| کد خبر: 173495 |

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کشور بخشنامه توسعه ناوگان حمل فراورده‌های نفتی را موجب تغییر منفی در روند سوخت‌گیری تانکرهای موجود ندانست.

تین‌نیوز | 

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کشور در جوابیه‌‌ای که در مورد خبر «کوچک‌تر شدن سفره رانندگان نفت‌کش با بخشنامه جدید شرکت پخش» ارسال کرد، این بخشنامه (توسعه ناوگان حمل فراورده‌های نفتی) را موجب تغییر منفی در روند سوخت‌گیری تانکرهای موجود ندانست.

به گزارش تین‌نیوز، در این پاسخ که از سوی روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به تین‌نیوز ارسال شده آمده است: 

«شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از سال 1393 تا کنون تغییری در تعداد مجوزهای صادره برای نفتکش‌های موجود جهت حمل فرآورده‌های نفتی نداشته است و تمامی فرآورده‌های موجود که نیاز به حمل جاده‌ای دارند با همین نفتکش‌ها انجام و ارسال به موقع فرآورده‌ به متقاضیان فراهم شده است. لذا به همین منظور با بررسی‌های کارشناسی به عمل آمده به ویژه ثبت حداقل 5 درصد رشد مصرف سالیانه فرآورده‌های نفتی در کشور و تقاضاهای متعدد شرکت‌های حمل‌ونقل و برخی مناطق تحت پوشش مبنی بر لزوم توسعه ناوگان حمل فرآورده‌های نفتی؛ بخشنامه اخیر با شرایط اعلام شده تدوین و صادر شده است و مطمئنا تغییر منفی در روند سوختگیریتانکرهای موجود ایجاد نخواهد کرد».

به گزارش تین‌نیوز، شرکت پخش در تاریخ 15 مرداد ماه امسال با صدور بخشنامه‌ای به شرکت‌های حمل‌ونقل دارای پروانه معتبر از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اجازه داد «در راستای اجرای قراردادهای منعقده با مشتریان عمده مبتنی بر نیاز خود  بر اساس سیاست جدید شرکت پخش فراورده‌های نفتی با نظر و موافقت منطقه طبق شرایط نسبت به جذب نفتکش اقدام کنند.»

ابلاغ این این بخشنامه از سوی شرکت پخش فراورده‌های نفتی مورد انتقاد فعالان بخش سوخت‌رسانی کشور قرار گرفت و آنان با ارسال دیدگاه‌های خود به تین‌نیوز، اعتراض خود را نسبت به این بخشنامه ابراز کردند که این دیدگاه‌ها در قالب خبری با عنوان «کوچک‌تر شدن سفره رانندگان نفت‌کش با بخشنامه جدید شرکت پخش» در این شبکه خبری منتشر شد.

یکی از فعالان بخش سوخت‌رسانی کشور در مورد این بخشنامه با بیان این‌که مدت 2 دهه در بخش سوخت‌رسانی کشور فعالیت دارد، گفته بود: در این اواخر شرکت نفت تصمیماتی اتخاذ کرده که امنیت شغلی فعالان این بخش را به خطر انداخته است.

وی تاکید کرده بود: با پذیرش نفتکش جدید و در شرایطی که در حال حاضر  ناوگان فعلی نیز مازاد بر نیاز است، شرکت نفت قادر به بارگیری و باردهی نفتکش‌های موجود نیست و یک بارگیری بار تدارکاتی سه یا چهار روز به طول می‌انجامد.

یکی دیگر از فعالان بخش سوخت‌رسانی نیز افزوده بود: در حال حاضر برای نفتکش‌های موجود نیز  بار به اندازه کافی نیست و حتی گفته می‌شود بزرگ‌ترین اشتباه شرکت نفت واگذاری خودروهای اسکانیا بوده و ۳۰ درصد از ناوگان این بخش اضافه هستند؛ بنابراین با پذیرش ناوگان جدید تنش و درگیری و مشکلات چندین برابر می‌شود.

MSFaxConsoleTempPreview-#00001674e3f01401

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • نوید خیرمند 3 0

    سرکار خانم کاهی

    رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده نفتی ایران

    سلام علیکم

    نمیدانم دقیقا مقصود شما از بررسی کارشناسی چیست. اما گمان میکنم بین مفهوم واژه کوچک شدن سفره کوخ نشینان و کاخ نشینان کمی فاصله هست.
    گویا شما و همکارانتان فکر میکنید رانندگان نیز از سفره بیت المال ارتزاق میکنند که افزایش ناوگان تاثیری بر درآمدشان نداشته باشد.

    سرکار خانم کاهی؛
    شما که با اعداد و ارقام افزایش ناوگان را توجیه میکنید، لطفا آماری نیز از افزایش حمل بار بوسیله ریل و انتقال از طریق خطوط لوله بدهید.ما آمار دقیقی نداریم ولی صورتحساب های دریافتی ۲ سال اخیر خود را با سالیان گذشته که قیاس میکنیم به وضوح کاهش درآمد و کارکرد خود را مشاهده میکنیم. این رشد مصرفی هم که میفرمائید چون در بخش مصرف شهری است هیچ تغییری قابل ملاحظه ای در، درآمد نفتکشها ندارد.

    سرکار خانم کاهی؛
    شما یکی از دلایل جذب نفتکش را درخواست شرکتهای حمل و نقل بیان نموده اید!! پر واضح است که شرکتهای حمل و نقل بفکر منفعت روزافزون خود هستند، اکثر آنها دستشان در جیب رانندگان است و این یکی از دلایل اعتراضات خرداد ماه رانندگان بود. حالا با شرایط و ضوابط رانتی که با این شیوه پذیرش برایشان مهیا کردید بیشتر از پیش رانندگان را در استعمارشان قرار دادید. راستی به عنوان رئیس روابط عمومی دلیل این مورد را میدانید؟ آیا رزومه شرکتهائی که مجوز پذیرش گرفته اند را میدانید؟
    آیا تاکنون از میزان رضایتمندی مالکان و رانندگان از عملکرد این شرکتها در بارهای آزادشان تحقیق کرده اید؟
    بگذریم......


    سرکار خانم کاهی؛

    جهت اطلاع بیش از ۳ سال از آخرین افزایش کرایه گذشته و مالکان و رانندگانی که امروز با نظر کارشناسان اوج بی انصافی در حقشان روا داشته شده در بدترین شرایط آب و هوائی و تحریم و .... با چنگ و دندان از اعتبار شرکت پخش در تامین سوخت هموطنان دفاع کردن، اما این تصمیم ناعادلانه همان اندک انگیزه را هم از ایشان گرفته است و اینک با کاهش حجم بار و این اندک افزایش کرایه و در مقابل بالا رفتن هزینه های تعمیر و نگهداری دیگر رغبتی به فعالیت جهادی ندارند و این ثمره عملکرد مدیران و تصمیم سازانی است که با بی تدبیری نابودی این قشر زحمتکش را رقم زدند.
    فراموش نکنید معیشت و اقتصاد مردم با امنیت جامعه ارتباط مستقیم دارد.......

    ارادتمند ایثارگران سوخترسان؛ نوید خیرمند
    دبیر انجمن صنفی تانکرداران اصفهان

  • محمد 0 0

    سلام. فساد آشکار در انبار نفت منطقه اصفهان با ایجاد رانت و لابی از طرف بعضی از مسولان که اکنون پست های جدید تری گرفته اند در حال رخ دادن است. موضع شرکت نفت از سال قبل که صحبت از مازاد بودن سی درصد از ناوگان حمل سوخت بود به یکباره به اضافه کردن صد و سی دستگاه تا به امروز تغییر کرد که به شدت امنیت و آینده شغلی ما رانندگان را از بین برده اند.
    صحبت من با مسول روابط شرکت پخش هست که بدون تحقیق و کاملا غیره حرفه ای جوابیه صادر میکنند

  • Ahmadi 0 0

    چیزی که ما رانندگان تانکر سوخت باهاش دست و پنجه نرم میکنیم و از ظواهر و شواهد پیداست کاری بدون کارشناسی شده و شاید دست های پشت پرده در حال ضربه زدن اساسی به این قشر هست. اضافه شدن بیش از صد دستگاه بدون قید و بند و خارج از چارچوب قوانین و ضوابتی که خوده شرکت نفت آنها را وضع کرده خبر از عدم سو مدیریت و یا رانت هست

  • علی 0 0

    سرکار خانم کاهی

    رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده نفتی ایران

    سلام علیکم

    نمیدانم دقیقا مقصود شما از بررسی کارشناسی چیست. اما گمان میکنم بین مفهوم واژه کوچک شدن سفره کوخ نشینان و کاخ نشینان کمی فاصله هست.
    گویا شما و همکارانتان فکر میکنید رانندگان نیز از سفره بیت المال ارتزاق میکنند که افزایش ناوگان تاثیری بر درآمدشان نداشته باشد.

    سرکار خانم کاهی؛
    شما که با اعداد و ارقام افزایش ناوگان را توجیه میکنید، لطفا آماری نیز از افزایش حمل بار بوسیله ریل و انتقال از طریق خطوط لوله بدهید.ما آمار دقیقی نداریم ولی صورتحساب های دریافتی ۲ سال اخیر خود را با سالیان گذشته که قیاس میکنیم به وضوح کاهش درآمد و کارکرد خود را مشاهده میکنیم. این رشد مصرفی هم که میفرمائید چون در بخش مصرف شهری است هیچ تغییری قابل ملاحظه ای در، درآمد نفتکشها ندارد.

    سرکار خانم کاهی؛
    شما یکی از دلایل جذب نفتکش را درخواست شرکتهای حمل و نقل بیان نموده اید!! پر واضح است که شرکتهای حمل و نقل بفکر منفعت روزافزون خود هستند، اکثر آنها دستشان در جیب رانندگان است و این یکی از دلایل اعتراضات خرداد ماه رانندگان بود. حالا با شرایط و ضوابط رانتی که با این شیوه پذیرش برایشان مهیا کردید بیشتر از پیش رانندگان را در استعمارشان قرار دادید. راستی به عنوان رئیس روابط عمومی دلیل این مورد را میدانید؟ آیا رزومه شرکتهائی که مجوز پذیرش گرفته اند را میدانید؟
    آیا تاکنون از میزان رضایتمندی مالکان و رانندگان از عملکرد این شرکتها در بارهای آزادشان تحقیق کرده اید؟
    بگذریم......


    سرکار خانم کاهی؛

    جهت اطلاع بیش از ۳ سال از آخرین افزایش کرایه گذشته و مالکان و رانندگانی که امروز با نظر کارشناسان اوج بی انصافی در حقشان روا داشته شده در بدترین شرایط آب و هوائی و تحریم و .... با چنگ و دندان از اعتبار شرکت پخش در تامین سوخت هموطنان دفاع کردن، اما این تصمیم ناعادلانه همان اندک انگیزه را هم از ایشان گرفته است و اینک با کاهش حجم بار و این اندک افزایش کرایه و در مقابل بالا رفتن هزینه های تعمیر و نگهداری دیگر رغبتی به فعالیت جهادی ندارند و این ثمره عملکرد مدیران و تصمیم سازانی است که با بی تدبیری نابودی این قشر زحمتکش را رقم زدند.
    فراموش نکنید معیشت و اقتصاد مردم با امنیت جامعه ارتباط مستقیم دارد.......

    ارادتمند ایثارگران سوخترسان؛ نوید خیرمند
    دبیر انجمن صنفی تانکرداران اصفهان

  • مجیدفرهادی 0 0

    باپذیرشهای جدیدشرکت نفت باعث کوچکترشدن سفره رانندگان وبجان هم انداختن این قشرزحمتکش شده است چگونه این ادعای شرکت نفت رامیتوان درموردافزایش تقاضای سوخت قبول کردزمانیکه هرنفتکش 3الی 4روزیکبارموفق به بارگیری میشود

  • محمد 0 0

    بايد تو جايگاه رانندگان بود تا متوجه شد تو نامه بله تاثيري نداره

  • سیدعباس محمدی 0 0

    سلام.این جوابیه کلا دروغه محضه.منطقه اصفهان 200نفتکش پذیرش کرد

  • باستانی 0 0

    سلام علیکم خسته نباشید شما از اینک رانندگان چگونه بار می زنند وچند روز یک بار گیر شون میاد نمی دوند بعد بارگیری هم چون خسته اند می رند ماشین را چپ می کنند چون مدیر اطلاع کافی ندارد چنین جوابیه باید بدهند یک 24 ساعت باید بیاید دنبال ما تا متوجه شود

  • ناشناس 0 0

    سلام‌ بیا بین راننده ها تا ببینی این اقدام چه مصیبتی برای مردم به وجود اورده

  • فریبرز لطفی 2 0

    با عرض سلام
    من سوالی از خدمتتون دارم از سال ۹۳ تا به حال چند درصد به حقوق کارمندان اضافه شده است متوسط عرض میکنم ۱۵درصد یعنی در این ۴سال بیش از ۶۰درصد به حقوق کارمندان اضافه شده اما در بخش حمل ونقل درآمدها بیش از ۵۰درصد کاهش داشته در این بین نبود بار هم به مشکلات رانندگان اضافه شده بی برنامگی شرکت نفت باعث شده تا در برهه ای با تعدد باز روبرو بشویم که این مورد به کمتر از ده روز به طول انجامیده و بعضی از پیمانکاران نو کیسه از این مورد سوء استفاده کرده و متاسفانه شرکت نفت برای حل مساله صورت مساله را پاک کرده و تاوان بی برنامگی و بی تدبیری خود را به دوش رانندگان انداخته و این مورد را بهانه ای برای پذیرش نفتکش قرار داده است
    شما سیستم نوبت دهی که در اصفهان پایه گذاری شده را در هیچ جای دنیا نخواهید دید
    برابری در شرکت ملی نفت هیچ وقت نبوده و نخواهد بود .
    پذیرش نفتکش یعنی کمبود نفتکش برای حمل بار ،من از شما سوال میکنم چرا تجمع کامیون در پارکینگ اصفهان زیاد است بعضی مواقع به حدی است که جا برای پارک کردن نیست
    چرا عدم توانایی در بارگیری را باید نفتکش جوابگو باشد
    ماشینهای که پذیرش شده اند چون بارهای غیر شرکتی حمل میکنند و در اکثر مواقع مجبور به تمیز کردن تانک خود هستن از این رو بنزین بعنوان تمیزکننده استفاده میشود
    نفتکشهای پذیرشی هیچ کمکی به حمل بار نمیکنن بلکه پمپ بنزینها را آلوده میکنند اما دستان پشت پرده
    و سود کلان اینکار باعث پذیرش شده
    والسلام علیکم والرحمت الله و برکاته

  • mohmmad 0 0

    سلام.ایا کارشناسه شما تا بحال اصلا انبار نفت اصفهان رو از نزدیک دیده ?ایا تا بحال صدور اصفهان بارگیری انبار نفت رو دیده?ایا تا بحال 5روز در نوبت بارگیری در انتظار بوده?ایا تا بحال با تانکر سوخت رسان بار برده?ایا تا بحال تصادفات ناشی از برخورد تانکر سوخت را دیده?ایا تا بحال زنده زنده سوختن راننده سوخت را دیده?التماس تفکر?

  • محسن 0 1

    با احترام فراوان به رانندگان نفتکش؛

    به نظر من اصلا دفترچه توی سیستم شرکت نفت نباید معنی داشته باشه.

    شما مسرور و شادمان در طرح نوبت مجازی دست در سفره رانندگان کفی و چادری کرده اید و سفره انان را کوچک کردید.

    ما رانندگان کفی و چادری هم باید بدونه محدودیت بتوانیم وارد شرکت نفت شویم.
    این گونه تعادل بین ما برقرار میشود.

  • محسن 0 1

    همان گونه که شما رانندکان شرکت نفت تانکر خود را در پارکینگ ها باز میکنید و چند دقیقه بعد تبدیل به کفی یا چادری میشوید .
    ماهم باید بتوانیم در چند دقیقه تبدیل به راننده تانکر شویم.

    • نوید خیرمند 1 0

      برادر گرامی این موردی که شما میفرمائید شاید کمتر از ۵% از کل ناوگان شرکت نفتی را شامل شود. واین دلیل منطقی نیست که ۹۵% دیگر به پای آنها بسوزند. شما مطمئن باش اگر روزی این خواسته شما محقق شود ۹۵% دیگر نیز به جمع نوبت مجازی خواهند پیوست.

  • محسن 0 0

    جناب خیرمند آمار 5 درصد را با چه استدلالی بیان میکنید؟؟

    قبول .
    دفترچه شرکت نفت برداشته شود 95 درصد خیالی شما به ما بپیوندید.

  • محسن 0 0

    جناب آقای خیرمند؛

    زیرمجموعه شما دوستان ما هستند.
    بهتره آمار واقعی ورود تانکرهای شرکت نفت به نوبت مجازی را از ما بپرسید.
    از ما که همدیگر را در جاده ها و پایانه ها میبینیم.
    آمار را از ما بپرسید،
    از ما

    در دفعات گذشته و الان که زیر مجموعه شما نسبت به عضوگیری شرکت پخش نظر دادند و من نارضایتی همکاران کفی را زیر پست های شما انتقال دادم هیچ یک از زیر مجموعه شما نگفت که ما در طرح نوبت مجازی شرکت نکرده ایم .
    سکوت زیر مجموعه شما که در بخش ارسال نظر نسبت به گفته های بنده خود حاکی از درصد استفاده کننده از نوبت مجازیست.

    البته امیدواورم از الان به بعد سیل گسترده ای گسیل نشوند و به استفاده از نوبت مجازی را تکذیب کنند

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین