| کد خبر: 223963 |

مدیرکل راهداری اردبیل خبر داد

◄ کاهش 40 درصدی سفر در اردبیل / 80 اکیپ راهداری در جاده‌ها مستقر شدند

اردبیل - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از کاهش 40 درصدی سفرهای برون شهری در استان اردبیل خبر داد.

تین نیوز

اردبیل - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از کاهش 40 درصدی سفرهای برون شهری در استان اردبیل خبر داد.

کلیم‌الله وثوقی در گفت‌و گو با تین نیوز، اظهار کرد: به دنبال پیام تاریخی امام راحل در سال 62 مبنی بر حمل بار از بنادر و تخلیه بنادر به دلیل شرایط حساس، رانندگان حمل و نقل جاده‌ای تلاش کردند تا با لبیک به فرمان امام در این کار پیشقدم شوند.

وی تصریح کرد:‌ با تخلیه بار از کشتی‌ها رانندگان حمل و نقل بار سعی کردند تا شبانه‌روز در مدت یک ماه کالاهای مورد نیاز مردم را از بنادر تخلیه کرده و خطر احتمالی حمله دشمن را به بنادر به حداقل برسانند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در کنار این کار با تلاش فعالان حمل و نقل جاده‌ای و جابجایی کالاهای اساسی مردم، نیاز شهروندان تأمین شد تا به واسطه این خاطره ماندگار 26 آذرماه هر سال به نام روز حمل و نقل و رانندگان نامگذاری شود.

وثوقی افزود: با نامگذاری و ثبت این روز از سال 75، 26 آذر تا دوم دی ماه به نام هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری نامگذاری شده تا زحمات و تلاش‌های یک ساله فعالان این عرصه ارج نهاده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: اول دی ماه نیز به نام روز راهدار نامگذاری شده که در این روز به صورت نمادین شاهد اعزام اکیپ‌های راهداری به جاده‌ها در قالب طرح زمستانی هستیم.

وثوقی بیان کرد:‌ هر چند در استان اردبیل به دلیل شرایط جوی و سردسیر بودن هوا و تعدد گردنه‌های صعب‌العبور طرح زمستانی راهداری از اول آذرماه شروع شده اما به شکل نمادین از اول دی ماه اعزام اکیپ راهداری را در استان شاهد خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در طرح زمستانی راهداری که در 22 نقطه استان اکیپ‌ها مستقر می‌شوند، 80 اکیپ راهداری با 270 دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین حاضر شده و به هموطنان ارائه خدمات می‌کنند.

وثوقی فعالیت 420 پرسنل راهداری را در این ایام و در قالب عملیات برف‌روبی زمستانی یادآور شد و ادامه داد: تمامی امکانات مورد نیاز برای طرح زمستانی راهداران تأمین شده و انتظار می‌رود تردد امسال با احتیاط و ایمنی بیشتر به انجام برسد.

 

جابجایی سه میلیون تن کالا در هشت ماهه امسال

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل به وضعیت حمل و نقل بار و مسافر در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و خانه‌نشینی عده‌ای از خانوارها، در حوزه حمل و نقل مسافر با وضعیت کاهشی نسبت به سال قبل روبه‌رو بودیم به طوریکه در هشت ماهه امسال 840 هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل استان جابجا شده است.

وی این میزان جابجایی را در مقایسه با سال گذشته با 40 درصد کاهش اعلام کرد و افزود: فعالان این حوزه نه تنها در این ایام تعطیل نبودند بلکه همپا با سایر بخش‌های فعال سعی کردند تا حمل و نقل استان را اعم از بار و مسافر به انجام برسانند.

وثوقی با گرامیداشت یاد و خاطره مدافعان سلامت در این شرایط سخت کرونایی اظهار کرد: به واقع فعالان حوزه حمل و نقل را می‌توان مدافعان چرخه اقتصادی در کشور و استان نامید که با وجود همه مشکلات سعی کردند تا در صحنه خدمت‌رسانی حاضر باشند.

وی به ظرفیت حمل و نقل استان در بخش کالا و مسافر اشاره کرد و ادامه داد: 87 شرکت حمل و نقل بار و کالا در استان فعال هستند که با هفت هزار و 800 دستگاه ماشین‌آلات سعی می‌کنند تا کالاهای مورد نیاز مردم را جابجا کنند.

وثوقی فعالیت 11 هزار و 400 نفر راننده را در این بخش یادآور شد و تصریح کرد: حاصل تلاش این نیروهای خدوم جابجایی سه میلیون تن کالا در هشت ماهه امسال بوده است.

وی اضافه کرد:‌ در حوزه مسافر 54 شرکت فعالیت خود را در استان انجام می‌دهند که با دو هزار و 600 راننده و در مجموع یک‌هزار و 116 دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و سواری در خدمت مردم هستند.

وثوقی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: با تلاش این رانندگان و فعالان حمل و نقل مسافر نیز بیش از 840 هزار مسافر در هشت ماهه امسال جابجا شدند.

وی در مورد شرایط کرونایی و رعایت پروتکل‌ها در سوار و پیاده شدن مسافران در اتوبوس و وسائط نقلیه عمومی ادامه داد: ضریب اشغال صندلی‌های اتوبوس که پیش از این 15 نفر بود، در ایام کرونا به هشت نفر رسید و به معنای واقعی فاصله‌گذاری اجتماعی در اتوبوس‌ها رعایت شده است.

وثوقی اظهار کرد:‌ از اواخر آبان ماه و با اعلام ستاد ملی کرونا براساس دستورالعمل کشوری با هدف رعایت موازین بهداشتی صدور بلیت به صورت الکترونیکی و در قالب سامانه انجام می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ در هنگام صدور بلیت با کد ملی مشخصات افراد ثبت و در صورت ابتلا به بیماری کرونا و یا مشکوک بودن، بلیتی برای این افراد صادر نمی‌شود.

وثوقی گفت:‌ با اجرایی شدن این طرح و نظارت مستمری که همکاران ما در ترمینال اردبیل و سایر شهرستان‌ها داشتند، سعی کردیم تا افراد سالم و عاری از بیماری کرونا توسط ناوگان اتوبوس و یا مینی‌بوس جابجا شوند.

وی افزود: در یک ماه اخیر و با اجرای این طرح 104 هزار تقاضا برای دریافت بلیت استعلام شده که 38 نفر در این استعلام با کرونای مثبت روبه‌رو بودند که بلیتی برای آنها صادر نشده است.

وثوقی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با هدف ترغیب مردم به دریافت خدمات اینترنتی به ویژه خرید بلیت، شرکت‌های حمل و نقل مسافر در استان 20 تا 25 درصد تخفیف ارائه می‌کنند.

وی اضافه کرد:‌ این امر سبب شده تا خرید بلیت به شکل اینترنتی در اتوبوس‌ها 20 درصد افزایش پیدا کند.

وثوقی به پوشش بیمه‌ای رانندگان وسائط نقلیه مسافر اشاره کرد و ادامه داد: تمامی رانندگانی که دارای کارت هوشمند بوده و برای آنها صورت حساب صادر می‌شود، تحت پوشش بیمه بوده اما شاگرد راننده از بیمه برخوردار نیست.

 

آسفالت 50 کیلومتر راه روستایی در قالب طرح ابرار

مدیرکل راهداری اردبیل در ادامه به فعالیت این اداره کل در حوزه روکش آسفالت و نگهداری و لکه‌گیری جاده‌های استان به ویژه راه‌های روستایی اشاره کرد و گفت: در استان اردبیل شش هزار و 300 کیلومتر راه ارتباطی وجود دارد که چهار هزار و 700 کیلومتر آن راه روستایی و یک‌هزار و 600 کیلومتر نیز بزرگراه، راه اصلی و فرعی است.

وی اظهار کرد: از سال گذشته احداث راه‌های روستایی بر عهده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گذاشته شده که ما در قالب طرح ابرار این کار را انجام می‌دهند.

وثوقی سهمیه استان را در اجرای این طرح 200 کیلومتر آسفالت و بهسازی راه روستایی اعلام کرد و افزود: امسال موفق شدیم 50 کیلومتر از این برنامه را اجرایی کنیم و ادامه این روند را سال آینده شاهد خواهیم بود.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در بحث نگهداری و روکش آسفالت و نصب علایم و تجهیزات ایمنی، سعی و تلاشمان بر این است تا به وظیفه خود عمل کنیم که امسال نیز به طول 180 کیلومتر روکش آسفالت و بهسازی انجام شده است.

وثوقی خاطر نشان کرد: یک‌هزار کیلومتر خط‌کشی و نصب علایم ایمنی همچنین عملیات نگهداری و لکه‌گیری انجام شده و این کار به صورت مستمر با حضور اکیپ‌های لکه‌گیری روستایی در حال انجام است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.