دو هفته ای رانندگان کامیون های کفی
طبق گفته رانندگان کامیون، اکنون کرایه های حمل کالا با تاخیر یک، دو و حتی در مواقعی چند ماهه پرداخت می شود که این موضوع با توجه به تورم موجود در کشور نه تنها ضرر و زیان اقتصادی به رانندگان و کامیونداران وارد می کند، بلکه معیشت آنان را نیز با مشکل مواجه کرده است.
نوید خیرمند دبیر انجمن صنفی رانندگان کامیون اصفهان در مورد این موضوع معتقد لست: دو مطالبه صریح و فوری، یعنی پرداخت به موقع کرایه ها و توزیع عادلانه بار، نه هزینه مالی دارد و نه مانع قانونی.
وی با اشاره به درخواست بیش از ۲۰ هزار راننده کامیون برای راه اندازی سامانه پاک، بر لزوم راه اندازی این سامانه تاکید کرد.
به گزارش تین نیوز، این راننده کامیون، افزود: در هفته های اخیر، بیش از ۲۰ هزار راننده و کامیوندار ( که همچنان در حال افزایش است) با امضای کارزاری قانونی (درخواست عملیاتی شدن سامانه پاک) بار دیگر خواسته های خود را با شفافیت و قانون مداری مطرح کرده اند.
خیرمند با اشاره به گذشت سه سال از نامه معاون حمل و نقل وقت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای اجرای این سامانه، گفت: بیتوجهی به خواسته های قانونی و صنفی رانندگان، نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد، بلکه زمینهساز تنش های اجتماعی و اختلال در زنجیره حمل و نقل می شود.
*رانندگان می توانند برای امضای کارزار روی لینک کارزار کلیک کنند.
برنامه ابعاد و اوزان بزار اجرا بشه
برای راننده سامانه پاک راه اندازی شده که در ان زمان دقیق بارگیری مشخص است و راننده در صورت تخطی جریمه میشود در حالی که سامانه مشابهی برای پرداخت به موقع کرایه به رانندگان برای صاحبان کالا وجود ندارد . چه کسی پاسخگوی این ظلم به صنف راننده هست که برای هر کرایه باید چندین روز با تماس و بحث های مکرر با صاحبان بار به کرایه خود برسد .
و متاسفانه در جلسات سازمان حمل و نقل ، انجمن صنفی رانندگان و انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل هیج حرفی از قانون به میان نمیاید و صرفا به دنبال منافع خود هستند .
پیدا کنید پرتغال فروش را.
پرداخت به موقع کرایه ها
متاسفانه اون قولی که داده بودند تا رانندگان جزء مشاغل سخت بحساب بیاد و بهونه آوردند و انجام ندادن مطمئن باشید اینم انجام نمیشه چرا که مافیا در امور حمل و نقل نمیزاره که راننده بتونه به حق قانونی خودش برسه بنظر من این شغل دیگه بصرفه نبست که بیای با کلی سرمایه تو این شغل پر ریسک و خطر عمر خودت و خانواده خودت رو تباه کنی .
سامانه پاک باید زودتر اجرا شود مخالفان سامانه پاک مخلان حمل ونقل هستند
باسلام.
الان.کرایه.فولاداهواز5ماه.طول.کشیده.نداده.ذوب اهن اصفهان 3ماهد هست جآهای دیگر بدتر اخه.یک.بآره.من.نوین.بزنم. برااهواز باید10ملیون.کمیسیون نقدپرداخت.کنم. کرائه.5ماه.دیگربدتر. اخه.من.کایماندار ماه.چیز.ازقطعه.گازایل. روغن.لاستیک. هرچی.حساب.کنید بایدنقدپرداخت.کنم. ولی.کرایه.هیچی.. سوخت.هم.که.بایدقربونش. بریم.همش.ازادبخریم.
بادرود
فساد ورانت درتوزیع عادلانه بار و کمسیونهای نجومی وکرایهایی ک صافی کامیون ک کمتراز پایه کرایه مندرج دربارنامه بدلیل سواستفاده باربری وصاحب بار بخاطر کمبودباربر وزیادبودن کامیون ب کامیوندار اعمال میشه بخصوص کامیونهای اطاقدار
سلام تا وقتی شرکت حمل و نقل کارگزار است یعنی دلالی می کند و قرارداد حمل ندارد و کامیونداران بدهکار باید دنبال راهکارهای جبرانی خرید زمان ، فروش سوخت ، حمل بار با تناژ بیشتر... باشند وضعیت بدتر هم می شود.
جرم کیفری تاخیر در تخلیه بار و پرداخت کرایه را به مطالبه حقوقی و نظارت سازمانی تنزل داده اید نباید انتظاری جز این داشت، واضح است هرکامیون گردش مالی آن متوسط یکماه ردیف اعتباری و تسهیلات بانکی برای زیر مجموعه صمت است هزینه ای هم ندارد
راه حل در دسترس ایجاد صندوق توسعه حمل و نقل با محوریت تجمیع منابع از محل مبالغ اسناد حمل است که می بایست ضمن استفاده از آن بعنوان حساب تجاری کلیه فعالین حمل و نقل صاحبان کالا نیز باید نسبت به سپردن تعهد و ضمانت حسب میزان حقوق و عوارض و بیمه همچنین ردیف اعتباری پرداخت کرایه ها اقدام نمایند است بدیهی است پرداخت هرگونه یارانه یا نوسازی ناوگان می تواند مدیریت نمود
رانندگان فقط سختی کار میخواهند.خیر ببینید.