| کد خبر: 222458 |

یک راننده عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه ها:

◄ حوادث رانندگی برای کاربران جاده بازآموزی شود

پیشنهاد می شود برخی حوادث رانندگی دوباره برای کاربران جاده باز آموزی شود.

تین نیوز

یک راننده عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه ها گفت: مقوله ایمنی حمل و نقل جاده ای  و توجه به آن مهم و قابل تامل است چرا که تصادفات سومین عامل مرگ میر در کشورمان شناخته شده است.

به گزارش تین نیوز، محمد اتحادی به خبرنگار ما گفت: تحلیل حوادث ترافیکی کشور نشان می دهد چند عامل خستگی، خواب آلودگی، عدم توجه به جلو و حواس پرتی، واژگونی، سرعت زیاد و نقص فنی در خودرو در وقوع این حوادث دخیل هستند.

این همیار جامعه ایمن کشور عنوان کرد: خستگی، خواب آلودگی و رانندگی بیش از توان جسمی، امسال باعث شد تعداد زیادی از رانندگان ناوگان سنگین که مقصر هم نبودند قربانی حوادث باشند در حالی که قانون رانندگی، راننده را مجبور نکرده است حتما شب ها رانندگی کند.

غفلت مدیران ایمنی و نظارت کارخانجات و تهدید جان رانندگان

این راننده کامیون با یادآوری چند حادثه رانندگی گفت: آیا علت آتش سوزی ناشی از عیب نقص فنی تانکر حامل سوخت، نقص و ایراد در  سیم کشی و برق تریلر تانکر حامل بنزین که کامل در آتش سوخت، ترکیدن لاستیک جلو چند دستگاه کشنده و از بین رفتن کامل آنها و جان باختن رانندگان بررسی شد؟

وی افزود: آیا برای ایمنی جاده ها به خصوص سراشیبی خطرناک و حادثه ساز  حاجی آباد در استان هرمزگان که تا کنون خسارات زیادی به ناوگان بار و رانندگان وارد کرده طرحی جدید و کاری انجام شد؟

اتحادی تاکید کرد: آیا چند مورد سقوط بار از تریلر و عدم حضور مدیر ایمنی و عدم نظارت در بارگیری و تخلیه بار به خصوص بار لوله که منجر به جان باختن یا مصدومیت رانندگان شد، مورد بررسی و تحلیل قرا گرفت؟

وی با بیان این‌که مقرر شده است مرکز ملی ایمنی و بررسی سوانح حمل و نقل تشکیل شود و هدف آن کشف و تحلیل علل بروز سوانح رانندگی و جلوگیری از تکرار مجدد حوادث باشد، افزود: پیشنهاد می شود برخی حوادث رانندگی دوباره برای کاربران جاده باز آموزی شود.

این راننده کامیون گفت: امروز در بخش حمل و نقل کار آموز یا شاگردی مشاهده نمی شود که مهارت های لازم را به صورت تئوری فرا گیرد و حدف رابطه استاد و شاگرد موجب کاهش شدید اطلاعات فنی رانندگان جدیدالورود شده به نحوی که کمترین اطلاعات فنی مربوطه به کامیون را نداشته و حتی نسبت به جاده و نحوه رانندگی در شرایط نامناسب جوی و نحوه رانندگی در این فصول اطلاعاتی ندارند.

وی با تاکید بر این‌که مولفه های زیادی در بخش  رانندگی وجود دارد که متاسفانه فراموش شده است،  بازآموزی و ارتقای سطح اطلاعات رانندگان را ضروری دانست.

به گفته اتحادی ایمنی راه ها نیازمند اراده قوی، ملی و تلاش های هماهنگ و پایدار، در بخش های مختلف است تا جان های بسیاری نجات پیدا کند.

تصادف 3

تصادف 2

تصادف 1

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.