| کد خبر: 245192 |

◄ فرار مالیاتی؛ دلیل عدم درج آدرس دقیق محل تخلیه بار در بارنامه ها

درج آدرس های غیر واقعی، استفاده از بارنامه های صوری، استفاده از کد ملی تقلبی و ... به این دلیل است که راه برای فرار مالیاتی شرکت ها وجود داشته باشد.

تین نیوز

به تازگی مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بر لزوم درج دقیق آدرس محل تخلیه بار در بارنامه ها خبر داده و تاکید کرده که در صورت رعایت نکردن این موضوع با شرکت های حمل و نقلی متخلف، برخورد قاطع صورت می گیرد.

به گزارش تین نیوز، مهرداد حمداللهی همچنین عنوان کرده که به منظور جلوگیری از سردرگمی رانندگان و رعایت مفاد ضوابط تهیه و تنظیم و استفاده از بارنامه الکترونیکی جاده ای، لازم است آدرس دقیق محل تخلیه بار صرفا در محل مندرج در بارنامه ذکر شده و از درج آدرس در دیگر محل های بارنامه جدا جلوگیری شود.

به  گفته وی، عدم رعایت این موضوع جزو مصادیق تخلف محسوب شده و در کمیسیون مربوطه با شرکت متخلف برخورد قاطع می شود.

بیشتر بخوانید:

الزام شرکت ها به درج دقیق آدرس محل تخلیه بار/ برخورد قاطع با متخلفان

اما دلیل این که برخی شرکت های حمل و نقل از درج دقیق آدرس محل تخلیه بار در بارنامه ها طفره می روند چیست؟

اصغر اتحادی فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا در پاسخ به این پرسش به خبرنگار ما گفت: عدم درج دقیق آدرس محل تخلیه بار در بارنامه، اغلب با هدف فرار مالیاتی از سوی شرکت های حمل و نقل، صورت می گیرد.

به گزارش تین نیوز، این راننده کامیوندار افزود: درج آدرس های غیر واقعی، استفاده از بارنامه های صوری، استفاده از کد ملی تقلبی و ... به این دلیل است که راه برای فرار مالیاتی شرکت ها وجود داشته باشد.

اتحادی عنوان کرد: حتی مشاهده می شود که از کد ملی افرادی که در قید حیات نیستند و یا کد ملی برخی کارگران بی اطلاع و کم سواد در بارنامه استفاده شده که تمام این تخلفات به دلیل عدم نظارت کامل و دقیق  است که موجب می شود کدهای ملی واقعی و غیر واقعی و آدرس های درست یا مستعار برای ادارات دارایی قابل تشخیص نباشد.

او در مورد راهکار پیشنهادی برای حل این معضل گفت: ادارات تعزیرات و دارایی می توانند با ورود به این موضوع از همکاری رانندگان برای شناسایی شرکت هایی که از کد ملی یا آدرس غیر واقعی استفاده می کنند، بهره ببرند.

وی افزود: طراحی یک سامانه برای ارسال مشخصات بارنامه هایی که آدرس درج شده در آنها با آدرس محل تخلیه بار متفاوت است، توسط رانندگان می تواند در رفع این معضل موثر باشد.

به گفته اتحادی این اقدام می تواند مانع از دست اندازی برخی افراد به بیت المال شود.

سعید علام یکی دیگر از فعالان بخش حمل و نقل جاده ای با تایید این اظهارات، فرار مالیاتی را دلیل عدم درج دقیق آدرس محل تخلیه بار در بارنامه دانست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.