◄ پایان مشکلات رانندگان کامیون در گرو حذف مراودات مالی راننده، شرکت حمل و صاحب کالا
مشکلات بخش حمل و نقل جاده ای کالا تنها زمانی پایان می یابد که ساختار فعلی مراودات مالی بین راننده، شرکت حمل و صاحب کالا حذف شده و سیستم شفاف پرداخت آنلاین کرایه ( سامانه پاک) جایگزین آن شود.

دبیر انجمن صنفی رانندگان کامیون اصفهان معتقد است مشکلات بخش حمل و نقل جاده ای کالا تنها زمانی پایان می یابد که ساختار فعلی مراودات مالی بین راننده، شرکت حمل و صاحب کالا پایان یافته و سیستمی شفاف جایگزین آن شود.
به گزارش تین نیوز ، نوید خیرمند این سیستم شفاف مالی را سامانه پرداخت آنلاین کرایه های حمل کالا یا سامانه پاک ذکر کرد و گفت: تداوم و پایداری بسیاری از مشکلات رانندگان کامیون که علت اصلی ایجاد اعتراضات سال های اخیر بوده، فقدان زیرساخت لازم برای حل ساختاری آن مشکلات است.
بیشتر بخوانید:
اعلام تعهدات بیمه تکمیلی رانندگان عمومی / بالاترین سقف تعهدات مربوط به کدام بیماری هاست؟
فریاد اعتراض رانندگان تانکر ایرانی بلند شد/ توقف و بلاتکلیفی بیش از یک ماهه کامیون های حمل سوخت
وی افزود: موضوع عدم پرداخت کرایه، پیش کرایه صوری، کرایه کمتر از نرخ تن کیلومتر، کمیسیون اضافی، عدم اجرای بخشنامه ۹۹.۰۴.۱۴ (مبنی بر تفکیک کمیسیون شرکت، عوارض جابجایی، بیمه ها و هزینه های جانبی از خالص کرایه راننده)، هر کدام به تنهایی یک معضل اساسی است که رسیدگی موردی به آن ها، از توان سازمان راهداری خارج است.
این فعال صنفی با بیان اینکه بیمه تکمیلی نیز به صورت درصدی از پایه کرایه راننده محاسبه و کسر می گردد (فقط در سالن ها و سامانه هایی که نرخ تن کیلومتر به درستی اجرا می شود، این مبلغ به کرایه افزوده می گردد)، اظهار کرد: در آینده نه چندان دور، طبق برنامه ریزی صورت گرفته، بیمه تأمین اجتماعی نیز به همین نحو (درصدی) از کرایه کسر خواهد شد؛ لذا فقدان یک سامانه شفاف می تواند بر مصائب قبلی بیفزاید!!
وی تنها راهکار حل این معضلات را عملیاتی شدن سامانه پاک (پرداخت آنلاین کرایه) دانست و گفت: سامانه پاک آنقدر مزیت دارد که اگر انجام شود یعنی یک سنگ بزرگ از پیش پای رانندگان کامیون برای همیشه برداشته شده است.
خیرمند خاطرنشان کرد: در حوزه فناوری اطلاعات، تقریباً هیچ محدودیتی وجود ندارد؛ بنابراین رانندگان نگران آن نباشند که کرایه به حساب راننده یا مالک واریز شود و بعدها در دریافت سهم هر یک مشکلی به وجود آید!
وی افزود: این امکان وجود دارد که تعیین صاحب حساب (راننده یا مالک) در لحظه صدور بارنامه، توسط خود شما مشخص گردد (مطابق رویه فعلی).
خیرمند اعلام کرد: رانندگان و کامیونداران می توانند برای حمایت و امضای کارزار، اینجا کلیک کنند.
جاده های کشورخراب خراب افتضاح پراز چاه چوله وضعیت سوخت گازویل استان ۸وجیرفت خیلی کم میباشدبراساس کیلومتروبارنامه سوخت بدهندبیمه تامین اجتماعی بیش ازحدگران میباشد وچراچراچرا جلوی سوع استفاده کمیسیون باربری ها نمیگیریدراننده باید بایداول نقدی کمیسیون وهزینه بارگیری نقدبپردازه وپول بارنامه ازکرایه کامیون بیشتره وبرخوردنادرست باربری ها باراننده
22مرداد404کرمان بار خالی کردم هنوز کرایه نزدن
مهمترین مطالبه رانندگان اجرایی شدن سامانه پاک است مخالفان سامانه پاک مخل حمل ونقل هستند باربری ها مخالف سامانه پاک هستند کمیسیون خود را نقد پنجاه درصد از کرایه را از راننده نقد میگیرند راتنده با جیب خالی سرگردان و منتظر کرایه یک ماه است
با درود فراوان،دلال (باربری)باید حذف شود فقط در حد نوشتن بارنامه فعالیت کند تن کیلومتر مبلغ کرایه و دیگر ....... در سیستم باشد نه اینکه ۳۰،۴۰ درصد کمسیون دریافت کنند و بیشتر کارها از قبیل بیمه تکمیلی که درصدی کسر میکنند زیاد است مثل کارخانجات،ادارجات، شرکتها......مبلغی را تعیین و با حق بیمه ماهانه پرداخت گردد چون بیمارستانها و مراکز طرف قراردادها درصدی خدمات نمیدهند و مبلغی هم دریافت میکنند تکمیلی یعنی چه،ود مورد خروج از کشور همه میدانند که راننده برای باربری رفته نه برای گردش و جهانگردی که در دهک بالا قرار دادن خیلی از کارها باید اصلاح اساسی شود پرداخت کرایه در مبدا،بومی گرایی.... با سپاس
فکری بحال سختی کار رانندگان بکنید
این دقیقا همون چیزیه که بنده بعنوان راننده بارها اعلام کردم حتی کارزار به راه انداختم ولی متاسفانه حتی خود همکاران حمایت نکردند
دوست عزیز و همکار گرامی
مطمعن باش دیگه هیج کارزاری و هیج اعتصابی جواب نمیده...
چرا...؟
چون قشر رانندهی واقعی و لوطیصفتان قديمي ، دیگه تموم شد
بلانسبت جمع و رانندگان کاردرست ، یک عده جوجو اوندن تو این شغل که بیشتر برای خودنمایی کار میکنند و براشون منافع همکاران اصلا مهم نیست
تازه اعتصاب که میشه اینا بیشتر کار میکنند ، چون پول تو زندگی این جماعت حرف اول رو میزنه
این جماعت بی صف و ترسو ، آبروی تمام رانندگان کاردرست رو بردند
واقعا هیچ مسولی نیست که به توقف یک ماه کامیون های ایرانی در مرز افغانستان رسیدگی کند افغانی ها هم برای ما ایرانی ها شاخ شدند همه جا به رانندگان کامیون زور میگن در مرزهای ایران هم افغانی و عراقی به ما رانندگان زور میگویند دولت محترم بايد کاری کند که افغانی ها و عراقیها جرعت نکند اینجور رفتارهای با رانندگان ایرانی انجام دهند
ما دیگه امیدی به درست شدن زیرساختهای حمل و نقل نداریم ما 450نفرراننده همه ماشینهایمان را برای فروش گذاشته ایم هروقت حق دلالی و کمیسیون ربطی به باربری نداشت حل میشود باربری فقط باید بارنامه صادرکند الان پایه کرایه خاورشش تن شش میلیون تومان است برای 500کیلومترراه باربری بجای هشت میلیون صافی سه میلیون میدهد تازه میگن بارنامه به عهده راننده ما دزدی کنیم بهتراست
اداره حمل نقل به نگفتین بیمه رانندگان برمیگرده به سال قبل پس چرا اجرا نشد همش دروغ ..به قول ندادین شما ..همه که ماشیندارنیستن .الان چرا من نتوانم بااین همه مشکلات اجاره بادوبچه .خرج برج نبود کار جنگ ..بیمه رو بریزم به حساب لعنت برشما دروغگو اداره حمل نقل وتامین اجتماعی ....46سال دروغ که حکومت کردین ..😢
با سامانه پاک موافقم
این بدبخت خودش را زده به خواب خرگوشی
کامیونداران از بی سوختی رنج میمیبرند
از اینکه فاصله بین شهرها را توی بارنامه کم میمیزنند
و سوخت به کامیون دار نمیدند میگند دستگاه سیپاد ببندید ولی همون را دستکاری میکنند تا کمتر نشان دهد وسوخت به کامیون دار ندهند و خودشان قاچاق کنند
مراقب در رانندهای قانون باشید که امکان رسیدن به حل مشکلات را از بین بردهاند از من که گذشت چون در خود پایانه بدتری سیستم مافیا حکم فرما بود اما این نه مونده بدترین شغل را حمایت کنیم
اصل مطالبات رانندگان سختی کار است.
سلام خسته نباشید من راننده کامیون بعداز ۲۷سال سابقه مشکلات پزشکی برام پیش آمده و از کار افتاده شدم ولی نه تنها ازکارافتادگی برام نمیزنن بلکه تا بارنامه نداشته باشم کار نکنم کارت هوشمندما تمدید نمیشه و تامین اجتماعی هم اعتبار مارو نمیده فکری به حال ما بکنید
من بعد از ۲۳ سال کار و دوبار سکته ی قلبی و عمل قلب باز ، نه تنها از کارافتاده محسوبم نکردند ، بلکه تامین اجتماعی میگه نمیتونی کار کنی ، شغلت رو عوض کن و برو یه کاری که بتونی انجام بدی ولی از کارافتادگی خبری نیست!!!
قابل توجهی اون دوستانی که فکر میکنند رانندگی شغل آيندهداری هست
سلام خسته نباشید خدمت مسولان عزیز.من دوهفته میشه که ازماشیین افتادم ومچ پام شکسته ؟راننده موادخطرناک هستم.بنزین وگازوییل شرکت نفت بندرامام.وماهشهر؟صاجب ماشین و پخش که منو ول کردن.شما یه راه قانونی به من راننده نشون بدین؟مدیونم تا آخر عمرم بخدا
سلام این کشور اگر صاحبی داشته باشد باید مسیله کمیسیون را حل کند معنی ندارد که یه باربری دو دونگ از کامیون را صاحب میشود و اگر مسیله هزینه ها را حساب کنیم باربریها 50 درصد کامیونهای ایران را مالک هستن . عدالت کجاس چرا قوای سه گانه این کشور در خوابه و دست دزدهارو قطع نمیکنه. خلاصه قبل از اینکه خیلی دیر بشه کاری کنید
برو پیانه تهران کرایها نسم میکن بارانده دهمیلون کرایه پنج ملوینش باربر ی مبرت شماره کارت معلوم نیست مال خانمش هست یامله چکسی مگه به این شماره بزن حساب
سلام این شرکتهای حمل و نقل کرایه رانندگان را میخورم کرایه یک خاور از تبریز به تهران ۷میلیون ۸۰۰هزار تومان هست اما باربریها به راننده ۳میلیون و۵۰۰هزارتومان میدان
الان تو تبریز رانندگان مسقف نامه بردن به پایانه که تمام بارها از پایانه اعلام شود رییس پایانه هیچ کاری نکرده چون خودشان چندتا باربری دارن
چون تو بازار آزاد کمسیون بیشتر میگیرننصف کرایه رو به راننده میدن
باسلام خدمت دوستان عزیز کمسیون باربریها گاهی موارد بیشتر از کرایه راننده میباشد که نقدا پرداخت کندوهفته ها منتظر دریافت کرایه باشد ممنون از شما
با درود بخدا رانندگی بیشر از ۲۰ سال نباید باشه چون بعدش همه درد به سراغت میاد و توان کارکردن ازت گرفته میشه باید رانندگی جزء مشاغل سخت قرا گرفته باشه بعدم همه رانندها که ماشین از خود ندارند رانندهای که داره برای دیگران کا میکنه باید شب وروز تو جادهها باشه با هزار مشکلات واقعا سخته