| کد خبر: 171509 |

◄ انتقاد رانندگان نفتکش از بخشنامه جدید شرکت پخش فرآورده‌های نفتی

در این بخش‌نامه به شرکت‌های حمل‌ونقل دارای پروانه معتبر از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اجازه داده شده است «در راستای اجرای قراردادهای منعقده با مشتریان عمده مبتنی بر نیاز خود بر اساس سیاست جدید شرکت پخش فراورده‌های نفتی با نظر و موافقت منطقه طبق شرایط نسبت به جذب نفتکش اقدام نمایند.»

تین نیوز

این روزها فعالان  بخش سوخت‌رسانی کشور به ابلاغ بخشنامه‌ای از سوی شرکت‌ملی بخش فراورده‌های نفتی معترضند که به گفته آنان اجرای آن امنیت شغلی‌شان را به خطر می‌اندازد.

به گزارش تین‌نیوز،  در این بخش‌نامه به شرکت‌های حمل‌ونقل دارای پروانه معتبر از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اجازه داده شده است «در راستای اجرای قراردادهای منعقده با مشتریان عمده مبتنی بر نیاز خود  بر اساس سیاست جدید شرکت پخش فراورده‌های نفتی با نظر و موافقت منطقه طبق شرایط نسبت به جذب نفتکش اقدام کنند.»

ابلاغ این این بخشنامه از سوی شرکت پخش فراورده‌های نفتی مورد انتقاد فعالان بخش سوخت‌رسانی کشور قرار گرفته و آنان در شبکه‌های اجتماعی عنوان کرده‌اند که «حق اعتراض قانونی به این تصمیمات را برای خود محفوظ دانسته و در صورت عدم پاسخگویی مناسب مسئولان در زمان مناسب اقدام خواهند کرد.»

در این زمینه دبیر انجمن صنفی تانکرداران اصفهان به تین‌نیوز گفت: بعد از حدود یک‌سال کشمکش در خصوص طرح برندینگ وزارت نفت و عدم موفقیت شرکت نفت در اجرای آن، اکنون برای ضربه زدن به معیشت رانندگان و اجرایی کردن طرح برند اقدام به پذیرش با شرایط جدید و در قالب شرکت‌محوری کرده‌اند.

نوید خیرمند با بیان این‌که شرکت‌های مذکور هیچ کدام نفتکش ملکی ندارند و با انتقال سند صوری اقدام به پذیرش می‌کنند، افزود: نکته قابل توجه این است که چندین مورد از اعتراضات نفتکش‌ها طی یک‌سال اخیر به‌دلیل کم باری بوده و اکنون که شرکت پخش به‌ دلیل مشکلات عملیاتی و عدم توان ارسال بار توسط لوله، مجبور به حمل سوخت با نفتکش است با بهانه نیاز به تامین سوخت، قصد کوچک کردن سفره رانندگان و درگیر کردن سرمایه عده‌ای مالک جدید را دارد.

این فعال صنفی تاکید کرد: این درحالی است که هم اکنون و به‌ دلیل کم‌آبی با کاهش تولید مواجه هستند و توان بارگیری نفتکش‌های فعال فعلی را نیز در صورت وجود سوخت، به‌دلیل کمبود سکوهای بارگیری ندارند.

به گفته او، در شرایط کنونی،  یک نفتکش بعضا با وجود گرفتن بار تا ۲۴ ساعت هم در انتظار بارگیری می‌ماند و همین امر باعث خواب آلودگی و خستگی وی شده و سوانح جاده‌ای نفتکش‌ها در چند وقت اخیر نیز گواه این مدعاست.

دبیر انجمن صنفی تانکرداران اصفهان اظهار کرد: در اصفهان اکنون در حدود ۴۰۰ نفر در مانیتور مربوط به نوبت رانندگان در انتظار دریافت بار هستند و بهانه کمبود نفتکش را قویاً تکذیب می‌کنم.

خیرمند افزود: با نگاهی به این عملکرد مسئولان در وضعیت فعلی کشور و با توجه به فشارهای اقتصادی که بر این قشر وارد شده، به‌نظر می‌رسد افرادی عمدا و یا با سوء مدیریت  به‌صورت سهوی قصد ایجاد نارضایتی و بی‌نظمی به‌واسطه اعتراض و اعتصاب رانندگان سوخت‌رسان را دارند.

photo_2018-08-11_23-11-56

photo_2018-08-11_23-12-04

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن احمدی 5 12

    سلام عزیزان این چه قانونی هست که یخ عده رفتن تو شرکت نفت و راحت کار میکنن ول بقیه ماشینا باید با بدبختی دربدری کار کنن بعد اون عزیزان دفتر 30هزار تومنی رو به قیمت 100میلیون بفروشن و بازار سیاه درست کنن اقا من میگم اگه بار کمه تمام ماشینهای فعال رو مرخص کنن بعد ماشین جدید جیگزین کنن تا عدالتم برقرا بشه یکی همه عمرشو سر سفره شرکت نفت نباشه یکیم تمام عمرش تو سلام اعلام بارو گرما و بدبختی بگذره اقا بد میگم بزن تو ذهنش هر کی بد میگه

    • محمد 4 5

      با سلام خدمت دوستان تانکری وهمه زحمت کشان عرصه حمل نقل اینجانب با پذرش نفتکش مخالف بودم تا چندی پیش شرکت نفت نامه به پیمانکاران میزد که میزان خودروی پذیرشی ۳۵ درصد مازاد هست حالا چه شده که ماشین کم دارن و پذیرش میکنن اون هم برای یه شرکتهای خاص بنده در ماه گذشته ۳ سرویس بار بردم و حالا که بار درآمده چون شرکت توان بار گیری ندارن باید ۲ یا ۳ روز بخابیم تا نوبت بار گیری بشه

  • بحرانی 9 7

    نمیدونم پشت این کارچه کسانی هستندکه بهرطریق میخوان زندگی رانندگان بخصوص تانکرداران را به نابودی بکشونن.بیست ساله باتانکر کارمیکنم.بطورمیانگین بین 4تا6روز بارگیرم میاد.اگه بارزیاددارن چرابه مانمیدن؟ حتما دوباره خوابی برای پرکردن جیبشون دارن اقایون وگرنه ناوگان سوخت کشور بیش ازحدمورد نیاز هست.مطمئن باشن بااین برنامه هانمیتونن رانندگان رابه زیر یوغ خود بیارن وهربلایی خواستن سرش بیارن.

  • محسن 2 7

    جذب نفتکش، نوبت مجازی
    طرح برندینگ، نوبت مجازی
    ضربه به معیشت، نوبت مجازی
    کامیون ملکی، نوبت مجازی
    سندسوری، نوبت مجازی
    کوچک کردن سفره رانندگان، نوبت مجازی
    24 ساعت خواب، 20 روز خواب با نوبت مجازی
    400نفر نوبت، 20 هزار نفر در صف نوبت مجازی

    جناب آقای نوید خیرمند،
    مرگ خوبه فقط برای همسایه؛
    ورود ناوگان نفتکش شرکت نفت در طرح نوبت مجازی سفره کامیونهای بخش تجاری را کوچک و کوچکتر کرده و کار به جایی رسیده که لابی کامیونهای شرکت نفت و کمپرسی داران اجازه حذف و تغییر در وضعیت نوبت مجازی را نمیدهد.
    برادر گرامی آقای خیرمند اگر شما رگ احساس مسئولیتتان زیاد باد کرده جلو ورود کامیونهای شرکت نفت را طرح نوبت مجازی بگیرید.

    • راننده نفکش 1 0

      با سلام.همان طور که همه مالکان نفتکش واقف هستند شرکت نفت با برپایی شرکتهای کاغذی به نام برند در صدد هستند برای آینده بازنشستگان و رئیسان ومعاونان خود شغلی با درآمد سرشار به جا بگذارند تا هیچ گونه کمی و کاستی در زندگی 10نسل خود نداشته باشند
      این شرکتها با نام برند میخواهند سفره رانندگان را کوچک کرده و بر سفره باز نشستگان شرکت نفت بیفزایند .حالا سئوال اینجاست که ان کسانی که این کار های دور از ....را انجام میدهند برهم زنندگان نظم و امنیت این کشور عزیز که با خونهای بسیاری از همین مردم خدوم
      آبیاری شده نیستند؟آیا این مردم چون از رانتهای بالا دستی بر خوردار نیستندو بیان کننده مشکلات معیشتی خود هستند اینگونه مورد ظلم واقع شوند

  • نوید خیرمند 15 5

    ببین برادر اولا خوب دستورالعمل پذیرش را بخونید، اینها میخواهند امتیاز را به شرکتها بدهند مثل ماشینای ملکی صوری در بخش کالا و بعد هم طبق معمول بی عدالتی در توزیع بار.
    دوما کسی ارث پدریش نیست شرکت نفت، ولی سال ۹۲ شرکت نفت با لغو پذیرش شروع به واگذاری نفتکش اسکانیا با ۱۲۰ ملیون گرانتر از قیمت بازار (به غیر از سود اقساطی) کرد و در جواب چرائی آن یکی از مسئولین وقت شرکت گفتند شما ماشین یک ملیاردی بخر اگر تونستی بیارش تو شرکت نفت و با این توجیه دفترهای شرکت نفت را امتیاز نفتکشهای واگذاری قرار دادند.
    سوما شرکت نفت مثل کالا نیست که هرجا رفتی و بار بود بتونی بار بزنی، شما باید منحصرا برای شرکت نفت بار ببری و تخلف باعث اخراج یا جریمه بخاطر آلوده کردن بار میشه، حالا حساب کن با ماهانه حدود ۱۴ ملیون کارکرد کل در طی ۲ سال گذشته و پرداخت کارمزد شرکت و بارنامه و سهم اداره راه بین ۱۲ تا ۱۹ درصد و تردد یکسر خالی اضافه شدن ناوگان به نفع کیست؟
    این که وضعیت حمل و نقل امروز به اینجا رسیده عدم تناسب در عرضه و تقاضا است. حالا شما فکر میکنید با ورود ناوگان جدید و اضافه شدن به ناوگان فعلی چه کسی سود خواهد برد؟ شرکت نفت میزان بار تقریبا ثابتی دارد و طی سالهای اخیر هم حمل عمده بار را بسمت ریل و لوله برده است. اینکه افزایش کرایه ۳ سال گذشته نداشتیم دقیقا بخاطر همین بوده که ازدیاد نفتکش داشتن و میدانستند قطعا بارشان حمل میشود و این وسط ضررش به جیب مالک و راننده بوده.
    اگر اطلاع ندارید بنده یکی از معدود افرادی بودم که از یکسال گذشته پیگیر اجرای تن کیلومتر بودم که همه رانندگان به حق واقعیشون در زمینه کرایه برسند و خدارا شکر با همت دوستان و تخصص آقای نخعی در حال نهائی شدن است. همیشه سعی کنید بزرگ فکر کنید. با خراب کردن آشیانه دیگری ما صاحب خانه نخواهیم شد✋✋✋ .
    برای تفکیک کاربریها هم پیشنهاد دادم که در کارت هوشمند ناوگان نوع کاربری مشخص بشه که هر کسی تو شاخه کاری خودش کارکنه و اینطوری توازن در هر نوع کاربری نسبت به نیاز بوجود بیاد که متاسفانه برخی از شرکتهائی که کاربریهای مختلف دارند مخالفت میکنند و زورشون هم فعلا در سازمان بیشتر است.


    ارادتمند شما نوید خیرمند

    • ناشناس 1 1

      جناب آقای خیرمند،
      چندی پیش زیر نوشته ای مربوط به شما از شما درخواست کردم که از ورود نفتکش ها به طرح نوبت مجازی کامیونهای تجاری جلوگیری کنید.
      نوشتم ما هیچ علاقه ای برای ورود به حیطه کاری شما و بر هم زدن نظم شغلی زیر مجموعه شما نداریم
      .
      در حال حاضر هم هیچ علاقه ای فعلا برای ورود به حیطه کاری شما را نداریم.
      ولی زیر مجموعه شما دست درازی به سفره کامیونهای تجاری کرده.

      به دور از انصاف است که زیر مجموعه شما برای ورود به بخش تجاری هیچ محدودیتی نداشته باشد و ما برای ورود به بخش تخصصی شما بخواهیم یک صد میلیون تومان دفترچه بخریم.
      جناب خیرمند فعلا از طرف ما هیچ فشار و همراهی با طرفهای مقابل شما برای به هم زدن نظم کاری شما وجود ندارد.
      ولی با وجود چشم انداز تحریم های پیش رو از ورود نفتکشهای شرکت نفت به حوزه کامیونهای تجاری جلوگیری کنید تا ما بر خلاف می باطنی خود مجبور به همراهی با طرفهای مقابل شما نشویم.

      تا الان ما وظیفه شغلی خودمان را در برابر همکاران نفتکش خود انجام دادیم ولی از طرف زیرمجموعه شما تحت فشار قرار گرفته ایم. شاید دیگر تاب نیاوریم.

  • سید عباس محمدی 4 3

    صحبت های اقای خیرمند کاملا صحیح است وما در قبال ضربه ای که به امنیت شغلی ودرامدی مان وارد میشود به سختی ایستادگی میکنیم

  • محمد 4 4

    سلام. با اضافه کردن ماشین به ناوگان شرکت نفت اونم به صورت انحصاری توسط پیمانکاران یه دلیل بیشتر نداره و اون هم اجرا طرح اختلاسی و خصولتی برند هست.
    چرا برای اجرای این طرح از هیچ حربه ای دریغ نمیکنن؟

  • هوشنگ خورشیدی 5 5

    باسلام بند به مدت دوهه در سنگر سوخترسانان کشور عزیزم ایران مشغول انجام وظیفه میباشم ودر این مدت از مال وجان خود در این امر در گرما وسرمای طاقت فرسا مایه گذاشتم تاجایی که سلامتی خود را ازدست دادم وکلیه هایم از کار افتاد ومجبور به دیالیزشدم اما دریغ از کوچکترین حمایت وپشتیبانی والان هم بعد از پیوند کلیه باکمک برادرم دوباره مشغول کار شدم ودراین اواخر شرکت نفت تصمیماتی اتخاذنموده که درحال به خطر انداختن امنیت شغلی بنده وهمکارانم میباشدوباپذیرش نفتکش که بنده نیز قویا اعلام میکنم که درحال حاضر مازاد بر نیاز است چون شرکت نفت قادر به بارگیری وباردهی نفتکشهای موجود نمی باشد چون بنده به چشم خود میبینم که یک بار تدارکاتی حداقل دوروز طول میکشد واین درحالی است که اگر نفتکش پذیرش شود یک بارگیری بار تدارکاتی سه یا چهار روز طول میکشد حال قضاوت با شما مشکل از نبود نفتکش است یا عدم توانایی شرکت نفت در بارگیری وباردهی دراخر بنده از مسولیین خواستارم که باتدبیر ومدیریت درست تصمیم به این کار بکنند واسلام اجرکم عندالله

  • سعید صفایی 3 4

    مخالف بدلیل ایجاد رانت و از بین بردن امنیت شغلیه رانندگان

  • سید حسین جبلی 4 3

    متاسفانه عدم مدیریت مسئولان وافزایش بی رویه واردات کامیون به کشور ایران صنعت حمل ونقل رادچار مشکلات عدیده ای کرده۰این مشکلات حتی به ناوگان سوخت رسان دوبرابر سرایت کرده است۰درحال حاضر برای این تعداد نفتکش بارموجود نمیباشد وحتی مدیرعامل پخش بازبان خود فرمودن که بزرگترین اشتباه شرکت نفت واگذاری خودروهای اسکانیا بود که۳۰ درصد ناوگان اضافه هستند۰باپذیرش شرکت نفت تنش ودرگیری ومشکلات چندین برابر میشود۰مسئولان باید عاقلانه تصمیم بگیرند

  • نریمانی 3 1

    سلام بنده درسال۹۳ جهت پذیرش به حمل ونقل مراجعه نمودم مسعول حمل ونقل فرمودند اجازه پذیرش نداریم حتی اگر دستو ر ازمقامات بالا دستی باشد چون ۳۰درصد نوگان ما اضافه هست همین امر باعث شد که هر کس خواست وارد ناوگان شرکت نفت بشود ماشین پذیزش شده خریداری کند واز ان روز دفتر قیمت پیداکرد حالا شما خوتان قضاوت کنید چه کسی باعث قیمت دفتر شده والسلام

  • محمد 2 3

    روزی که بقیه ناوگان داشتند بارهای رابراه و دوسر بار میبرند و کشنده تانک تو بازار به اسمه مفت کش یاد میشد این اقایون کجا بودند?که حالا اومدند دست درازی در سفره قشره زحمت کش سوخت رسان میکنند?

    • محسن 4 2

      اقای محمد،
      به نظر شما استفاده نفتکش های شرکت نفت از طرح نوبت مجازی کامیونهای تجاری در بندرعباس و بندرامام و بوشهر دست درازی به سفره کامیونهای تجاری نیست؟؟؟

  • رضا شاه قلیان 6 2

    به دریا رفته میداند مصیبتهای طوفان را

    بعضی مسولین بجای حل مشکلات دنبال پاک کردن صورت مسئله ها هستند و این امر باعث تنش بیشتر بین رانندگان شده و موجبات خلل درامر سوخترسانی میگردد

  • دانیال 3 2

    سلام راننده نفتکش باکلی استرس در.روز.شب درحال خدمت گذاری به.این ملت عزیز هست باکرایه کم واستحلاک بالا خواهشن ازاین بعدترش نکنین

  • یاسر امیری 4 1

    این برنامه پذیرش نفتکش نه به علت توانمندی و پیشرفت در امر سوخترسانی هست بلکه باز کردن دست ی عده ای رانت خوار وفرصت طلب که با نفوذ خود نه تنها در شرکت نفت یا حمل ونقل بلکه هر جایی ک بتوانند از زحمت و دسترنج ی عده ملت زحمتکش سو استفاده کرده و برای پر کردن جیب خود تلاش میکنند دست درازی در سفره ملت بکنند.وطرح هایی همچون اجرای طرح برند ک فقط و فقط دست درازی به جیب رانندگان زحمتکش شرکت نفت را در پی دارد.اگر نه در این چند سال هیچ مشکلی در امر سوخترسانی خصوصا منطقه اصفهان نداشته و ندارد و این به همت رانندگان با غیرت و متعصب اصفهان بوده ک در عوض این مجاهدتهاشون اخیرا با بی انصافیه برخی از مسئولین از خدا بی خبر روبرو شدند.ودر اخر خداوند به حق علی و اولادش پشتیبان ما راننده ها باشد و دست دست افراد سود جو رو از سفره رانندگان زحمتکش کوتاه کند.

  • محسن 2 0

    جناب آقای خیرمند،
    چندی پیش زیر نوشته ای مربوط به شما از شما درخواست کردم که از ورود نفتکش ها به طرح نوبت مجازی کامیونهای تجاری جلوگیری کنید.
    نوشتم ما هیچ علاقه ای برای ورود به حیطه کاری شما و بر هم زدن نظم شغلی زیر مجموعه شما نداریم
    .
    در حال حاضر هم هیچ علاقه ای فعلا برای ورود به حیطه کاری شما را نداریم.
    ولی زیر مجموعه شما دست درازی به سفره کامیونهای تجاری کرده.

    به دور از انصاف است که زیر مجموعه شما برای ورود به بخش تجاری هیچ محدودیتی نداشته باشد و ما برای ورود به بخش تخصصی شما بخواهیم یک صد میلیون تومان دفترچه بخریم.
    جناب خیرمند فعلا از طرف ما هیچ فشار و همراهی با طرفهای مقابل شما برای به هم زدن نظم کاری شما وجود ندارد.
    ولی با وجود چشم انداز تحریم های پیش رو از ورود نفتکشهای شرکت نفت به حوزه کامیونهای تجاری جلوگیری کنید تا ما بر خلاف میل باطنی خود مجبور به همراهی با طرفهای مقابل شما نشویم.

    تا الان ما وظیفه شغلی خودمان را در برابر همکاران نفتکش خود انجام دادیم ولی از طرف زیرمجموعه شما تحت فشار قرار گرفته ایم. شاید دیگر تاب نیاوریم.

  • یحیی باقری 2 1

    باید مخالفت با برند بطور جدی باشد چرا که خود اجرا کنندگان این طرح بهتر میدانند که این طرح
    باعث ضعیف شدن قشر راننده و قوی
    شدن ارباب طرح میشود

  • احسان 1 1

    سلام
    متاسفانه این بخشنامه بدون آینده نگری وبا نیت سوء مدیران شرکت نفت برای اجرای طرح رانتی برندینگ نوشته شده

  • ناشناس 2 1

    سلام اقای محسن ما خودمان هم از افرادی که هم از اخور میخورند هم از توبره شاکی هستیم هر کسی باید تو مسیر ونوع ناوبری که انتخاب کرده بصورت واحد کار کند اونوقت هر کسی بحق خودش میرسه البته مسئولین حمل ونقل اگر بخواهند میتوانند بصورت سیستماتیک حلش گنند

  • حسین مهرایین 1 3

    سلام.باتوجه به اینکه نفتکشهای منطقه اصفهان هر۱۰ده روز یک بارنوبت بارگیری به انها میرسدودرنهایت خوبی وضع بارهفته ای یک نوبت بارگیری میشوند.پذیرش نفتکش جدید فاقد وجاهت میباشد.وسبب کوچکترشدن سفره رانندگان ومالکان نفتکشها میباشد.وموجب ضرروزیان واطلاف وقت انها میشود

  • صادق 0 0

    با این گرانی ها اومدین به مردم فشار میارین که تانکر هایشان را عوض کنند نه آنچنان کرایه ای قیمت لاستیک با اون وضع یکم حال مردمم درک کنید یکی نیست به این مسوولین شرکت نفت چابهار بگه که هر روز یه قانون پیاده کردنتون یعنی چه بابادیگه بسه این همه فشار یکم به فکر مردم باشین آقای رییس پول این ماشین ها به خرید تانکر نمیرسه

  • ناشناس 1 0

    با سلام شرکت نفت قبلان هر ۷ یا۸سال ماشین می آورد وبا قرارداد تحویل راننده میداد بعد از پر شدن گیلو متر وتاریخ قرارداد شرکت نفت دوباره ماشین روز میاورد و ماشین های قبلی رو بیرون میکردچون نیاز شرکت نفت به ماشین روز و استاندارد هست تا دچار سوانح نشود حالا که درتحریم به سر میبرد ونمیتواند ماشین روز بیارد این طرح را جایگزین کرده وخر خود را از پل عبور میدهد راننده هم فقط برای منافع شخصی خود با هم درگیرند در این بین یا باید شرکت نفت دوباره ماشین بیاورد و تحویل راننده چند سال کار کرده رو ماشین مالک دهد ( یعنی راننده ای که ماشین ندارد و رو ماشین کسی کار کرده)که عدالت بر قرار شود !!!!!!یا اینکه شرکتها ماشین روز و سرحال جایگزین کنند چون مواد نفتی شوخی بردار نیست جان هموطنان و ایمنی جاده حرف اول میباشد بعد هم از دولت ی بار ماشین ارزان قیمت گرفتی و چند سال خرج خانواده ات را دادی حالا موقع آن است که کنار باشی تا دیگری نیز انجام وظیفه کند یا ماشین روز داری حرفی نیست در هر صورت ناوگان شرکت نفت باید روز اورپایی باشد انسان باید کمی هم مغز داشته باشد دو دستی با ماشین گهنه برای روزی خود دیگران را به فنا کشیدن آدمییت نیست و ارث بابات هم نیست

  • Reza 0 0

    از زمانی که تصویب کردند که شغل پر خطر وخسته کننده رانندگی جز مشاغل تفریحی هست راننده رو نابود کردن ...پروری یه نقشه جدید برای تیر خلاص زدن به رانندگان زحمتکش که جانشان را برای یک لقمه نون کف دست گرفته میکشن.... کسانی که این قانون هارو میزارن در اصل دارن به این مملکت ضربه میزنن وخیانت میکنن وهمه قشرها رو میخوان ناراضی کنن .