| کد خبر: 179185 |

بخارایی:

◄ برای ارتقای ایمنی به سیاست‌های تشویقی نیازمندیم

تامین سوخت به شکل یارانه‌ای نشان‌دهنده این است که دولت یک نگاه حمایتی به مردم و حمل‌ونقل دارد و برای حمایت از سبد خانوار یارانه سوخت پرداخت می‌کند و اینکه این یارانه به افرادی داده شود که رفتارهای مورد انتظار را در رانندگی داشته باشند و درست رانندگی کنند و از باقی افراد گرفته شود جای بحث بیشتری دارد.

تین نیوز

محمد بخارایی رئیس هیئت‌مدیره جمعیت ایمنی راه‌ها در خصوص پشنهاد دو نرخی‌کردن سوخت براساس کیفیت رانندگی افراد که از سوی رئیس جمهوری مطرح شد، گفت: با فلسفه این پیشنهاد آشنا نیستم اما اعتقاد دارم که سیاست‌های تشویقی برای تقویت ایمنی جواب می‌دهد.

وی ادامه‌داد: تامین سوخت به شکل یارانه‌ای نشان‌دهنده این است که دولت یک نگاه حمایتی به مردم و حمل‌ونقل دارد و برای حمایت از سبد خانوار یارانه سوخت پرداخت می‌کند و این‌که این یارانه به افرادی داده شود که رفتارهای مورد انتظار را در رانندگی داشته باشند و درست رانندگی کنند و از باقی افراد گرفته شود جای بحث بیش‌تری دارد.

بخارایی با بیان این‌که از این نگاه رئیس‌جمهوری می‌توان بهره‌برداری کرد، ادامه‌داد: اینکه رئیس جمهوری به ایمنی نگاه مثبتی دارند جای خوشحالی دارد و ما امیدواریم به این موضوع درست پرداخته شود، راهکارهای زیادی به غیر از افزایش قیمت سوخت وجود دارد که می‌توانیم برای تقویت ایمنی داشته باشیم و با نگاههای حمایتی دیگری فرهنگ ایمنی را در کشور ارتقا دهیم و پیشنهاد آن را به رییس جمهوری بدهیم.

او ادامه‌داد: برای مثال جشنواره‌های ایمنی می‌تواند برگزار شود و رانندگان برتر انتخاب شوند و این رانندگان الگوها رفتاری برای باقی باشند و موجب ترویج فرهنگ ایمنی شوند؛ در راستای پیشنهاد رئیس‌جمهوری می‌توان دستگاه‌های اجرایی مختلف را مامور کرد به این موضوع بپردازند و پیشنهادهای مرتبط را مطرح کنند.

رئیس هیئت‌مدیره جمعیت ایمنی راه‌ها با بیان این‌که می‌توان در سطوح مختلف برای رانندگان، تولیدکنندگان وسایل نقلیه، پلیس‌های موفق، راهداران، راهسازان و... برنامه‌های حمایتی برگزار کرد، گفت: با حمایت از افرادی که در ارتقای فرهنگ ایمنی نقش ایفا می‌کنند شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای هستیم.

او تاکید کرد که برای افرادی که درست رانندگی می‌کنند، می‌شود به جز سوخت مشوق‌های دیگری هم در نظر گرفت.

حجت‌الاسلام حسن روحانی هفته گذشته در دیدار با وزیر و مدیران ارشد وزارت راه‌و‌شهرسازی گفت:چه اشکالی دارد سوخت را برای کسی که درست رانندگی می‌کند و کسی که درست رانندگی نمی‌کند، دو نرخی کنیم. در دنیا، سوخت هر ساعتی و هر روزی نرخ‌های متفاوتی دارد ولی در ایران به نرخ ثابت عادت کردیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.