| کد خبر: 171238 |

با توجه به درصد بالای خودمالکی در حمل‌ونقل، آیا نباید قانون یا ماده و یا تبصره‌ای به‌نام خودمالکی وجود داشته باشد؟

تین‌نیوز | 

یک فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا گفت: ماده ۱۵۴ قانون شورای عالی ترابری تاکید می‌کند که متصدی شرکت‌ها در هنگام عقد قرارداد با صاحب کالا نمی‌توانند بیش‌تر از ظرفیت حمل ناوگان ملکی شرکت متبوع وارد قرارداد شوند.

به گزارش تین‌نیوز، سید دلاور موسوی با بیان این مطلب در شبکه‌های اجتماعی همچنین نوشت: دیر زمانی است که مسئولان حمل‌ونقل به‌طور مرتب در گفتگوهای خود از شرکت‌محوری حمل‌ونقل سخن می‌گویند.

وی اظهار کرد: شرکت‌محوری بدان معنا است که سرمایه‌گذارانی بیایند و برای توانمندی و یکپارچه شدن مدیریت حمل کالا هزینه کنند و کامیون بخرند و از کامیون‌های خود جهت حمل بارهای قراردادی خود استفاده کنند.

این راننده خودمالک افزود: این در حالی است که ماده ۱۵۴ قانون شورای عالی ترابری تاکید می‌کند که متصدی شرکت‌ها در هنگام عقد قرارداد با صاحب کالا نمی‌تواند بیشتر از ظرفیت حمل ناوگان ملکی شرکت متبوع وارد قرارداد شود.

موسوی ادامه داد: حال سوال این است که با توجه به درصد بالای خودمالکی در حمل‌ونقل، آیا نباید قانون یا ماده و یا تبصره‌ای به‌نام خودمالکی وجود داشته باشد؟

وی با بیان‌این که مشخص نیست بر چه اساسی این قوانین تدوین شده است، تاکید کرد: نبود قانون در مورد خودمالکی منجر به آن شده که متاسفانه عده‌ای سودجو با چند کامیون صوری اقدام به ثبت شرکت کرده و پس از ثبت شرکت، کامیون‌ها را به‌نام صاحبان فریب‌خورده برگردانند.

او خاطرنشان کرد: همین افراد سودجو در هنگام ارائه بارهای اختصاصی به کامیون‌های صوری شرکت‌ها با دریافت بالاترین کمیسیون تا حد نصف کردن کرایه پیش می‌روند.

این راننده با بیان‌ این‌که این افراد سودجو کل نظام حمل‌و‌نقل را بر هم زده و از شرکت‌محوری، مستقیم به سمت شرکت‌پروری رفته‌اند، اظهار کرد: متاسفانه مسئولان کم‌ترین نظارتی بر اصل موضوع ندارند و همچنان شاهد شرکت‌پروری به‌جای شرکت‌محوری هستیم.

موسوی گفت: با این شرایط در آینده نزدیک شاهد زوال صد در صد صنعت حمل‌ونقل خواهیم بود و اگر ریشه مشکل که همین شرکت‌های دست پرورده هستند خشکاننده نشوند، باید همه به‌فکر شغل دیگری  باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • خدادادبکرانی 6 0

    سلام عرض ادب یکی از زیانهایی که این شرکتها به بخش حمل ونقل کشور وارد کرده اند همین شرکت محوری میباشد که بادراختیار گرفتن مکانیزم های خود مالک. وثبت سندسوری به نام شرکت حمل ونقل
    ازاین مکانیز مها استفاده کرده وموجب اختلال در حمل ونقل ونارضایتی خود مالکان گردیده است.لذا شرکتی که توان خرید مکانیزم را ندارد نباید قانون را دور بزند واسناد سوری برای خود درست کندودرحق کامون های خود مالک اجحاف کند.

  • سعیدعلام 5 0

    شرکتهای حمل و نقل با این قانون دو بار به سود خود استفاده میبرند.یکی آنجا که بدون اینکه سرمایه و هزینه کنند از مالکان کامیون می‌خواهند برای فعالیت وبردن بار بدونه نوبت سندکامیون خودشان را به صورت سوری به نام شرکت بزنند و یکی اینکه باج زیادی از کامیون ملکی خود بابت یک بار میگیرند تا جایی که شرکتهای حمل و نقلی بندرعباس مثلا یک کانتینر رفت و برگشت تهران را یک کرایه کامل برگشت را به عنوان باج برای خود بر میدارند
    این قانون باعث شده سرمایه گذار مالک کامیون باشد استفاده کننده شرکت حمل و نقل بدونه اینکه سرمایه کرده باشد

  • یوسف منتظری 5 0

    با تشکر فراوان از جناب موسوی که الحق والنصاف با تمام سعی وتوان در حال پیگیری مشکلانت رانندگان هستند.

    واقعا به نکات دقیق و قابل تفکری اشاره فرمودند که جزو زوایای تاریک این صنف است .
    و تا بحال هیچ یک از مسئولین به این نکات نه اشاره کرده اند ونه طرحی برای آنها داشته اند .

  • مهدی سامغانی 3 0

    سلام
    همه ماهیت شرکت محوری صوری هست وبس

    ناوگان خود مالک را سند سازی کرده وبه نام شرکت مدعای مالکان ودارای ناوگان میباشند

    و کلی ظلم به خود مالک 95 درصدی میکنند اشوب وهرج ومرج در عرضه بار انجام میدهند
    یعنی قوانینی از خودمان سند میگیرند بر خودمان ظلم میکنند

    حال چه کسانی پشت این جریان هستند؟؟
    انهایی که شرکتی دارند وناوگان را صوری سند زده اندوظلم میکنند

    خوب تا اینجا درست ولی گفتیم کل جریان شرکت محوری صوری هست یادتان هست؟؟
    بله این مالکان که پروانه به نام انها هست حتی مالک واقعی ان شرکت نیستند
    چون نبایست اثری از خود برجای بگذارند که معلوم شود بر همگان
    که این اشخاص حمایتشان از شرکت محوری صوری به چه دلیل بوده وهست
    مگر میشود یک راننده بعد 5سال مالک 3 پروانه شرکت حمل شود ؟؟
    در واقع در مبحث سند بله هست

    ولی مالکیتش هم صوری هست وپشت پرده چه کسانی هستند ؟؟

    با این توضیحات کاملا معلوم میشود وعیان
    که طرفداری از شرکت محوری بر چه دلیل واساس وازجانب چه کسانی هست ؟؟؟
    که حتی اسم شرکت به نام ان حامیان نیست تا رد واثری از خود به جای نگذارند

    کاملا ظلم به زحمت کشان واقعی خود مالکی هست وبوده این شرکت محوری وسیاست اجرایی ان


  • کورش فلاحی 3 0

    با عرض سلام و خداقوت به نماینده مردمی صنف جناب اقای موسوی
    همانطور که ایشان اشاره کردند بزرگترین ضربه ای که کامیونداران وخود مالکان در دو دهه قبل متحمل شده اند از ناحیه همین شرکتهای حمل ونقل با ظاهری اراسته وتوانمند اما باطنی فاسد ومخرب که به روش دلالی مدرن روز به روز قارچ گونه بر پیکره رنجور صنعت حمل ونقل ومتولیان اصلی ان کامیونداران چتر گستری میکند واجازه رشد وتکامل به انها نمیدهد ومتاسفانه مسئولین دانسته وندانسته این روند را حمایت میکنند وبه ورشکستگی صنف کانیوندار دامن میزنند

  • ناشناس 2 0

    باسلام.تشکر میشود از شبکه خبرتین نیوز که همچنان در ضبط وپخش اخبار رانندگان در تلاش است.
    وهمچنین تشکر عرض میکنم خدمت جناب موسوی که از نقطه ضعفهای این صنف فرمودند.وای کاش این مسؤلین وهم ی نظر لطفی به این قشر زحمت کش داشتن ویخورده ازاین نقطه ضعفها را بررسی ودرمرحله اول نسبت به حل وفصل انها بیشتر تلاش کنند.
    شرکت پروری همچنان درتمام کشور رایج شده و در مغز استخوان راننده ریشه دوانده.
    ماهمچنان خواهان ورود هرچه سریعترمسؤلین نسبت به خشکانیدن این ریشه ظلم درجان این رانندگان جان بر کف هستیم.(ومن الله توفیق)

  • ابوالفضل کلانتر منش 4 0

    با سلام و درود فراوان به رهبر فرزانه و محبوب
    در رابطه با موضوع شرکتی شدن حمل ونقل با استناد به اینکه «قانون»این بحث را تایید کرده هست،مگر قانون برای آسایش و راحتی بشر وضع نگردیده است؟،
    موضوع شرکتی شدن حمل ونقل بیشترین آسیب را به انسانهای شریف وزحمتکش که از دیر باز تا بحال در عرصه جنگ تحمیلی گرفته تا زلزله و.... تمام و کمال در راه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و هموطنان خود کمر همت بسته اند،میرساند
    آیا شایسته هست«قانون»امروز این گونه جبران از خود گذشتگیهای این قشر مظلوم جامعه راکند؟
    به برکت جمهوری اسلامی با هزینه های کلانی سالنهای اعلام بار ساخته شد تا حقی ضایع نگردد،وتمام رانندگان خواستار حفظ ارزشهای انقلاب بوده و هستند و تاسیس این گونه شرکتها چیزی نیست مگر توهین به ارزشهای انقلاب اسلامی ایران
    ما رانندگان تا بحال در تمام شادیها و غمها با ملت ایران همدل بوده و هستیم و از مسولین درخواست حمایت و پشتیبانی مینماییم

  • محمد حسن 0 0

    مسوولان به این دلیل از شرکت محوری حمایت می کنند چون خودشان بیشترین صاحبان شرکت‌ها هستند.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین