بازدید سایت : ۳۸۹۸۹
ناهماهنگی هزینه ها با درآمد؛

◄ کرایه های حمل کالا بالا نرود ناوگان متوقف می شود+ سند

شماری از رانندگان و کامیونداران با توجه به گذشت یک سال از آخرین بروز رسانی نرخ شاخص تن کیلومتر، بار دیگر بر ضرورت افزایش کرایه های حمل کالا تاکید کردند.

تین نیوز

شماری از رانندگان و کامیونداران با توجه به گذشت یک سال از آخرین بروز رسانی نرخ شاخص تن کیلومتر ، بار دیگر بر ضرورت افزایش کرایه های حمل کالا تاکید کردند.

به گزارش تین نیوز ، این برای چندمین بار است که فعالان بخش حمل و نقل جاده ای ضرورت بروزرسانی کرایه های حمل کالا را یادآوری کرده و نسبت به خطر توقف ناخواسته ناوگان به دلیل ناتوانی خود از تامین هزینه های استهلاک آن، هشدار داده اند.

بیشتر بخوانید:

نوید خیرمند فعال بخش حمل و نقل کالا در این زمینه در شبکه های اجتماعی نوشت: نرخ چه کالا یا خدماتی طی یک سال گذشته ثابت بوده که حمل و نقل جاده ای به تبعیت از آن ثابت مانده است؟

وی افزود: نتیجه بی‌توجهی مسئولان دولتی و نمایندگان صنفی در بروزرسانی به موقع و قانونی نرخ حمل (مطابق بند ب مصوبه ۲۰۹) این است که این روزها سازمان حمایت از مصرف کننده، فارغ از دو جهان و بدون توجه به هزینه تمام شده حمل برای کامیونداران، صرفا به خاطر واکنش افکار عمومی و فشار صاحبان سرمایه در اقدامی ناعادلانه و بی منطق به افزایش حداقلی اصرار ورزد.

نامه تن کیلومتر

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی

    تریلر ها نه مالیات پرداخت نه پول سوخت میدن ماهیانه ۲۰۰میلون به بالا پول در میارن،

    • محمد تقی

      بله ماشین داری که این حرف میزنی حرف الکی من خود شخصیم دارم الان هر بارنامه میگیرم مالیات میدم ساله باید مالیات بدم هرجوره‌حساب کنی نمیصرفه بله فقط میگن ۲۰۰میلون کرایه میگیره نمیگن ماهی ۱۵۰میلیونش خرجه

    • ناشناس

      تو چرا حسادت میکنی برو یدونه تریلی بخر بیشتر از ۲۰۰میلیون کارکن.

    • محمد کامیوندار

      علی اقای برادر گرامی بنده یه دستگاه کشنده با تریلی به جنابعالی با راننده تقدیم میکنم ماهیانه پنجاه به بنده بدهید و الباقی یکصد و پنجاه میلیون ببره

    • ناشناس

      علی‌خان‌اگه‌اینقدر‌این‌شغل‌به‌قول‌شما‌
      درآمد‌داره‌چرا‌‌شما‌هم‌امتحان‌نمیکنی‌.
      خوبه‌آدم‌درکاری‌که‌اطاعات‌نداره‌نظر‌نده‌
      کی‌گفته‌مالیات‌وپول‌سوخت‌نمیدن‌!!!

    • ناشناس

      ازکجافهمیدی گلو

    • ناشناس

      خیلیها یا مثل تو فکر کردند یا گول حرفهای ادمی مثل را خوردند و رفتند هرچه داشتند فروختند و وام و قرض گرفتند گذاشتند روش و یک کامیون خریدند و وقتی وارد بازار کار شدند دیدند خبری نیست و نمیتوانند چکهاشون را پاس کنند بنابراین مجبور شدند بخاطر اقساط بدهی کرایه پایین ببرند تا چکهایشان برگشت نخورد با این کارشون کرایه ها پایین آمد و هم به بقیه رانندگان اسیب زدند و هم سر سال هرچه کارکردند دوبراربرش خرج کامیون شد و بدهی هاشون هم سربفلک گذاشت و مجبور بفروش کامیون با کلی بدهی شدند وحتی سرمایه اولیه هاشونم ازدستشون رفت
      و کلا بازار کامیون و کامیونداری و حمل و نقل را بخاک سیاه نشوندند و این همه بخاطر حرفها و فکرهای سبک مغزهای زیادی بود که فقط میگفتند کامیون درآمد میلیونی داره
      اره داره شاید بیشتر از 200تومن هم داره ولی یک جفت لاستیک 30ملیونه یک تعویض روغن 2ملیون اینها کوچکترین خرجهاشه و سر ماه اینقدر میونه که کامیوندار بره کارگری کنه اعصلابش راحتتره
      کامیونها کار میکنند درامد هم دارند ولی برای صاحبشون نه
      بلکه برای مکانیک و یدک فروش و دیگر مشاغل
      یک طبلی هست همه داریم از دور صداشو میشنویم

  • حق

    علی آقا هر وسیله ای بگیری موقع خرید و فروش مالیات و ازت میگیرن چه سواری چه تریلی اگه تو فامیل راننده کامیون یا تریلی هس بپرس اتفاقا اونا بیشتر از بقیه مالیات میدن

    • محمد کامیوندار

      علی شما نگران مالیات ما نباش از کارکرد رانندگان ۹۰ درصد صنف ها دیگر بهره میبرن در باره سوخت هم خدا را شکر کن که سوخت مجانی است اگر نه مصرف خوراکی و بقیه مصارف زندگیت را باید صد برابر پرداخت کنی

  • معین

    علی اقا انگار تا حالا مشکلات رانندگان رو ندیدی در مورد چیزی که اطلاعات کافی نداریم خیلی خوب میشه نظری هم نداشته باشیم

    از خرداد پارسال که افزایش قیمت داشتیم تا امروز تمام هزینه های ماشین 2الی3 برابر شده هرچی که در نظر داشته باشین حداقل سرمایه ای که راننده میذاره روی ماشین کمترین قیمتش 3 میلیارد هست که باز خدا تومن هزینه داره اون ماشین چون کیفیت نداره
    برعکس رانندگان هم روی بارنامه ازشون مالیات گرفته میشه هم جداگانه بر اساس کارکرد دارائی جدا حساب میشه

    و اون شخصی که به شما اعلام کرده 200 میلیون به بالا کار میکنه که همچین چیزی با خرج های الان محاله بگو راه کارشو برای ماهم بزاره

  • محمد کامیوندار

    کرایه حمل ونقل یک عمر با عرف تعیین میشود نه بخشنامه نه نامه نگاری هیچ نتیجه ای ندارد در حال حاضر هم بار کم میباشد و هم کامیون زیاد صاحب کالا چون کامیون زیاد است کمترین کرایه را اعلام میکند و رانندگان بدهگار هم زیاد با کمترین کرایه و التماس بار را میبرند تجربه پنجاه سال را تعریف کردم و خواهید دید

  • حسین

    دوست عزیزقیمت کامیونش بالای۵میلیارداست مالیات هم موقع نقل انتقال پرداخت میکنندیه خورده بپرس بعدنظربده

  • سامان

    یارو میره یه خانه مسکونه با ۲میلیارد میخره ماهی۵تومن کرایه میگیره ۳۰۰تومنم پول پیش میگیره نه خرجی داره نه استرسی ونه بی خابی ونه هیچ مسولیتی راننده آفتابه به دست بیچاره که مهمان خونه خودشه بااین همه بی خابی ومسولیت با۱۰میلیارد سرمایه وکلی هزینه های جانبی که ۲الا۳نفر میچسبن بهش بعضن ۴الا۵خانوار سهم دارن ازیک ماشین اگه حساب کنی سرماه ۲۰میلیونم دستش$نمیگیره اونم اگه خدای نکرده تقی به توقی نخوره که تواین بازارگرانی ولحظه ای صدای بیوفته توماشین زیر سی چهل میلیون پیاده نمیشه تصادف اتفاقات ودزدی توجاده دیگه بجای خود
    تازه بعددوسال صاحب ملک سرمایش دوبرابرمیشه یعنی روزانه روزی یک میلیون به سرمایش اضافه میشه
    بعدیاروکه ازهمه چیز بیخبره میگه ماهی۲۰۰میلیون درآمدداره
    بنظرم همینجا حرفشوپس بگیره وبامعظرت خاهی سایتو ترک کنه

  • رحیم

    علی‌بیا‌تریلی‌برای‌تو‌ماهی۱۰۰ملیون‌بده‌ما

  • ناشناس

    سلام علی جون شمافقط یه چیزی شنیدی این خبرانیست.

  • محمد

    العان با این وضعیت جاده ها وکرایه ها ما داریم سرمایه خود را خورد میکنیم و گر نه هر کس بدهکار نباشد کار نکردن بصرفه تر هست

  • حمید

    من که راننده هستم خسته شدم قسط لاستیک تموم میشه بیمه ماشین شروع میشه قسط بیمه تمام میشه مالیات شروع میشه قسط مالیات تموم میشه قسط مکانیک لوازم شروع میشه بارودلال کمیسیون بالا قندتو دهن شیرین هست باید راننده باشی تادرد وسختی های راننده روبشناسی صدای دوهول ازدورخوشست

  • علی رحیمی

    چجور حساب میکنی پسر ک ماهی 200برات میندازه.

  • نوید

    واقعا الان با این اصطحلاک و مخارج و کرایه ها فقط حمالی کردن هست بنده خوابیدم فعلا فقط اندازه خرج خانه کار میکنم لاستیک جفت سی تومن از کجا باید بخ م

  • ناشناس

    با عرض سلام امسال برج 9تو پایانه تهران برای رانندگان داخل پایانه پیامک آمد که از این لحظه به بعد بار به صورت مجازی اعلام میشه که اگه میشد چی میشد ،,,
    اگر یه ماشین سنگین به فرض مثال کرج بار تخلیه کرده همون جا تلفن همراهش روشن میکرد تو همون مکان نزدیک ارین بار می‌گرفت بدون اینکه کمیسیون نا متعارفی بده شایدم برای صاحب بار بهتر میشد حداقل اون کمیسیون نا متعارف بین صاحب بار وراننده تقسیم میشد و راننده مجبور نبود توی ترافیک 70 کیلومتر راه بکوبه بیاد پایانه باز بار بگیره بره فرض مثال شهرک صنعتی شمس آباد بار بزنه آیا به نظر شما این مسئولیین که اینقدر دلسوزان به فکرشون نمی‌رسه این کار انجام بدن هم در سوخت صرفه‌جویی میشه هم ترافیک کم میشه استهلاک کمتر میشه

  • ح علیدادی

    هیچ وقت متوقف نخواهد شد فقط هوشیار باشید تا غیر حرفه ای ها کمی اختلاف درست میکنند شاید هم اختلال اما بعد خود خارج میشوند نمیشود که هرکس ارث پرش بهش رسید بیاید و کامیون بخرد بعدش هم طلب باباشو از مردم بخواد بگیرد

  • امیر

    کامیوندارا کرایه می‌خوان چیکار ؟؟؟از مرحمت دولت محرومان همه کامیوندارا شدن میلیاردر دیگه،چیزی که تو خوابم نمیدیدن که یه روزی کامیون تا 12میلیاردم برسه،حالا هم به جای حرص و جوش خوردن و سختی کشیدن رو کامیون با همه داستاناش،کامیون میلیاردیشونو بفروشن و پولشو سپرده کنن و شاهانه زندگی کنن،،به دست و پای دولت محرومانم نپیچن که هی بگن کرایه کمه جاده سخته هزینه ها گرونه تامین و نگهداری گرونه بار کمبوده،درآمد کمه،،،یاعلی

    • ناشناس

      میدونستی خیلی عقل داری؟
      خیلیها چند سال پیش همین که تو میگی را کردند و فروختند سپرده کردن
      یارو چند سال پیش کامیونش فروخت600تومن و سالیانه حدود 120ملیون سود گرفت و خوشحالم بود الان سودهاش که خورد و با 600تومن هم یک وانت نیسان آبی بهش میدن
      الان داره به امثا جنابعالی فحش ناموس میده

  • یداله

    داداش جواب ابلهان خاموشی

  • حسین

    ضمن خسته نباشید به رانندها
    من به این نتیجه رسیم اونی که ۱۰ میلین دارمدش ۹/۹ میلیون خرجشه اونی که ۵۰ میلیون درآمدش ۴۹ میلیون خرجشه و اونی که ۲۰۰ میلیون درآمده ۱۹۹ میلیون خرجشه پس بین شغلا و درامدا هیچ تفاوتی نیست همه برابرند حرص نخورید

  • حاجی

    بهتر است که دولت محترم کمیسیون شرکت های باربری و کمیسیون بارنامه ها را کاهش بدهد کم کند تا هزینه های کامیون کمتر و مخارج جابجایی بار کاهش یابد

  • ناشناس

    کامیون داران الان دیگه متشکر نباشین .هم با تورم ماشینتون چند برابر میشه .هم که ماهی چند صد میلیون گیرتون میاد .گازوعیل هم که از بطری آب هم مجانی تر .دیگه چی میخواهید..برید حالشو ببرید

    • ناشناس

      تو درحدی نیستی برای شغل شریف راننده و درآمد راننده نظر بدی پس خف.....

    • ناشناس

      گمشو بابا مرتیکه احمق

  • ناشناس

    خرج و دخل نمی خونه لوازم یدکی وروغن ولاستیک بالاست هر روز تورم میره بالا قیمت ها میره بالا کیفیت زندگی میره پایین یه فکری به حال مردم کنید وای به عواقبش

  • رضا

    این آقا راننده و صاحب کامیون و غیره نیست که اینجوری نظر میده آقای محترم برج اردیبهشت ۱۴۰۱ مبلغ راهداری اضافه کرد تا الان ،،، لاستیک چندبار گرون شد ،روغن و فیلتر،لوازم یدکی،دستمزد مکانیک پارگینگ چادر صافکار نقاش اطاق ساز بیمه مالیات معاینه فنی داداش نمیدونی نظر نده نزدیک ۷۰ تا ۸۰ درصد ۱۳ ماه همه چی گرون شد فقط کرایه حمل همونی که هست شرکت راهداری و وزیر راه اصلان نمیان نگاهی کنن چون مسئول درست و حسابی و کتاب بدونه نداااااااربم

  • بهاری

    عزیزان کرایها توی این یک سال اکنون نخورده این درحالیست که قیمت همه اجناس مربوطه وتورم کشوری بیش از ۱۰۰درصد بالا رفتن یک جفت لاستیکی که پارسال ۲۰ میلیون بوده الان بالای ۴۰ تومن قیمت زدن ...

  • امیر

    با عرض سلام
    دوستان چند تا نکته را عرض میکنم که افرادی که اطلاع از شغل رانندگی ندارند نظر اشتباه ندهند
    1.تمام هزینه های کامیون به دلار و درآمد راننده به رئال هست
    2.کرایه کامیون مثل بره قربانی هست، در اصل یه مقدار می به راننده میرسه
    3،راننده علاوه بر مال جانش را هم روی این کار می‌گذارد بر خلاف مشاغل دیگر
    4.تمام درآمد راننده همین کرایه هست هیچ بیمه بیکاری سنوات و حق اولاد و اینها که بقیه مشاغل دارند ندارد.
    5.راننده امانت دار و مسول باری هست که تحویل گرفته گاهی همکاران ما خسارت‌هایی چند برابر دارایشان بدهکار شدند
    6.نگاهی به وضعیت رانندگان کامیون در کشور های همسایه ما که به مراتب عقب مانده تر از ما هستند و رانندگان کشور خودمان بیاندازید ببینید تفاوت چقدر هست
    7.بازار یدکی کامیون، کمیسیون بار و بارنامه و سایر هزینه های راننده نظارت مؤثری نمیشود.
    8.در کشور ما حتی خوابگاه و پارکینگ مسقف ویژه کامیون که امکانات مورد نیاز رانندگان را داشته باشد حتی در تهران هم نیست که عمومی باشد.
    9.در مورد تره بار زمان مشخصی برای حمل بار و همچنین توقف کامیون در میادین میوه و تره بار نداریم که باعث زورگویی صاحبان بار و حجره داران به رانندگان می‌شود.
    این بخشی از مشکلات این صنف هست، اگر تورم باعث بالا رفتن قیمت کامیون شده برای خانه و زمین و طلا و لوازم یدکی و خوراکی نشده، بالا رفتن قیمت کامیون فقط و فقط به ضرر راننده و به نفع دلال هست

  • سعید

    از ماست که بر ماست . ما خودمون یه خودمون ظلم میکنیم . این ادم های بلانسبت رانندگان و شریف و گرامی که یه سریشون مفت بر و مفت کشن کسایین که این بازارو خراب کردن . کمیسیون و پول بارنامه دوبل شده تو چند ماه بعد کرایه افت کرده ما با خاور بار تهران زاهدان رو از ۱۱ تا ۱۶ ملیون تومن حمل میکردیم حدود ۱۷۰۰ کیلومتر بعد الان میری تو پایانه با یه حالت ابوس و اخمویی بهت میگه کرایه هشت تومن انگار ارث پدرشو خوردی صاحب بارم حق مارو میخوره ازون ور بابری هم بدتر کی نرخ بارو میده به صاب بار مگه ؟ تو میگی بار نیست بگو انقد . هشت تومن پول تعویض روغنم بشه لاستیکم بشه خورد و خراک ؟ گازوییل که ماشالله هر روز دارن سهمیه رو کمتر و کمتر میکنن تا روزی که بگن هری دیگه سهمیه نداریم ازاد بخرین اونم لیتری پنج هزار تومن واقعا ادم میمونه چی بگه به اینا چرا بعضیاتون انقدر حسودین طرف بیدار خابی میکشه بدبختی داره سر و کله میزنه هعی با این و اون حقشه این پول کمی هم که میگیره بهش حسودی میکنین؟ سه چهارم سالو از خونه دوری هر سری بر میگردی میبینی همه چی عوض شده . میرسی خونه میبینی انگار تو لجن زار بودی انقد که کثیف شدی غذات بد ماشین خراب شه گازوییل تموم کنی اینا کدومتون میبینین؟ فقط میگن رانندگی خوبه اقای راننده قبل اینکه بگی اره خوبه ازین مشکلاش شروع کن که نگن تو جاده داریم عشق دنیا رو مبریم