| کد خبر: 240742 |

◄ سفر شیرین شود اما به صد شرط!

همه باید دست به دست هم دهیم و همت کنیم که نوروزی خوش خاطره را برای هموطنانمان رقم بزنیم و حوادث تلخ را به حداقل برسانیم.

تین نیوز

به عزم مرحله عشق پیش نه قدمی

که سودها کنی ار این سفر توانی کرد

نوروز از راه می رسد و در آستانه سال نو، دل مردم هوای سفر می کند. دوسال تلخ کرونایی را در خانه مانده اند و اکنون که موج سرکش بیماری قدری آرام شده است، می خواهند چندروزی را به  گشت و گذار بپردازند. اگرچه سفر در ایام نوروز بسیار دلپذیر است اما بیش از هرچیز و پیش از هرچیز، ایمنی و سلامت مسافران مهم است. باید در این روزهای پررفت و آمد عید بیشتر از پیش مراقب بود.

در همین راستا، ضمن تقدیر از نهادها و سازمان های مسئول، از ایشان انتظار می رود که به ایمنی، امنیت، بهداشت، ایمنی جاده ها، مسائل سفر و ... توجه ویژه داشته باشند.

امید داریم که شرکت های مسافربری اعم از اتوبوسرانی، تاکسیرانی، ریلی، هوایی و ... نهایت تلاش خود را در حفظ آرامش و آسایش مسافران به کار گیرند تا در روزهای آغازین سال سفری خاطره انگیز داشته باشند.

برای رقم خوردن سفری خوش:

- لازم است رانندگان از سلامت فنی وسیله نقلیه خود مطمئن شوند.

- پرسنل راهداری می کوشند با تمام توان مسیرها را تحت نظر داشته باشند تا در صورت لزوم و ایجاد مشکل بتوانند موانع را رفع کنند. امیدواریم در طول مسیر سفر، وقفه ای ایجاد نشود.

- از وزارت بهداشت و نهادهای زیرمجموعه انتظار می رود  با توجه به انتشار ویروس کرونا، همت کنند و بر اقدامات لازم جهت پیشگیری حداکثری نظارت لازم را داشته باشند. علاوه بر مسائل مربوط به کرونا، مسائل بهداشت عمومی از جمله، استراحتگاه ها و غذاخوری های بین راهی، رستوران ها، نمارخانه ها، مجتمع های رفاهی بین راهی، سرویس های بهداشتی، حتی بهداشت وسائل نقلیه و مسائلی از این دست نیز حائز اهمیت‌اند.

- از هلال احمر و مراکز اورژانس توقع می رود در صورت بروز حادثه و بحران، آمادگی لازم جهت رسیدگی داشته باشند. بی شک وجود امکانات لازم و نیروی انسانی آماده، ضرورت دارد.

- از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری انتظار می رود در راهنمایی و اسکان و پذیرایی با قیمت مناسب و سایر مسئولیت های مربوط به مسافران اهتمام بورزد.

- به پرسنل زحمتکش پلیس راه و راهنمایی و رانندگی امید داریم که در حفظ ایمنی و امنیت راه ها بکوشند و امکانات لازم را برای این در امان ماندن مسافران از حوادث جاده ای و سرقت های احتمالی فراهم آورند. امکاناتی مانند علائم رانندگی، چراغ های عابر، تابلوهای هشدار، دوربین ها و ... از اهمیت زیادی برخوردارند.

بسیاری از وظایف و مسئولیتها در هم تنیده است و شاید نتوان به تفکیک برای هر بخش مسئولیتی جدا یادآور شد. همه باید دست به دست هم دهیم و همت کنیم که نوروزی خوش خاطره را برای هموطنانمان رقم بزنیم و حوادث تلخ را به حداقل برسانیم.

* خبرنگار

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.