| کد خبر: 246358 |

◄ چه بر سر طرح تن کیلومتر حمل و نقل جاده ای آمد؟

در محاسبات و پارامترهای تن کیلومتر و در تعیین نرخ کرایه ها استفاده از ضرایب اعشاری منفی و کمتر از 1 باب شود.

تین نیوز

تن کیلومتر، ثمره چندین سال تلاش، کوشش و مطالعه فعالان و نخبگان صنفی در جهت رسیدن به معادله ای تقریبا منطقی جهت فرار از یوغ دلالان بار در حمل و نقل جاده ای بود.

به گزارش تین نیوز، خداداد بکرانی با بیان این مطلب گفت: این طرح به دست خود رانندگان تلاشگر پا گرفت  و با همت و اتحاد وهمدلی جان گرفت.

او در شبکه های اجتماعی تاکید کرد: تن کیلومتر در راستای شفاف سازی در حمل و نقل به خصوص در تعیین نرخ کرایه ها و هزینه های ثابت و متغیر بنا نهاده شد و اگر امروز در همان مسیر حرکت شده بود چه بسا شاهد بی اعتنایی برخی افراد و تشکل های صنفی به قانون و مصوبات و بخشنامه ها نبودیم.

این فعال صنفی بخش حمل و نقل جاده ای کالا عنوان کرد: مشکلات و معضلات حمل و نقل از یک سو و وادادگی بازماندگان و امضا کنندگان کرایه های توافقی و مصوبات و تفاهم نامه های صنفی در مناسب حساس و حیاتی صنف از سوی دیگر و خاموش کردن منتقدان و توجیه و سفسطه گری های این افراد موجب شد در محاسبات و پارامترهای تن کیلومتر و در تعیین نرخ کرایه ها استفاده از ضرایب اعشاری منفی و کمتر از 1 باب شود.

به گفته بکرانی این اقدام نه تنها مسیر حمل و نقل و صنف و پیشرفت و توسعه را کند کرد بلکه در جاهایی این مسیر را نیز به نفع دلالان و صاحبان قدرت و رانت خواران صنف و حمل و نقل تغییر داد.

بکرانی گفت: اجرای این سیاست ها، طرح های بومی و مؤثر در پویایی و پیشرفت جامعه و حمل ونقل را در خود حل کرده و این شرایط موجب شکل گیری وضعیتی در حمل و نقل شده است که امروز شاهد آن هستیم به طوری که نه‌ توان نوسازی ناوگان برای کسی وجود دارد و نه توان تهیه نیازهای اولیه خدمت رسانی. ضمن این که خدمت در بخش حمل و نقل جاده ای از لحاظ صرفه اقتصادی مقرون به صرفه نیست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 1 0

    چرا سختی کاراجرایی نمی شود چراراننده جهت هشت سال 72تا80که باربریها خورده اند باید تاوان بدهد چرا جواب کسی نمی دهد شما که نماینده راننده گان هستید لطفا دنبال نماید حداقل با گرفتن ازخود راننده مابقی هشت سال را تا کامل شود راننده که مقصر نبوده ازاول مثل الان برج به برج بابداز خود راننده می خواستند که واریز نماید راننده گان دهه هفتاد چراباید حق شان پایمال شود مگر دولت مردمی دولت عدالت نیست پس حق راننده رااحیا نماید

  • هاشم 0 0

    فقط در بنادر وچنت مراکز استان سلیقه ای عمل شد مابقی مثل تهران که پایتخت کشور هس بویی از تن کیلومتر ندارد تنها بانوبت دهی واعلامبار حضوری درسالن اعامبار وبایک نرخ معلوم وصافی معلوم وبدون احتساب کمسیون وحذف بارنامه پلیس راهی انکان دقیق تن کیلومتر واقعی امکان پذیر هس

  • کوروش 0 0

    سلام. بنظر من طرح تن کیلومتر از همون اول یک طرح ابتر و بی فایده بود. مبلغ کرایه قبلا چَکی و توافقی تعیین میشد. فکر کردن که اگه اون رو فرموله بکنند مشکل حل میشه. غافل از اینکه با تصویب فرمول ، جای ذینفعان که عوض نمیشه. عنصر تعیین کننده که جا شو به عنصر پیرو نمیده. همون کسی که قبلا تعیین کننده کرایه بود حالا هم در تعیین ضرایب هم تعیین هست و ضرائب فرمول رو بنفع خودش تعیین میکنه تا عدد مورد نظرش بدست بیاد.
    با فرمول نویسی جابجایی در قدرت رخ نمیده.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
    0 رویداد‌های ۱۰ روز آینده
    helptinn

    تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
    ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

    از ما حمایت کنید