| کد خبر: 244120 |

◄ تخریب جاده ها و از بین رفتن منابع طبیعی به دلیل فقدان نظارت بر معادن+ فیلم

اغلب معادن فاقد دستگاه توزین بار بوده و همین ار موجب می شود کامیون هایی که از آنها بارگیری می کنند، اضافه بار داشته باشند.

تین نیوز

یک راننده کامیون با ارسال فیلمی از  حاشیه جاده یزد اصفهان، تخلیه اضافه بار خاک صادراتی را در حاشیه جاده به تصویر کشیده است.

به گزارش تین نیوز، این راننده می گوید: یکی از رانندگان کمپرسی از معادن یزد خاک صادراتی برای بندرعباس بارگیری کرده بود که وقتی بار باسکول شد، مشخص شد وزن آن 52 تن و اضافه بار 10 تن است.

به گفته وی، وقتی چنین اتفاقی رخ می دهد، رانندگان چاره ای جز تخلیه اضافه بار ندارند و چون جایگاه مخصوصی برای این کار در نظر گرفته نشده است به همین دلیل بار اضافه در حاشیه جاده تخلیه می شود.

وی با طرح این پرسش که مگر معادنی که از آنجا بارگیری می شود باسکول ندارند که این راننده 10 تن اضافه بار داشته است، گفت:  آیا این کار خسارت به کشور نیست؟

به گزارش تین نیوز، در استان یزد معادن فراورانی از سنگ آهن، زغال سنگ و خاک وجود دارد که منابع طبیعی و سرمایه های ملی کشور محسوب می شوند.

پیگیری های خبرنگار ما نشان می دهد اغلب این معادن فاقد دستگاه توزین بار بوده و همین ار موجب می شود کامیون هایی که از آنها بارگیری می کنند، اضافه بار داشته باشند چون از میزان بارگیری انجام شده اطلاع ندارند.

هنگامی که این رانندگان به دستگاه توزین بار دسترسی پیدا می کنند، مجبور به تخلیه اضافه بار بوده و چون مکانی برای جمع آوری بار آنها در نظر گرفته نشده، هرجا که امکان باشد اضافه بار را تخلیه می کنند.

مهم ترین دلیل این امر نیز فقدان یا کمبود سیستم نظارت و عدم مدیریت صحیح در معادن است که به از بین رفتن منابع کشور منجر می شود.

اگرچه نمی توان از نقش عوامل اجرایی از جمله پلیس راه و ادارات استانی راهداری به دلیل کم توجهی به نقش اضافه تناژ بر خرابی جاده ها و حتی ادارات محیط زیست به دلیل بی توجهی به آلودگی زیست محیطی ناشی از پخش شدن مواد معدنی در مکان های مختلف،  نیز در این زمینه چشم پوشی کرد.

فیلم پیوست را ببینید:

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.