| کد خبر: 179949 |

بخارایی:

◄ رانندگان به حمایت‌های رفاهی و اجتماعی نیازمندند

تا زمانی که وضعیت معیشت رانندگان نامناسب است شاهد افزایش تصادفات رانندگی و احتمال بروز خطای انسانی خواهیم بود.

تین نیوز

محمد بخارایی رئیس هیئت‌مدیره جمعیت ایمنی راه‌ها با اشاره به اهمیت حمایت دولت از وضعیت معیشت رانندگان به خبرنگار ما گفت: رانندگی جزو مشاغلی است که به‌سلامت روانی بالایی نیاز دارد. استرس‌های روانی باعث بروز خطاهای انسانی در هنگام رانندگی و ‌ایجاد سوانح رانندگی می‌شود.

وی ادامه داد: رانندگان را باید حمایت کرد چراکه ما جان خود و عزیزانمان را در اختیار این رانندگان حرفه‌ای قرار می‌دهیم و سرمایه ما به دست آن‌ها است و اگر حمایت‌های اجتماعی و قانونی کافی و به‌روز از رانندگان داشته باشیم شاهد عملکرد بهتر آن‌ها خواهیم بود.

او رانندگان را کاربران اصلی حمل‌ونقل و مهم‌ترین عنصر حمل‌ونقل دانست و ادامه داد: عمده جابه‌جایی بار و مسافربر روی دوش رانندگان حرفه‌ای است و باید به اشکال مختلف از آن‌ها حمایت شود؛ موضوع بیمه، تأمین قطعات، سرمایه‌گذاری و حل مشکل درآمد آن‌ها که با توجه به افزایش قیمت‌ها کفاف خرج آن‌ها را نمی‌دهد باید موردتوجه جدی قرار گیرد.

بخارایی هم‌چنین به موضوع تعطیلات و برخورداری رانندگان از امکانات رفاهی اشاره کرد و گفت: رانندگان حرفه‌ای نیاز به باشگاه‌دارند؛ خیلی از مؤسسات که حساسیت‌های شغلی هم ندارند و دارای امکانات رفاهی از قبیل باشگاه هستند می‌توانند حمایت رفاهی از رانندگان داشته باشند.

او گفت: تاکنون موضوعاتی مثل سرمایه‌گذاری، کاریابی و تعمیرات بر عهده خود رانندگان بوده است و ما هیچ‌وقت حمایت‌های این‌چنینی از آن‌ها نداشته‌ایم.

بر اساس اظهارات بخارایی تا زمانی که وضعیت معیشت رانندگان نامناسب است شاهد افزایش تصادفات رانندگی و احتمال بروز خطای انسانی خواهیم بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.